• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-09 01:31:29 följande:

Och Bohusläningen: bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3822647-polisens-avsparrningar-stormades

Och Skånskan: www.skanskan.se/article/20150307/NYHETER/150309490/1162/-/20-tal-stormade-polisens-avsparrning

Knappast mitt fel att du inte tar del av dagspress.

Och någon av dessa tidningar har säkerligen beskrivit Sverigedemokraterna som ett rasistiskt parti. Kom ihåg det nästa gång som någon kallar Sverigedemokraterna för rasister - att det inte alls handlar om demagogi, utan om att Philipsson bara har missat förskräckligt mycket dagspress.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-03-08 14:51:38 följande:

Säkert blir det så, ja, att vi får ett helt segregerat samhälle, med olika grupper som står mot varann.

Och det är ju precis det mångkultursvurmarna strävar och har strävar efter.

Och till slut blir det inbördeskrig.

Vilka är orsaken? Titta dig i spegeln: Naturligtvis alla de som röstar på sjuklövern. Att ett parti vars huvudfråga är invandringen har kunnat bli så stort, speglar ju folkopinionen. Och allt talar för att partiet bara kommer fortsätta att växa.

Krig är det bara Sd-maffian som brukar yra om. Finns inga sådana tendenser i övriga samhället. Och det är Sd som ensamt parti som ställer olika grupper mot varandra i samhället, detta parti kan inte argumentera utan detta ologiska resonemang.

Och du, 14% stöd är inte stort. Det är sannolikt den högsta nivån som Sd kommer att uppnå.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2015-03-09 02:34:18 följande:
    lnget som helst självansvar, med andra ord. Det finns så mycket att ta på allvar, när folk förklarar sig oskyldiga genom att helt enkelt avsäga sig ansvaret för vad de själva skriver.

Och resonemanget i sig, bjuder på en del skratt. Genomtänkt.

"- Sysslar inte med någon slags demagogi av judar - hämtar bara uttryck om deras beteende från andra."

"- Sysslar inte med någon slags demagogi av sverigedemokrater - hämtar bara uttryck om deras beteende från andra."

Kommer härmed att hämta precis alla negativa uttryck om sverigedemokrater från andra, förväntar därmed att Philipsson aldrig mer kallar en för demagog. Resten kan ju haka på! Nog rätt skönt att slippa den saken för vissa, kan tänkas.
    Vadå, menar du att de INTE stormade mordplatsen? Att de INTE försökte forcera avspärrningarna?

Vad vet du om det? Var du där?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-09 10:17:32 följande:

Vadå, menar du att de INTE stormade mordplatsen? Att de INTE försökte forcera avspärrningarna?

Vad vet du om det? Var du där?

Nej, har som de flesta bara ett videoklipp att utgå ifrån och kan inte riktigt se hur spurter mot en avspärring (hur mycket stök och uppståendelse det än må skapa) kan kläs i våldsamma militärbegrepp överhuvudtaget.

Allmänt kewlt det här, med självutnämnda undantagsmänniskor. Själva så kan de beskriva ett mänskligt beteende precis som det behagar, efter att ha tagit del utav media, medan de som i efterhand ifrågasätter deras beskrivningar, behöver ha vittnat beteendet på plats.

Philipsson argumenterar verkligen konsekvent, en riktigt hederlig prick.

- Vägrar svara på så kallat obekväma frågor, medan andra krävs på svar.

- Tillåter sig själv att bedriva demogagi så länge som det negativa innehållet har hämtats från andra, medan meningsmotståendare märks som demagoger flera gånger i veckan för mindre.

- Menar att för egen del så räcker det med media som grund för att beskriva ett beteende, medan de som ifrågasätter den beskrivningen behöver ha vittnat beteendet på plats.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2015-03-09 15:20:03 följande:
    Nej, har som de flesta bara ett videoklipp att utgå ifrån och kan inte riktigt se hur spurter mot en avspärring (hur mycket stök och uppståendelse det än må skapa) kan kläs i våldsamma militärbegrepp överhuvudtaget.

Allmänt kewlt det här, med självutnämnda undantagsmänniskor. Själva så kan de beskriva ett mänskligt beteende precis som det behagar, efter att ha tagit del utav media, medan de som i efterhand ifrågasätter deras beskrivningar, behöver ha vittnat beteendet på plats.

Philipsson argumenterar verkligen konsekvent, en riktigt hederlig prick.

- Vägrar svara på så kallat obekväma frågor, medan andra krävs på svar.

- Tillåter sig själv att bedriva demogagi så länge som det negativa innehållet har hämtats från andra, medan meningsmotståendare märks som demagoger flera gånger i veckan för mindre.

- Menar att för egen del så räcker det med media som grund för att beskriva ett beteende, medan de som ifrågasätter den beskrivningen behöver ha vittnat beteendet på plats.
    Men du hävdar ju att det inte var fråga om stormning, trots att du inte var där. De uppgifter som finns, talar ju om stormning. Men du är välkommen att vederlägga uppgiften. Fram med bevis bara!

F.ö. ingen slump att de anhållna är från Mellanöstern. Det är ju det vanliga. Och att de skjutna själva var kriminella (bortsett från tjejen då), är också det vanliga.

Denna utveckling, som pekåisterna tror man kan bekämpa med att tända ljus och samtalsterapi, kommer bara att fortsätta. För en stund sen såg jag på TV att det finns skolor i våra storstadsområden där det inte finns en enda svensk. Tänk att ni pekåister vurmar så för skapandet av dessa getton. Gemensamt har ni dock att ni själva inte sätter era barn i dessa mångkultursskolor. Är inte det ett exempel på hyckleri så vet jag inte vad.

• overdose

Man får förmoda att människor? som sjuttiofemman kan läsa, och att de vill ha död. De läser om hur människor drabbas och tycker om det.

Det enda man kan begära är kanske hur de vill förklara sin dödskult och hur den är bra.

• sjuttiofemman
    overdose skrev 2015-03-09 22:56:35 följande:

Man får förmoda att människor? som sjuttiofemman kan läsa, och att de vill ha död. De läser om hur människor drabbas och tycker om det.

Det enda man kan begära är kanske hur de vill förklara sin dödskult och hur den är bra.

Dödskult? Huh? Jag är ingen anhängare av sektdemokraterna (Sd) så jag vet inte vad du har pejlat in för något.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-09 22:24:03 följande:

Men du hävdar ju att det inte var fråga om stormning, trots att du inte var där. De uppgifter som finns, talar ju om stormning. Men du är välkommen att vederlägga uppgiften. Fram med bevis bara!

F.ö. ingen slump att de anhållna är från Mellanöstern. Det är ju det vanliga. Och att de skjutna själva var kriminella (bortsett från tjejen då), är också det vanliga.

Denna utveckling, som pekåisterna tror man kan bekämpa med att tända ljus och samtalsterapi, kommer bara att fortsätta. För en stund sen såg jag på TV att det finns skolor i våra storstadsområden där det inte finns en enda svensk. Tänk att ni pekåister vurmar så för skapandet av dessa getton. Gemensamt har ni dock att ni själva inte sätter era barn i dessa mångkultursskolor. Är inte det ett exempel på hyckleri så vet jag inte vad.

De uppgifter som finns består av ett videoklipp, som visar hur civila rusar fram mot avspärrningen för att slutligen värja sig från batonger som polisen viftar med - inget annat gör de civila i videoklippet.

Man stormar genom våld. Att i hög fart försöka ta sig in på ett olovligt område, utgör knappast en stormning någonstans i världen - då termen knappast bejakar farten som man har, utan medlen som används.

Nej, snarare ett exempel på förvirrat svammel. Besitter inte dessa åsikter och handlar inte så överhuvudtaget. Struntar snarare blankt i "mångkultur" då det inte utgör grundproblemet överhuvudtaget - utan det gör folks klena integritet, när det egna livet inte duger om inte hrla omgivningen återspeglar det. Och det gäller för alla parter, kan tilläggas; muslimer som absolut måste ha det "muslimskt" överallt och svenskar som absolut måste ha det "svenskt" överallt, har allihop en lika klen integritet.

Och nationalism gör ingenting annat än att försämra denna integritet och ersätta den med en flyktig och instabil lycka av inbördes beundran - en lycka så flyktig och instabil att den hotas av blott något främmande. Nationalism såg dagens ljus för att motivera befolkning att gå ut i annars omotiverade krig, inget vackrare än så.

Det vackra återfinns i vad man upplever - det tar man helt ensamt med sig in i döden, sin egen unika upplevelae av livet - och behöver man nationalism, ett folk om 9 miljoner som för sig helt snarlikt med en själv och en flagga att vörda för att kunna uppleva livet som fullgott så har man en rätt bisarr upplevelsevärld i det egentliga.

Helt otroligt vad folk begär av livet. En tragisk hjärntvätt alltihop.

"- Hej, jag behöver ett landområde på ungefär en halv miljon kvadratkilometer där ingenting känns allt för främmande för mig för att ha levt ett fullgott liv. Finner inget konstigt alls i detta. Behöver inte alla det?"
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-03-09 22:24:03 följande:

Just det, passa på att fylla ut den här Wikipedia-artikeln med "Stormningen av parkeringen på Bävedalsvägen i Udevalla - 2015, Sverige."; sv.m.wikipedia.org/wiki/Stormning
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2015-03-10 01:33:14 följande:
    De uppgifter som finns består av ett videoklipp, som visar hur civila rusar fram mot avspärrningen för att slutligen värja sig från batonger som polisen viftar med - inget annat gör de civila i videoklippet.

Man stormar genom våld. Att i hög fart försöka ta sig in på ett olovligt område, utgör knappast en stormning någonstans i världen - då termen knappast bejakar farten som man har, utan medlen som används.

Nej, snarare ett exempel på förvirrat svammel. Besitter inte dessa åsikter och handlar inte så överhuvudtaget. Struntar snarare blankt i "mångkultur" då det inte utgör grundproblemet överhuvudtaget - utan det gör folks klena integritet, när det egna livet inte duger om inte hrla omgivningen återspeglar det. Och det gäller för alla parter, kan tilläggas; muslimer som absolut måste ha det "muslimskt" överallt och svenskar som absolut måste ha det "svenskt" överallt, har allihop en lika klen integritet.

Och nationalism gör ingenting annat än att försämra denna integritet och ersätta den med en flyktig och instabil lycka av inbördes beundran - en lycka så flyktig och instabil att den hotas av blott något främmande. Nationalism såg dagens ljus för att motivera befolkning att gå ut i annars omotiverade krig, inget vackrare än så.

Det vackra återfinns i vad man upplever - det tar man helt ensamt med sig in i döden, sin egen unika upplevelae av livet - och behöver man nationalism, ett folk om 9 miljoner som för sig helt snarlikt med en själv och en flagga att vörda för att kunna uppleva livet som fullgott så har man en rätt bisarr upplevelsevärld i det egentliga.

Helt otroligt vad folk begär av livet. En tragisk hjärntvätt alltihop.

"- Hej, jag behöver ett landområde på ungefär en halv miljon kvadratkilometer där ingenting känns allt för främmande för mig för att ha levt ett fullgott liv. Finner inget konstigt alls i detta. Behöver inte alla det?"
    Kan du inte se nationalism lite mer nyanserad, som att gemensamt jobba för och bidra till ett välfungerande samhälle som ger bra förutsättningar till ett gott liv.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?