• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 13:43:14 följande:
    Åh nej, nu får du Philipssons raseri över dig när du skriver SYMTOMATISKT
    Jaaa dessa arma människor menar dessutom på fullaste allvar att Sd inte är ett rasistiskt parti, det säger en hel del :)
    Jag antar att det är med sym(p)tomatiskt som med sym(p)tom - att bägge varianterna är korrekta.

Inte sällan är det ju den egna språkliga osäkerheten som triggar somliga att anmärka på andras språk, gör de dessutom detta på felaktiga grunder så blir pinsamhetsfaktorn rätt hög.

Själv föredrar jag symtomatiskt, precis som du. Vill Ph fortsätta att kvirra om detta så får hen väl hållas med detSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-10 08:51:23 följande:

Nu hittar du på igen. Det som finns är ju den tolkning av situationen de journalister som var där, gjorde, och som de sen förmedlade till allmänheten.

Det är förvisso möjligt att de tolkade situationen "fel" men det kan ju knappast du veta någonting om.

Jag frågar mig vad det är i dessa våldsyttringar som pekåisterna på vänsterkanten är så förtjusta i. Det verkar precis som att ni njuter av när det blir upplopp, och ni tar alltid ställning för våldsverkarna, så länge dessa är invandrare. Vad BEROR detta på? Självhat? Revolutionsromantik? Närande av en dröm om kaos?

Kan inte ens se behovet av påhitt. Journalisternas version kan ingen aktuell här verifiera, medan videoklippet iallafall kan ge en uppfattning.

Här hittas det dock på friskt, orkar dock inte bemöta just påhitt om person. Vad man kan se av händelsen så späckas den inte av våldsyttrningar utan man ser ett helt förståeligt beteende bland människor. Vad de civila skulle ha gjort i Philipssons fantasi, känns föga intressant.

Mycket till diskussion det här. Hjulspåren går ur i tvätten, oroa sig inte.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 14:15:06 följande:

Özz sätter huvudet på spiken som vanligt :)

Özz gör bort sig som vanligt. En pedofil är ju en person som inte bara tänder på prepubertala personer, utan dessutom lever ut sina fantasier.

En person som runkar till barnporr är alltså inte pedofil för den sakens skull.

Säger en del om honom. Istället för att hysa empati för dessa personer, så gör han sig rolig över dem. Hur roligt kan det vara att ha en sån "störning", att man tänder på barn?
  • Philipsson

Låt oss fastslå att Özz, med sin plumpa humor, icke bereder oss många Nôjen!

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2015-03-10 13:24:43 följande:
    Fast det är väl symtomatiskt för FL:s brandexperter att deras utredningar alltid kommer fram till att det började brinna där det inte brannSkrattande
    Symptomatiskt för FL:s SD:hatare att a-priori slå fast att alla bränder i detta land anläggs av sverigedemokrater...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 13:12:58 följande:
    Så där, nu lugnade Philipsson ner sig. Tackar :)
    "Lugnade ned sig"!?

Tragikomiskt att ni inte ens kan tolka SAOB. Läs om och försök förstå!
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-10 08:52:41 följande:

Mångkultursideologin då? Du är ju själv ideolog om nåt.

Nej, det finns ingen fast ideologisk föreställning i den här människan. Men visst kan fårrollen locka.
    Philipsson skrev 2015-03-10 09:07:35 följande:

Du resonerar så obildat och dumt att man blir beklämd.

Nationalismen är ju tätt sammankopplad med franska revolutionen. Det var via denna den moderna rättsstaten skapades i Europa. och civilrätten, de medborgerliga rättigheterna och likhet inför lagen, grunden för FN:s mänskliga rättigheter. Under l' ancient régime föddes människor in i en klass, som bestämde deras rättsliga status.

Vad du och dina gelikar verkar vilja, är att återgå till medeltiden. Att vurma så för (icke-demoikratiska) islamstater där religiösa nomenklaturor styr landet utifrån religiösa dogmer, men samtidigt berikar sig och de sina via mångmiljarderskontrakt vad oljan beträffar, är inget annat än exotism och inbilskhet. Du begriper uppenbarligen inte vad det är du påstår dig stå för.

Vilken sansad inledning.

Franska revolutionen? Europa? Islamstater? Mångmiljardskontrakt? Olja?

Sluta läsa inlägg under kaktusinfluenser. Står inte för något fixerat i idéväg överhuvudtaget. Men kan som oftast beskrivas som anarkist, det kan dock inte Philipsson ha lyckats förstå.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-03-10 15:28:58 följande:
    Symptomatiskt för FL:s SD:hatare att a-priori slå fast att alla bränder i detta land anläggs av sverigedemokrater...
    Hm, vi har varit inne på det tidigare när du inte förmått tillgodogöra dig enkel text: Lästräning kan hjälpa.

Inte hjälper det att du visar att du ännu är kvar i trotsåldern, för övrigt ett beteende som är symtomatiskt för SD-svansenSolig

Angående personliga pronomen så är det vedertaget att man använder "hen" om personer man inte vet könet på, så det får du nog vackert finna dig i.

Seså, be någon om hjälp med SAOB nu. Den finns på nätetSkrattande
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-10 15:23:44 följande:

Özz gör bort sig som vanligt. En pedofil är ju en person som inte bara tänder på prepubertala personer, utan dessutom lever ut sina fantasier.

En person som runkar till barnporr är alltså inte pedofil för den sakens skull.

Säger en del om honom. Istället för att hysa empati för dessa personer, så gör han sig rolig över dem. Hur roligt kan det vara att ha en sån "störning", att man tänder på barn?

Debattören som inte kan ge traumatiserade föräldrar på en mordplats någon empati men som ger den till folk som bryter mot barnporrslagen. Verkar rimligt; anhörigas behov av att identifiera avlidna/komma nära sitt avlidna barn < en pedofils behov av att runka till barnporr. Man väljer sannerligen sina strider. Vad kallas för övrigt en person som må tända på barn men som inte lever ut attraktionen?

Haha.. alltså..

*ramar in konststycket*
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-03-10 16:02:50 följande:
    Hm, vi har varit inne på det tidigare när du inte förmått tillgodogöra dig enkel text: Lästräning kan hjälpa.

Inte hjälper det att du visar att du ännu är kvar i trotsåldern, för övrigt ett beteende som är symtomatiskt för SD-svansenSolig

Angående personliga pronomen så är det vedertaget att man använder "hen" om personer man inte vet könet på, så det får du nog vackert finna dig i.

Seså, be någon om hjälp med SAOB nu. Den finns på nätetSkrattande
    Fick en liten stund över så jag tänkte hjälpa Ph på traven. Hen verkar behöva det. Kopierat från SAOB. länken till SAOL nedan visar att Ph:s variant också är ok, även om den hen använder är mindre vanlig.

© Svenska Akademien. SAOB spalt: S15571; tryckår: 2000
    (Observera att webbversionen av SAOB på http://g3.spraakdata.gu.se/saob/ inte är slutkorrigerad (senaste uppdatering: 11/9 2014). Text i rött är tillägg till den ursprungliga tryckta texten, t.ex. moderniserade stavningsformer av uppslagsorden.)
    SYMTOMATISK sym ¹t ?m a?tisk l. sym ¹to- l. SYMPTOMATISK sym(
    [SYMTOMATISK 2.p]
    p) ¹t ?m a?tisk l. sym ¹(p)to- , adj.; adv. -T . ( -ptom- 1749 osv. -tom- 1784 osv. )
    [ jfr t. symptomatisch , eng. symptomatic , fr. symptomatique , mlat. symptomaticus , gr. ?????????????, tillfällig, slumpmässig; avledn. av SYMTOM

http://www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akademiens_ordlista/saol_pa_natet/ordlista
Svar på tråden Varför hatar folk SD?