• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sanna70

Förvisso, idag räcker det att man ifrågasätter något som har med invandringen att
    göra så är jag rasist. Eller hur ?
    Men faktum är att så är ju inte fallet. Jag har vänner från alla världens hörn och reser gärna
    till andra icke europeiska länder. Jag är även tacksam att vi har fått möjlighet att flytta hit
    och att vi har fått chans till ett nytt bättre liv. 

Det är vissa saker som bör påpekas.
    Det första vi gjorde var att lära oss språket och den Svenska kulturen
    Det andra vi gjorde var att söka arbete och bli självständiga individer.

Inga konstigheter alls.
    Varje gång jag reser tar jag reda på fakta om det landet
    och kultur och anpassar mig efter det.En självklarhet.

Här i Sverige är det lite tvärtom, det sägs att man kan behålla sin kultur
    och religion dock kan man inte räkna med ett arbete och då blir det samhällets ansvar.

Tex om jag söker jobb i Afganistan klädd i T shirt och kort byxa då skulle jag
    knappast få något arbete. Tvärtom, det är högst troligt att jag hade fått fula ord slängda efter mig
    Så, om jag söker arbete där så hade jag sett till att anpassa mig efter deras kultur och normer.
    Större chans till ett bättre liv..

Är jag rasist för mina åsikter ? NEJ, bara ärlig och det är en stor skillnad!

• effemgea

[quote=72133573][quote-nick]nihka skrev 2014-01-05 02:15:23 följande:[/quote-nickå]Ser att Suffering har hunnit avverka ett antal nya nick senaste dygnet och att hen nådde det sedvanliga stadiet där det hätska hatet för vad hen betecknar som "negrer" hann jobba upp sig till nästan full styrka.[/quote] Tror du missade flockledarens fantasi. Där hen lät dig bli gruppvåldtagen av fyra araber. Reaktionerna blev de väntade. Någon anständig kallade tilltaget talibanfasoner medan några andra upprördes över att en "patriot" jämfördes med talibaner. Jag sparade ner flockledarens våldtäktsfantasier och kan inboxa dig dem om du vill. I vart fall tycker jag att du ska vara mycket försiktig med allt personligt, det verkar som flocken är fixerad av dig.

• sjuttiofemman
    sanna70 skrev 2014-01-05 14:45:17 följande:
    Förvisso, idag räcker det att man ifrågasätter något som har med invandringen att

Men faktum är att så är ju inte fallet.

Har väldigt svårt att tro att ifall man diskuterar invandring på ett nyanserat sätt så blir man kallad rasist.

Däremot om man gör som vissa här och använder ord och begrepp som är kränkande eller är förknippat med högerextrema ideologier så får man stå ut med att bli stämplad som rasist.

Och när orden tar slut för dem så brukar de börja med personangrepp och kalla meningsmotståndare för vänsterextremist, stenkastare och kommunist. Eller så kör de taktik a la avpixlat och berättar hur de ska våldta den som vågar säga emot dem.

För att kommentera det du skriver, bara för att vissa länder har en annan syn på invandring så måste väl vi i Sverige inte göra lika? Det här är ett fritt land, vill man vara muslim, kristen eller djävulsdyrkare så är det okej. Det ska ställas samma krav på befolkningen oavsett ursprung eller hudfärg. Däremot kanske invandrare behöver lite extra hjälp för att komma in i ett helt nytt samhälle. Och vi som redan bor här behöver vara mer välkomnande.
  • Digestive
    sanna70 skrev 2014-01-05 14:45:17 följande:
    Men faktum är att så är ju inte fallet. Jag har vänner från alla världens hörn och reser gärna
    till andra icke europeiska länder. Jag är även tacksam att vi har fått möjlighet att flytta hit
    och att vi har fått chans till ett nytt bättre liv. 

Det är vissa saker som bör påpekas.
    Det första vi gjorde var att lära oss språket och den Svenska kulturen
    Det andra vi gjorde var att söka arbete och bli självständiga individer.

Inga konstigheter alls.
    Varje gång jag reser tar jag reda på fakta om det landet
    och kultur och anpassar mig efter det.En självklarhet.

Här i Sverige är det lite tvärtom, det sägs att man kan behålla sin kultur
    och religion dock kan man inte räkna med ett arbete och då blir det samhällets ansvar.

Tex om jag söker jobb i Afganistan klädd i T shirt och kort byxa då skulle jag
    knappast få något arbete. Tvärtom, det är högst troligt att jag hade fått fula ord slängda efter mig
    Så, om jag söker arbete där så hade jag sett till att anpassa mig efter deras kultur och normer.
    Större chans till ett bättre liv..

Är jag rasist för mina åsikter ? NEJ, bara ärlig och det är en stor skillnad!

4/10 har inte fått lämna företroendeplatser på grund av kritik mot rådande invandringspolitik. Det kan skrivas hur långt som helst och skapas lyriska epos men faktum kvarstår - Sverigedemokraterna har ett närmare fyra gånger mer utpräglat mönster av rasism/främlingsfientlighet/åsikter och värderingar långt ifrån partiets profilering, än vad folkguppen somalier - som Sverigedemokraterna problematiserar - har ett mönster av kriminalitet. Ett fyra (4) gånger mer utpräglat mönster, fyra (4). Därmed går det inte att lite på dem i mycket eller knappt ens i litet.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 13:31:05 följande:

Ja facket är en intresseorganisation så de gör ju precis som de vill, samma som företag som anställer dessa människor.
    Tandvård och sjukvård har vi gått igenom tidigare och det handlar bara om akut vård. Lär inte kosta många kronor per år..

Det övriga du beskriver är bara i Malmö så det får du ta med dem, bor du inte där så behöver du inte bry dig.

Har du läst på avpixlat igen?
     I England kostar de illegala 50 000 kr/person och år. I Sverige skulle man aldrig göra en liknande uträkning. Det vore säkert rasistiskt.
    Vad är det jag har läst på Avpixlat?

www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sanna70 skrev 2014-01-05 13:54:02 följande:
    Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte är så insatt i politiken dock reagerar jag på brist
    av demokrati och även mobbning. 

Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte
    kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.
    Vill också påpeka att det är en hel del " vanligt folk " som röstar på SD. Familjer med
    barn och vanliga arbeten, undersköterskor, läkare, byggarbetare, lastbils chaufför mm mm
    så dem som sprider rykten att det bara är nacister bör tänka om..

Här kommer några saker som jag ifrågasätter.

Vår sjukvård
    Äldreomsorg
    Barnomsorg
    Trafikverket
    Byggindustri

Det känns som att hela Sverige har stannat upp vilket är märkligt
    När vi pratar om invandring så kallas det " Det rika Sverige " 
    När vi pratar om landets behov och oss som bor här och kämpar
    med alla nedskärningar och stress på våra arbeten då finns det
    inga pengar.

Dem som går i pension uppmanas att arbeta längre för det finns inte 
    pengar till pensionavgångar.
    Dem unga i sin tur förblir arbetslösa.

Det som är mest anmärkningsvärt är att folket fortfarande inte ser vad som 
    sker och fortfarande sätter sin tilltro till just dem politiker som har orsakat detta elände.

Nu pratas det mycket skit om moderaterna och ändå har dem styrt landet i 8 år.
    Socialdemokraterna kommer att vinna för nu vänder alla sin tilltro till dem.
    Saken är den att dessa två har styrt landet i decenier och lyckats köra landet i botten så - vakna nu
    och se verkligheten för vad det är.

Fortsätter det så här kommer vi att ha det som dem i Spanien och Grekland.
    En förändring krävs och inte massa tomma löften..
    Är ni inte trötta på alla dessa lögner än??? 
    Ja man läser ofta om att det ska skäras ner på åldringsvård, skolor, förskolor osv. Men försök länka till en artikel där det ska sparas på flyktingar, ensamkommande "barn" och dylikt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 14:09:57 följande:

Jodå, man kan vara rasist även om man är invandrare. Varför skulle man inte kunna det?
    Ja ett solklart exempel:

www.aftonbladet.se/nyheter/article17436394.ab

Var det kurder va? Dom är inte kända för att vara toleranta mot svarta.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-05 15:17:11 följande:
    [quote=72133573][quote-nick]nihka skrev 2014-01-05 02:15:23 följande:[/quote-nickå]Ser att Suffering har hunnit avverka ett antal nya nick senaste dygnet och att hen nådde det sedvanliga stadiet där det hätska hatet för vad hen betecknar som "negrer" hann jobba upp sig till nästan full styrka.[/quote] Tror du missade flockledarens fantasi. Där hen lät dig bli gruppvåldtagen av fyra araber. Reaktionerna blev de väntade. Någon anständig kallade tilltaget talibanfasoner medan några andra upprördes över att en "patriot" jämfördes med talibaner. Jag sparade ner flockledarens våldtäktsfantasier och kan inboxa dig dem om du vill. I vart fall tycker jag att du ska vara mycket försiktig med allt personligt, det verkar som flocken är fixerad av dig.
    Om någon är hotfull och fixerad hoppas jag att vederbörande polisanmäls.
  • hajna
    Philipsson skrev 2014-01-05 11:22:06 följande:
    Fast du är nog rätt ensam om att vilja avskaffa nationerna.
    Var sa jag något som ens var i närheten av det du nu tillskriver mig? 
    Philipsson skrev 2014-01-05 11:22:06 följande:
    En enkel fråga: Om X genomför ett mord. Var ska han då ställas inför rätta? Vilken lagstiftning ska gälla?

Om inga nationer funnes, skulle ju ingen lagstiftning finnas. Det vore alltså tillåtet att mörda vem som helst. Vill du verkligen ha det så?
    Det där är ju totalt irrelevant. Här använder du "nation" i betydelsen stat - vilket inte är vad det handlar om. 

Var inte du SD-anhängare? Har du så otroligt dålig koll på SDs grundidéer att du inte förstår vad man säger?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?