• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 16:05:38 följande:
    Om någon är hotfull och fixerad hoppas jag att vederbörande polisanmäls.
    Det tror jag inte kommer att ske.

Den här tråden i sig utgör väl ett utmärkt exempel på att FL har en betydligt högre toleranströskel för rasistiska uttryck än vad svenska medier i övrigt har.

Visst, sverigedemokraten som fantiserade om våldtäkter är avstängd men de flesta lämningarna efter hen finns kvar i tråden.

Jag gissar att det främst är en kostnadsfråga, det tar för mycket tid och arbete i anspråk att hålla efter rasismens uttryck på FL - att det blir enklast att titta bort och låtsas som att allt är som det ska.

Personen i fråga har redan hunnit avverka ett par alias sen i fredags och jag tror att den egentliga effekten är att gränserna för vilka rasistiska uttryck som inte städas undan blir slappare och slappare.
  • Enter Sandman
    sanna70 skrev 2014-01-05 14:45:17 följande:
    Förvisso, idag räcker det att man ifrågasätter något som har med invandringen att
    göra så är jag rasist. Eller hur ?
    Men faktum är att så är ju inte fallet. Jag har vänner från alla världens hörn och reser gärna
    till andra icke europeiska länder. Jag är även tacksam att vi har fått möjlighet att flytta hit
    och att vi har fått chans till ett nytt bättre liv. 

Det är vissa saker som bör påpekas.
    Det första vi gjorde var att lära oss språket och den Svenska kulturen
    Det andra vi gjorde var att söka arbete och bli självständiga individer.

Inga konstigheter alls.
    Varje gång jag reser tar jag reda på fakta om det landet
    och kultur och anpassar mig efter det.En självklarhet.

Här i Sverige är det lite tvärtom, det sägs att man kan behålla sin kultur
    och religion dock kan man inte räkna med ett arbete och då blir det samhällets ansvar.

Tex om jag söker jobb i Afganistan klädd i T shirt och kort byxa då skulle jag
    knappast få något arbete. Tvärtom, det är högst troligt att jag hade fått fula ord slängda efter mig
    Så, om jag söker arbete där så hade jag sett till att anpassa mig efter deras kultur och normer.
    Större chans till ett bättre liv..

Är jag rasist för mina åsikter ? NEJ, bara ärlig och det är en stor skillnad!

Så vad du säger är att ni gjorde som så gott som alla andra som flyttar hit till Sverige.
    Det du beskriver är inget konstigt det är så dom allra flesta beter sig, gå inte på sd:s propaganda.
  • themia
    sanna70 skrev 2014-01-05 14:45:17 följande:
    Det är vissa saker som bör påpekas.
    Det första vi gjorde var att lära oss språket och den Svenska kulturen
    Det andra vi gjorde var att söka arbete och bli självständiga individer.

Inga konstigheter alls.
    Varje gång jag reser tar jag reda på fakta om det landet
    och kultur och anpassar mig efter det.En självklarhet.

Här i Sverige är det lite tvärtom, det sägs att man kan behålla sin kultur
    och religion dock kan man inte räkna med ett arbete och då blir det samhällets ansvar.

Tex om jag söker jobb i Afganistan klädd i T shirt och kort byxa då skulle jag
    knappast få något arbete. Tvärtom, det är högst troligt att jag hade fått fula ord slängda efter mig
    Så, om jag söker arbete där så hade jag sett till att anpassa mig efter deras kultur och normer.
    Större chans till ett bättre liv..

Är jag rasist för mina åsikter ? NEJ, bara ärlig och det är en stor skillnad!
    Det är ju helt normalt, så gör de allra flesta

Det är inget märkvärdigt att söka jobb om man bär huvudsjal, på 50-talet bar de flesta unga damer huvudsjal i Sverige. Det kan du se på gamla bilder.
    Jag kan inte tänka mig att någon arbetsgivare skulle neka jobb för att en kvinna bär sjal.

Sen ska du akta dig för att gå på invandrarhatarnas lögner, dom skulle gärna göra sig av med dig också om dom kunde.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • jeanette02
    themia skrev 2014-01-05 17:48:22 följande:
    Det är ju helt normalt, så gör de allra flesta

Det är inget märkvärdigt att söka jobb om man bär huvudsjal, på 50-talet bar de flesta unga damer huvudsjal i Sverige. Det kan du se på gamla bilder.
    Jag kan inte tänka mig att någon arbetsgivare skulle neka jobb för att en kvinna bär sjal.

Sen ska du akta dig för att gå på invandrarhatarnas lögner, dom skulle gärna göra sig av med dig också om dom kunde.
    Tror kanske att många accepterar sjal, beror på arbetsplats tror jag. Frågan är var gränsen går för religiösa eller på annat sätt kanske mer provocerande klädesplagg?
  • Enter Sandman
    effemgea skrev 2014-01-05 16:51:29 följande:
    Det tror jag inte kommer att ske.

Den här tråden i sig utgör väl ett utmärkt exempel på att FL har en betydligt högre toleranströskel för rasistiska uttryck än vad svenska medier i övrigt har.

Visst, sverigedemokraten som fantiserade om våldtäkter är avstängd men de flesta lämningarna efter hen finns kvar i tråden.

Jag gissar att det främst är en kostnadsfråga, det tar för mycket tid och arbete i anspråk att hålla efter rasismens uttryck på FL - att det blir enklast att titta bort och låtsas som att allt är som det ska.

Personen i fråga har redan hunnit avverka ett par alias sen i fredags och jag tror att den egentliga effekten är att gränserna för vilka rasistiska uttryck som inte städas undan blir slappare och slappare.

Jag är rädd för att du kan ha rätt.
    Och om fl vill bli en hangaround till avpissat så är dom på god väg....tyvärr.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-01-05 12:20:57 följande:

Aldrig hört talas om europadomstolen? Föreställ en klustereffekt och täckande regelverk. Ganska starka krafter i världen vill se en sådan framtid unt mer.
    Du menar gemensamma lagar?

Ja, varför inte? Då kan vi äntligen bli av med den extrema sexköpslagen och den extrema abortlagstiftningen.

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-05 19:20:21 följande:
    Du menar gemensamma lagar?

Ja, varför inte? Då kan vi äntligen bli av med den extrema sexköpslagen och den extrema abortlagstiftningen.

Ja, till exempel. Vad som skulle råda under sådana omständigheter återstår att se, om det händer. Jo, säkerhet före moral, tack - helt enkelt något etiskt försvarbart. Inte vidare insatt i abortfrågor men samma sak skulle väl möjligtvis kunna appliceras även där, om än mer komplext.

• nihka
    Digestive skrev 2014-01-05 04:36:39 följande:
    De kommer med ölen som ett brev på posten.

"När man vill vara sig själv för en stund."
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 16:00:24 följande:
     I England kostar de illegala 50 000 kr/person och år. I Sverige skulle man aldrig göra en liknande uträkning. Det vore säkert rasistiskt.

Vad är det jag har läst på Avpixlat?

www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx

Ja du har väl läst på avpixlat om hemskheterna om "alla" rättigheter papperslösa har. Sen att du inte berättar hela sanningen är en välkänd retorik på högerkanten.

50000kr/person och år låter inte som en hög summa när det gäller sjukvård. Bara en CT kostar minst hälften.

Något mer du upprörs över?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?