• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-19 03:57:48 följande:

Det är lite roten av problemet, den mycket skumma synen på Sverige.

För, som du skriver, Sverige ger frivilligt. Vilka är då Sverige? Jo, det är vi alla. Landet som helhet, som förvaltas av riksdag och regering. Så när "jag är inte rasist"-erna menar att politikerna är onda och korrupta och skänker bort "Sverige", så säger de egentligen att 87% av befolkningen inte borde ha rätt att uttala sig, utan att bara deras åsikter ska räknas. "Mitt land" blir liksom mer bokstavligt än bildligt tolkat för dem. De tror att det är just DERAS land, inte allas som bor här.

Sektmentaliteten.

De anser sig kunna företräda alla svenskar eftersom de är de enda som genomskådat indoktrineringen eller hjärntvätten.

Finns det överhuvudtaget någon sekt i världen med politiska ambitioner som inte följer samma mönster?

Det var exakt på samma sätt när det fanns kommunistiska sekter i Sverige, de ansåg sig kunna tala för alla arbetare eftersom arbetarna var indoktrinerade och alienerade.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-02-19 09:55:38 följande:

Sektmentaliteten.

De anser sig kunna företräda alla svenskar eftersom de är de enda som genomskådat indoktrineringen eller hjärntvätten.

Finns det överhuvudtaget någon sekt i världen med politiska ambitioner som inte följer samma mönster?

Det var exakt på samma sätt när det fanns kommunistiska sekter i Sverige, de ansåg sig kunna tala för alla arbetare eftersom arbetarna var indoktrinerade och alienerade.

Där finns det ju en likhet mellan IS och Sd också bortsett från att Sd ännu inte börjat med att öppet ta till våld.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 12:59:06 följande:
    Där finns det ju en likhet mellan IS och Sd också bortsett från att Sd ännu inte börjat med att öppet ta till våld.
    När SD då (snart) bränner sina motståndare levande, och korsfäster små barn, tror du de kommer klara av att producera lika snygga videos på detta som IS gör?

Eftersom SD består av lågutbildade män från landsbygden tror jag INTE det, men vi får se. Just nu kan man bara spekulera.

Ett annat problem SD har, eller en annan skillnad mellan SD och IS kanske man kan säga, är att SD inte lyckats få tag i samma mängd vapen och träna upp en lika stor arme' som IS. De sitter säkert och funderar på det. Ngt mob-förråd de kan plundra kanske? Eller börja med illegal organförsäljning på vänster-människor de dödat, för att finansiera inköp av kalashnikov på Blocket?

Men i princip håller jag med dig. De är så gott som lika. Jag tror Jimmy Åkesson snart kommer bränna Gustav Fridolin i en bur. Vilken dag som helst, bara Jimmy blir klar med sin sjukskrivning.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2015-02-19 13:05:42 följande:

När SD då (snart) bränner sina motståndare levande, och korsfäster små barn, tror du de kommer klara av att producera lika snygga videos på detta som IS gör?

Eftersom SD består av lågutbildade män från landsbygden tror jag INTE det, men vi får se. Just nu kan man bara spekulera.

Ett annat problem SD har, eller en annan skillnad mellan SD och IS kanske man kan säga, är att SD inte lyckats få tag i samma mängd vapen och träna upp en lika stor arme' som IS. De sitter säkert och funderar på det. Ngt mob-förråd de kan plundra kanske? Eller börja med illegal organförsäljning på vänster-människor de dödat, för att finansiera inköp av kalashnikov på Blocket?

Men i princip håller jag med dig. De är så gott som lika. Jag tror Jimmy Åkesson snart kommer bränna Gustav Fridolin i en bur. Vilken dag som helst, bara Jimmy blir klar med sin sjukskrivning.

Eller så kan man sluta med offermentaliteten och ifrågasätta på ett vuxet sätt?

Skrev ju att Sd ännu inte pysslar med öppna våldshandlingar. Men sektvibbarna finns där, som fdfmga beskriver.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 15:26:20 följande:
    Eller så kan man sluta med offermentaliteten och ifrågasätta på ett vuxet sätt?
    Skrev ju att Sd ännu inte pysslar med öppna våldshandlingar. Men sektvibbarna finns där, som fdfmga beskriver.
    Ja vi får ju hoppas att de inte sjunker ner i samma träsk som våra kära kommunister...
    Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
  • MrFahrenheit
    Rataxes skrev 2015-02-19 17:20:52 följande:
    Ja vi får ju hoppas att de inte sjunker ner i samma träsk som våra kära kommunister...
    Att enbart stämpla andra för vad de först utgör sig för att vara, avgör inte vad de egentligen står för. Detsamma gäller politiska ideologier...

Kommunism är i grund och botten inget ont, utan det är rent sunt förnuft. Alla ska dela lika på de resurser som finns för att på så sätt skapa en hållbar nutid samt framtid.

Tyvärr har makthavare inom flertalet nationer missbrukat detta för sin egen agenda. De lockar in människor som är förnuftiga nog att se att detta leder till en hållbar framtid, men blir sedan grundlurade utav makt-eliten som egentligen har en helt annan agenda. Detta leder tyvärr till att det förblir en fin tanke men fungerar inte i praktiken, detta för att människor aldrig riktigt släpper taget om egoismen som ingen egentligen vill kännas vid men som alla egentligen dyrkar...

Inget säger dock att detta sätt att påverka människor fortgår än idag, fast inom andra ideologier ^^
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 09:22:45 följande:

Migrationsverkets nettokostnad för invandringen per capita och år: 500-1000kr. För dyrt?

www.barometern.se/reagera/lat-oss-vara-realistiska-kring-invandringen/

Det beror på hur pengarna används och vad de annars hade kunnat användas till.
    Jag anser inte denna utgiftspost vara högprioriterad jämfört med många andra poster, skola, sjukvård och försvaret exempelvis.
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 15:27:47 följande:

Apropå att Sd menar att muslimer inte tar avstånd från terrorbrott, vilket i vanlig ordning är ett felaktigt antagande:

www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2015/02/18/norwegian-muslims-will-form-a-human-shield-around-an-oslo-synagogue/

Anledningen till att SD och många andra uppfattar det som att muslimer inte avstår från terrorism och organisationer som IS och deras dåd är för att det görs för lite samt att det inte syns och hörs tillräckligt.
  • Tom Araya
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-19 03:57:48 följande:

Det är lite roten av problemet, den mycket skumma synen på Sverige.

För, som du skriver, Sverige ger frivilligt. Vilka är då Sverige? Jo, det är vi alla. Landet som helhet, som förvaltas av riksdag och regering. Så när "jag är inte rasist"-erna menar att politikerna är onda och korrupta och skänker bort "Sverige", så säger de egentligen att 87% av befolkningen inte borde ha rätt att uttala sig, utan att bara deras åsikter ska räknas. "Mitt land" blir liksom mer bokstavligt än bildligt tolkat för dem. De tror att det är just DERAS land, inte allas som bor här.

Du vill likställa folks röst i val med deras vilja, vilket är väldigt missvisande då många inte är nöjda med vad deras valda politiker åstadkommer.
    Få är väl också helt överens i alla frågor med det parti de röstar på, men de saknar alternativ.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?