• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Biffus
    Philipsson skrev 2014-12-29 08:44:14 följande:
    Källa på det? Eller har du hittat på det själv, i vanlig ordning?
    Han har inte sagt att det är pedofili, men han har likställt det med pedofili i detta, som han skrev på sin blogg:

"Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala."
  • Biffus
    Philipsson skrev 2014-12-29 08:50:23 följande:
    Men du applåderar ju samarbetet mellan regeringen och Alliansen, så vad har du att invända mot Alliansen?

Att å enda sidan mena att regeringen och Alliansen ska samarbeta, och sen klandra Alliansen, är ju riktigt inkoherent. Men vad annat att vänta?
    De har inget samarbete (förutom i de frågor som de har samarbetat i under flera decennier). 
  • Centurione
    Biffus skrev 2014-12-29 12:01:52 följande:
    Han har inte sagt att det är pedofili, men han har likställt det med pedofili i detta, som han skrev på sin blogg:

"Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala."
    Han har ju rätt, men du verkar inte först hur han menar. Han likställer inte homosexualitet med pedofili - han uppmärksammar att när det ena normaliserats så ligger det närmare till hands att det andra också normaliseras, om om det första (alltså homosexualiteten) aldrig blivit accepterat.

Jag är också rädd för det där, att gränserna flyttas hela tiden. När den ena perversionen accepterats, så verkar inte nästa heller så hemsk eller konstig längre. Och när DEN i sin tur accepterats, så vädrar nya grupper, med ännu mer extrema perversioner, morgonluft...
  • overdose
    sjuttiofemman skrev 2014-12-29 17:17:09 följande:
    Och vad i den åtalades ursprung gör att han våldtog kvinnan? Innebär det att alla med samma ursprung kommer att våldta?

Är det inte snarare så att du och dina partivänner hatar mörkhyade såpass att ni tar till alla medel för att sätta dem i "spartanska fängelser" och utvisa dem ur landet? Försvinner alla våldtäkter per automatik då??

Jag har en enklare lösning i så fall: förbjud män över 15 år så lär våldtäkterna minska med 99%. Och övrig brottslighet lär bli mer eller mindre obefintlig.
    Riskbenägenhet är inte detsamma som att alla gör en viss sak. Man måste därvid skilja mellan effekter av folkblandningar på makronivå och på hur den enskilda individen kan vara.

Faktum är dock att invandringen på många vis inte är bra, såvida man inte tycker om ett ökat antal brottsoffer. Det är det du måste få in i din tjocka skalle. Det handlar inte om att Habibi är trevlig, utan om vad som händer i det stora hela.

Tycker man om ökade problem och vill vurma för dem, då måste man skaka alla brottsoffer i hand och säga, jag tycker om det här, och lite lidande får man nog tåla...

Vad gäller oss män får man förmoda att vi redan är på väg att bli förbjudna, men det konstiga är då att vissa vill importera människor som står längre ifrån ett sådant förbjudande.

Jag, som svensk man, har inga problem alls med en sådan utveckling, men den måste ske på sikt. Man kan inte förändra samhällen över en natt och tro att alla skall vara glada.

Det enda som kan rädda oss män är väl att kvinnor verkar tycka om vår tokighet. Och kanske kan det vara så att vi till sist lär oss att vara grottmän och beaus i samma person.

• overdose
    sjuttiofemman skrev 2014-12-29 18:22:27 följande:
    Intressant att du först tycks generalisera till den grad att du vill skuldbelägga en hel kontinents manliga befolkning men att du samtidigt inte kan peka på något specifikt som orsakar detta.

Varför dra så långt gångna slutsatser på så lösa grunder om det inte är baserat på hat mot dessa människor?
    Svaret står att finna i brottsgeristren, vilka nu, passande nog, är på väg att förvandlas så att man inte skall kunna utläsa någon info om var eventuella förövare kommer ifrån.

Säg mig, rent allmänt, kan det förekomma problem i mötet mellan olika kulturer? Eller är sådana möten alltid att betrakta som extra bra?

Vi verkar ju vara från olika kulturer, och hur ser du på mötet mellan oss?

• sjuttiofemman
    overdose skrev 2014-12-29 18:26:30 följande:

Svaret står att finna i brottsgeristren, vilka nu, passande nog, är på väg att förvandlas så att man inte skall kunna utläsa någon info om var eventuella förövare kommer ifrån.

Säg mig, rent allmänt, kan det förekomma problem i mötet mellan olika kulturer? Eller är sådana möten alltid att betrakta som extra bra?

Vi verkar ju vara från olika kulturer, och hur ser du på mötet mellan oss?

Sanningen är att din dödspolare centurione är aktiv här ända tills han måste bekänna färg, då kör han med strutstaktiken och skyller på nåt. Och så gnälls det över att vi antirasister inte tar debatten med Sd??
  • Gert

SD får 16,9% i senaste opinionsmätningen från Yougov. Glad

Mätningen är gjord innan Decemberöverenskommelse (DÖ) och efter det att Björn Söder retat upp hela mediala landskapet och vänsteretablissemanget. Skrattande

Efter helgens riksdagskupp räknar jag med att SD nu ligger över 20%. Glad

www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valjare-pa-hoger-och-vansterskalan/EVHnlC!PSiS4tU77W2oA/

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-12-27 12:15:49 följande:
    Helt perfekt!

Äntligen tog de rödgröna och alliansen ett gemensamt ansvar.

Det bästa SD någonsin gjort var när de obstruerade mot budgeten, nu har de reducerat sin vågmästarroll till ett litet skvalp.

Jepp. SDs spel innebär att de nu har straffat ut sig själva.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-29 21:18:47 följande:
    Jepp. SDs spel innebär att de nu har straffat ut sig själva.
    Visst.

Åkesson måste svära ve och förbannelse över att det bara tog Karlsson någon månad att riva ner ansvarskulisserna.

Eller tror du att jag överskattar Åkesson när jag utgår från att han aldrig skulle ha betett sig lika enfaldigt som Karlsson?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?