• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Philipsson skrev 2015-03-08 18:47:17 följande:
    Jag har aldrig hört om att etniska svenskar skulle ha stormat en mordplats, och på så sätt förhindrar polisen att utföra sitt arbete. Har du?
    Nej, men jag har hört talas om att människor försöker ta sig fram till sina anhöriga. Har inte du det?

Vad är "etniska svenskar"? Jag har lagt märke till att det är uttryck som används en hel del av rasister och SDare samt grupperingar ännu längre ut på högerkanten.
  • Rataxes

Nu har de i alla fall gripit 2 sverigedemokrater misstänkta för morden.

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-03-08 19:24:00 följande:

FörvånadFörvånadFörvånad
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-08 18:47:17 följande:

Jag har aldrig hört om att etniska svenskar skulle ha stormat en mordplats, och på så sätt förhindrar polisen att utföra sitt arbete. Har du?

Ett roligt ordval - "storma" - av någon som ständigt gnyr över demagogi när det berör.
  • Digestive

Finner ingen läsning om detta men tar hemskt gärna emot!
  • Ben66

Nu verkar det som om mördarna är Libaneser, men det behöver ju inte betyda att de inte är Sverigedemokrater.
  • Rataxes
    Ben66 skrev 2015-03-08 19:36:18 följande:
    Nu verkar det som om mördarna är Libaneser, men det behöver ju inte betyda att de inte är Sverigedemokrater.
    Eftersom personerna som mördats var av utländsk härkomst måste det ju med expologik vara sverigedemokrater eller SvP:are som utfört morden. Eftersom SD:arna är typ 200 gånger fler än SvP:arna borde det med sverigedemokratisk logik vara SD:are som begått morden.

OBS, satir....
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-03-08 19:40:30 följande:
    Eftersom personerna som mördats var av utländsk härkomst måste det ju med expologik vara sverigedemokrater eller SvP:are som utfört morden. Eftersom SD:arna är typ 200 gånger fler än SvP:arna borde det med sverigedemokratisk logik vara SD:are som begått morden.

OBS, satir....
    Du har gått över alla gränser för smaklöshet.

OBS, ingen satir.

Männen var av utländsk härkomst men kvinnan var det inte.

• Tom Araya
    nihka skrev 2015-03-08 19:13:29 följande:
    Så du skulle inte försöka tränga dig fram om du trodde det var ditt barn som låg där?
    Av erfarenhet vet jag att det är oerhört svårt att säga hur man reagerar i svåra situationer innan man är där, men jag är inte så impulsiv och har stor respekt för myndigheter och dess arbete (i synnerhet nere på den praktiska verksamhetsnivån), så jag tvekar i om jag skulle överträda avspärrningar eller dylikt. Jag skulle nog leta upp någon och fråga istället....men detta är ju bara vad jag tror...
  • Speakers Corner

Jag kan säga att om jag misstänkte att något av mina barn låg död eller skadad på marken så skulle man få hålla mig tillbaka med våld.
    Jag skulle definitivt göra allt jag kunde för att komma fram till mitt barn, och det tror jag faktiskt dom allra flesta skulle, alternativt bara falla ihop i en liten hög på marken själv.
    Rationell är nog det sista man är i den sitautionen.
    Det tror jag inte har ett dugg med etnicitet att göra, snarare med föräldraskap. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?