• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 09:05:03 följande:
    Misstänkte att nån av er skulle ta upp det.

Skönt att höra att den inte var anlagd. Och än mer värmande att det finns så många goda krafter som reagerar mot rasism och främlingsfientlighet.

Jag betackar mig för din nedlåtande attityd men det är symtomatiskt för Sd-lobbyn eller än mer högerut.
    Dina "goda krafter" kissar på sig av förtjusning så fort de får minsta lilla chans att skrika "vargen kommer". Till slut har ni degraderat betydelsen av "rasism" "fascism" och "nazism" till den milda grad att ingen längre reagerar om ett verkligt hot uppenbarar sig.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Rataxes

Det var inte en enskild fritös som tände på moskén. Det var en organiserad aktion utförd av SD. SD styr köksutrustning från sin hemliga bunker.

//Historiker Henrik Arnstad

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 09:05:03 följande:
    Misstänkte att nån av er skulle ta upp det.

Skönt att höra att den inte var anlagd. Och än mer värmande att det finns så många goda krafter som reagerar mot rasism och främlingsfientlighet.

Jag betackar mig för din nedlåtande attityd men det är symtomatiskt för Sd-lobbyn eller än mer högerut.
    Symptomatiskt är det att du inte kan stava till symptomatiskt.

Elevrådsrevolutionärerna och studentrevolten på 70-talet, som tyvärr Palme smekte medhårs, gav oss idén om att okunskap skulle vara en dygd istället för en brist. Vad vi fick var en massa åsiktsmaskiner, som tycker en massa om ting och skeenden de inte vet någonting om. Det kommer ta tid att vända på denna situation, men helt klart är att det är nödvändigt om vi ska få Sverige på rätt köl igen.
  • Rataxes

Så vitt jag har förstått var det ca 80-90 pers i moskén när branden bröt ut. Varför var det ingen av dessa personer som sa hur det låg till?

• sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-03-10 08:10:33 följande:
    Nu har polisutredningen visat att branden orsakades av en överhettad fritös, nu vill alla veta märket på vitvarutillverkaren som ägnar sig åt islamofobiska hatbrott.

Vad säger alla de som gick i fackeltåget mot en fritös?

Kommer Pansargeneralen att twittra om den nynazistiska fritösen?
    Det är ingen polisutredning som visat på att det var en friös som orsakade branden, det verkar inte ens som att polisutredningen är färdig. Branden började inte i köket enligt räddningstjänsten.

www.svt.se/nyheter/regionalt/svtsormland/moskebranden-startade-inte-i-koket
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 13:14:50 följande:
    Det är ingen polisutredning som visat på att det var en friös som orsakade branden, det verkar inte ens som att polisutredningen är färdig. Branden började inte i köket enligt räddningstjänsten.

www.svt.se/nyheter/regionalt/svtsormland/moskebranden-startade-inte-i-koket
    Fast det är väl symtomatiskt för FL:s brandexperter att deras utredningar alltid kommer fram till att det började brinna där det inte brannSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-03-10 13:24:43 följande:
    Fast det är väl symtomatiskt för FL:s brandexperter att deras utredningar alltid kommer fram till att det började brinna där det inte brannSkrattande
    Åh nej, nu får du Philipssons raseri över dig när du skriver SYMTOMATISKT
    Jaaa dessa arma människor menar dessutom på fullaste allvar att Sd inte är ett rasistiskt parti, det säger en hel del :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?