• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-03-08 21:49:39 följande:
    Frågade inte för att ifrågasätta någonting. Det väckte bara intresse och förstod inte vilket videoklipp det handlade om.
    Märkligt att du inte förstod vilket klipp det handlade om. Inte så många klipp att välja på här i tråden idag Obestämd
    Var ju inte ens dig jag frågade heller.
  • oOOo  oOOo
    Speakers Corner skrev 2015-03-08 21:53:42 följande:
    Och här kommer svaret, ja, jag har sett den, 
    jag kan inte heller se något märkvärdigt i den
    Okej. Jag har inte sagt det är något märkligt, de beter sig precis som förväntat. Intressant att du pejlat in att det var de dödas föräldrar som var där.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:54:08 följande:

Märkligt att du inte förstod vilket klipp det handlade om. Inte så många klipp att välja på här i tråden idag 

Var ju inte ens dig jag frågade heller.

Mycket möjligt men så låg det till iallfall. Lade inte ens märke till klippet när länken ögades igenom första gången, försökte snarare tyda norskan korrekt.

Vet och svade inte heller på den, bad bara om en länk till videoklippet.

Den här självömkan når inte långt när man själv sticker in respons i andras diskussioner/samtal. Även ett givet inslag, för att inte säga ett logiskt sådant, för precis alla öppna diskussionsforum - för annars så hade så gott som samtliga gjort sig skyldiga till att förstöra diskussionen med trådstartaren.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-03-08 23:09:55 följande:
    för annars så hade så gott som samtliga gjort sig skyldiga till att förstöra diskussionen med trådstartaren.
    Haha, precis, och ändå anmäls det sporadiskt för OT lite här och var. Undrar ibland hur dessa anmälare tänker
    Digestive skrev 2015-03-08 23:09:55 följande:
    Mycket möjligt men så låg det till iallfall. Lade inte ens märke till klippet när länken ögades igenom första gången,
    Och ändå kommenterade du ordvalet som beskrev klippet  
    Visst hade du rätt i att 'storma' låter klart överdrifet EFTER man sett klippet men hur kunde du veta det?
    Visar sig alltså att du bara kommenterar ut i blindo.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 23:27:53 följande:

Haha, precis, och ändå anmäls det sporadiskt för OT lite här och var. Undrar ibland hur dessa anmälare tänker Och ändå kommenterade du ordvalet som beskrev klippet  

Visst hade du rätt i att 'storma' låter klart överdrifet EFTER man sett klippet men hur kunde du veta det?

Visar sig alltså att du bara kommenterar ut i blindo.

Det handlade inte om något off topic överhuvudtaget. Ville hänga med på grund av frånvaro och bad om en länk till det diskussionsaktuella videoklippet.

Nej, kommentaren sprang ur själva definitionen av ordet "storma" (anfalla, angripa, forcera, attackera, gå till angrepp mot, inta - Synonymordboken) och sunt förnuft. Inte riktigt motivet som ovetande anhöriga brukar ha, när de paniskt vill identifiera lik på en brottsplats. Ihop med den bisarra anknytningen till kultur så kändes kommentaren om demagogi rätt säker och spelet med kommentaren hyfsat låg.
  • Digestive

Just det, det nämndes inte heller någonting som kunde motsvara en "stormning" i artikeln. Något som säkerligen hade tagits upp, om det fanns genuina inslag av sådant. Lämnar visst förbehåll i sak dock, då norska knappast behärskas.

• Philipsson
    Digestive skrev 2015-03-08 19:25:44 följande:
    Ett roligt ordval - "storma" - av någon som ständigt gnyr över demagogi när det berör.
    Fast nu var det det faktiskt så att uttrycket hämtades från Göteborgs-posten, så i så fall är det väl den avisan du måste kalla för demagogisk.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-09 01:28:01 följande:

Fast nu var det det faktiskt så att uttrycket hämtades från Göteborgs-posten, så i så fall är det väl den avisan du måste kalla för demagogisk.

lnget som helst självansvar, med andra ord. Det finns så mycket att ta på allvar, när folk förklarar sig oskyldiga genom att helt enkelt avsäga sig ansvaret för vad de själva skriver.

Och resonemanget i sig, bjuder på en del skratt. Genomtänkt.

"- Sysslar inte med någon slags demagogi av judar - hämtar bara uttryck om deras beteende från andra."

"- Sysslar inte med någon slags demagogi av sverigedemokrater - hämtar bara uttryck om deras beteende från andra."

Kommer härmed att hämta precis alla negativa uttryck om sverigedemokrater från andra, förväntar därmed att Philipsson aldrig mer kallar en för demagog. Resten kan ju haka på! Nog rätt skönt att slippa den saken för vissa, kan tänkas.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?