• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    hajna skrev 2014-01-05 05:36:04 följande:
    Det tror inte jag heller. Men det är svårt att komma ifrån att SDs tal om "nationer" inte är annat än en bättre förpackad och för nutidsmänniskor mindre oaptitlig version av samma gamla unkna tankegods.

Om Sverigedemokraterna vill åka luftslott så håller det bara så länge. Sverigedemokrater står inte direkt kända för att kunna hålla masken - tänk då hur många smörknivar som nödvändigtvis tillkommer i lådan vid omkring 15%! Skrattande

Tänk bara på vilket skräp som kommer att fylla stolar med dövikt - när det redan nu står 1/6 tomma. Att människor röstar på Sverigedemokraterna betyder inte det samma som att vilja representera dem. Redan nu har de "interna problem" som gör att de inte kan fylla ut stolar och drivvirket som behövs, för att täcka stolar vid omkring 15% - kommer de bara att hitta ur en särskild hög, om de då inte vinner svensken förtroende på sanna grunder. Luftslottet kommer helt enkelt smälla, om det då handlar om ett luftslott.

Sverigedemokraterna kommer troligen bara att förbrukas som en engångsartikel för sin kärnfråga. När immigrationen väl har sänkts och de inte visar sig rumsrena - så kommer de kastas ut på mattan. 
    Varför? Jo, för att svensken hatar rasister, nazister och fascister - de utgör kanske 5% av befolkningens garderobsmänniskor. That simple.

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-05 11:22:06 följande:
    Fast du är nog rätt ensam om att vilja avskaffa nationerna.

En enkel fråga: Om X genomför ett mord. Var ska han då ställas inför rätta? Vilken lagstiftning ska gälla?

Om inga nationer funnes, skulle ju ingen lagstiftning finnas. Det vore alltså tillåtet att mörda vem som helst. Vill du verkligen ha det så?

Aldrig hört talas om europadomstolen? Föreställ en klustereffekt och täckande regelverk. Ganska starka krafter i världen vill se en sådan framtid unt mer.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 12:11:14 följande:

Alla rättigheter? Redogör gärna för dessa, för min uppfattning är att de har väldigt få rättigheter.
    Skola, förskola, tandvård, sjukvård. Numer socialbidrag. Facklig hjälp vid tvister. För människor som inte får befinna sig i Sverige överhuvudtaget.

arbetet.se/2007/10/02/illegala-invandrare-ska-kunna-f-hjlp-av-facket/
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-05 12:20:57 följande:

Aldrig hört talas om europadomstolen? Föreställ en klustereffekt och täckande regelverk. Ganska starka krafter i världen vill se en sådan framtid unt mer.
    Jag är helt för en europadomstol som dömer. Tror straffen skulle bli mer kännbara då.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 11:44:16 följande:
    www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/S...

Ett skäl till att vissa företag anställer invandrare. Utnyttjande kallas det då många satt det i system.

Det infördes såklart för att inte användas, eller nej, det infördes såklart för att bilda opinion åt Sverigedemokraterna, eller nej, högsta troliga nu, det bara hände och Sverigedemokraterna har hittat ett utspillt muffin i Regeringens skrivmaskin som skapade ett fantastiskt type error.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 12:23:49 följande:
    Jag är helt för en europadomstol som dömer. Tror straffen skulle bli mer kännbara då.

De kommer nog att kännas i Sverige med efter att Sverigedemokraterna har fått leka i regeringen lite. Inte bara ris med partiet, ganska lite faktiskt - mest risigt folk som gör att de inte kan litas på ordentligt. Men, men, ett eventuellt luftslott spricker fort och under tiden så kan de såklart få göra nytta där det behövs.

Tråkigt att det inte gjordes bättre och genuint efter partiprofilen. Kan nästan se mötena här och där;

X - Så, vart står du i politiken?
    SDY - Jobbar faktiskt för Sverigedemokraterna på kommunalnivå sedan 2010, bla, bla..
    X - *skeptiskt leende med huvudet på sne och en frågeställande paus*
    SDY - Ah, ok, du fick mig, hihi, fniss, fniss, höhö, viff, boing - nynazist då.

• sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 12:22:17 följande:
    Skola, förskola, tandvård, sjukvård. Numer socialbidrag. Facklig hjälp vid tvister. För människor som inte får befinna sig i Sverige överhuvudtaget.

arbetet.se/2007/10/02/illegala-invandrare-ska-kunna-f-hjlp-av-facket/

Ja facket är en intresseorganisation så de gör ju precis som de vill, samma som företag som anställer dessa människor.

Tandvård och sjukvård har vi gått igenom tidigare och det handlar bara om akut vård. Lär inte kosta många kronor per år..

Det övriga du beskriver är bara i Malmö så det får du ta med dem, bor du inte där så behöver du inte bry dig.

Har du läst på avpixlat igen?
  • sanna70

Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte är så insatt i politiken dock reagerar jag på brist
    av demokrati och även mobbning. 

Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte
    kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.
    Vill också påpeka att det är en hel del " vanligt folk " som röstar på SD. Familjer med
    barn och vanliga arbeten, undersköterskor, läkare, byggarbetare, lastbils chaufför mm mm
    så dem som sprider rykten att det bara är nacister bör tänka om..

Här kommer några saker som jag ifrågasätter.

Vår sjukvård
    Äldreomsorg
    Barnomsorg
    Trafikverket
    Byggindustri

Det känns som att hela Sverige har stannat upp vilket är märkligt
    När vi pratar om invandring så kallas det " Det rika Sverige " 
    När vi pratar om landets behov och oss som bor här och kämpar
    med alla nedskärningar och stress på våra arbeten då finns det
    inga pengar.

Dem som går i pension uppmanas att arbeta längre för det finns inte 
    pengar till pensionavgångar.
    Dem unga i sin tur förblir arbetslösa.

Det som är mest anmärkningsvärt är att folket fortfarande inte ser vad som 
    sker och fortfarande sätter sin tilltro till just dem politiker som har orsakat detta elände.

Nu pratas det mycket skit om moderaterna och ändå har dem styrt landet i 8 år.
    Socialdemokraterna kommer att vinna för nu vänder alla sin tilltro till dem.
    Saken är den att dessa två har styrt landet i decenier och lyckats köra landet i botten så - vakna nu
    och se verkligheten för vad det är.

Fortsätter det så här kommer vi att ha det som dem i Spanien och Grekland.
    En förändring krävs och inte massa tomma löften..
    Är ni inte trötta på alla dessa lögner än??? 

• sjuttiofemman
    sanna70 skrev 2014-01-05 13:54:02 följande:
    Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.

Jodå, man kan vara rasist även om man är invandrare. Varför skulle man inte kunna det?
  • Enter Sandman
    sanna70 skrev 2014-01-05 13:54:02 följande:
    Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte är så insatt i politiken dock reagerar jag på brist
    av demokrati och även mobbning. 

Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte
    kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.
    Vill också påpeka att det är en hel del " vanligt folk " som röstar på SD. Familjer med
    barn och vanliga arbeten, undersköterskor, läkare, byggarbetare, lastbils chaufför mm mm
    så dem som sprider rykten att det bara är nacister bör tänka om..

Här kommer några saker som jag ifrågasätter.

Vår sjukvård
    Äldreomsorg
    Barnomsorg
    Trafikverket
    Byggindustri

Det känns som att hela Sverige har stannat upp vilket är märkligt
    När vi pratar om invandring så kallas det " Det rika Sverige " 
    När vi pratar om landets behov och oss som bor här och kämpar
    med alla nedskärningar och stress på våra arbeten då finns det
    inga pengar.

Dem som går i pension uppmanas att arbeta längre för det finns inte 
    pengar till pensionavgångar.
    Dem unga i sin tur förblir arbetslösa.

Det som är mest anmärkningsvärt är att folket fortfarande inte ser vad som 
    sker och fortfarande sätter sin tilltro till just dem politiker som har orsakat detta elände.

Nu pratas det mycket skit om moderaterna och ändå har dem styrt landet i 8 år.
    Socialdemokraterna kommer att vinna för nu vänder alla sin tilltro till dem.
    Saken är den att dessa två har styrt landet i decenier och lyckats köra landet i botten så - vakna nu
    och se verkligheten för vad det är.

Fortsätter det så här kommer vi att ha det som dem i Spanien och Grekland.
    En förändring krävs och inte massa tomma löften..
    Är ni inte trötta på alla dessa lögner än??? 

Jodå, visst är jag trött på hur Sverige sköts, du är inte ensam om det.
    Men jag är övertygad om att med sd så är vi ur askan och in i elden.
    Självklart är inte alla som röstar på sd rasister eller nazister, många är också populister som inte är så insatta och som är missnöjda, precis som jag, men som så gärna vill tro på enkla lösningar och att finna syndabockar är enkla lösningar.
    Sd lever på syndabockstanken, det är invandrarnas fel allting som sker.
    Blir vi bara av med dom då kommer vi få ett så bra samhälle, vill man ge sken av från sd:s håll.
    Samtidigt lägger man på skräckpropaganda om vad som kommer ske om vi inte gör oss av med invandrarna, i synnerhet då dom från menaländerna.
    Om vi skulle fortsätta ha en human flyktingpolitik då kommer allt helvete att drabba oss, gör vi oss inte av med invandrare då kommer vi få sharialagar, då kommer alla svenska kvinnor bli gruppvåldtagna, då kommer alla våra pengar gå åt till att försörja lata invandrare som inte vill försörja sig själva och vi kommer inte ha några pengar kvar till skola, vård och omsorg.
    Så går propagandan från sd, dom vill att du väljer mellan pest och kolera, dom vill att du väljer att stöta ut invandrare och i synnerhet muslimer.
    Dom vill skrämma dig och måla ut dom som såna monster så att det ska rättfärdiga att man ignorerar vanliga mänskliga rättigheter när det gäller dom här grupperna.
    Det är klassisk nazipolitik, det är precis så man gjorde mot judarna, som man idag försöker göra mot muslimerna.

Nej, alla som röstar sd är inte nazister eller rasister, men kärnan i partiet är jag övertygad om är det och det genomsyrar hela politiken.
    Det är inte bra som det är idag, men det är en dröm jämfört med vad jag är rädd att vi får om vi lämnar makt i händerna åt fascister.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?