• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Speakers Corner
    Rataxes skrev 2015-03-08 19:40:30 följande:
    Eftersom personerna som mördats var av utländsk härkomst måste det ju med expologik vara sverigedemokrater eller SvP:are som utfört morden. Eftersom SD:arna är typ 200 gånger fler än SvP:arna borde det med sverigedemokratisk logik vara SD:are som begått morden.

OBS, satir....
    Ett nytt lågvattenmärke i diskussionen. 
  • oOOo  oOOo
    Speakers Corner skrev 2015-03-08 20:33:43 följande:
    Jag kan säga att om jag misstänkte att något av mina barn låg död eller skadad på marken så skulle man få hålla mig tillbaka med våld.
    Jag skulle definitivt göra allt jag kunde för att komma fram till mitt barn, och det tror jag faktiskt dom allra flesta skulle, alternativt bara falla ihop i en liten hög på marken själv.
    Rationell är nog det sista man är i den sitautionen.
    Det tror jag inte har ett dugg med etnicitet att göra, snarare med föräldraskap. 
    Har du kollat på videoklippet?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-03-08 21:18:37 följande:
    Länka gärna!
    Länken fanns ju i Ph:s inlägg #22273 Obestämd
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:22:25 följande:
    Länken fanns ju i Ph:s inlägg #22273 Obestämd
    Men vad är det vi ska se?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:40:12 följande:
    Är du och speakers corner samma person? Jag vet inte vad du skall se, du får se vad du vill.
    Nej vi är inte samma person och om du tror att du befinner dig i en privat chatt så måste jag göra dig besviken.

• oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-03-08 21:44:53 följande:
    Nej vi är inte samma person och om du tror att du befinner dig i en privat chatt så måste jag göra dig besviken
    Jag frågade speakers corner. Jag är inte intresserad av vad du tycker.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:22:25 följande:

Länken fanns ju i Ph:s inlägg #22273 

Frågade inte för att ifrågasätta någonting. Det väckte bara intresse och förstod inte vilket videoklipp det handlade om.

Kan dock inte hitta ett enda förargeligt beteende i det här videoklippet. Vem som helst kan reagera sådär i ett chocktillstånd, det säger sig självt och polisen råkar högst troligt ut för sådant där väldigt ofta. Tycker dock att polisen kunde ha brottat ner och säkrat de civila, istället för att vifta runt med batonger och gå fram med hundar.
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:46:36 följande:

Snälla, jag sitter som på nålar och väntar på att få förklarat för mig vad det är som jag har sett.

• Speakers Corner
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:46:36 följande:
    Och här kommer svaret, ja, jag har sett den, 
    jag kan inte heller se något märkvärdigt i den, jag håller med nihka, det är inte smart, att bete sig så, men det är högst mänskligt i synnerhet i en sån sitaution. 
    Hur tror du att du skulle reagerat om det varit nån du älskar som låg där?

För övrigt så verkar Kill Bill vara en trevlig människa, men vi är inte samma person, vi känner inte ens varandra. Skrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?