• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 11:40:49 följande:
    Såg ett gäng märkliga nick som avreggats men jag kunde inte ens förstå vilken sida människan var på.
    "Neger", nihkanovell med gruppvåldtäkt, frågor som rör hur jag ställer mig till att bli tagen hårt bakifrån och dragen i håret, anusfixering, "bög" "stenkastarextremvänsteraktivist", beskrivning av "negerns egenskaper", "Varför tycker ingen om mig?", "SD 2014!"

Jag har inga problem att förstå vilken sida individen i fråga står på. Däremot har jag stora problem med att förstå hur den här sortens beteende har en så lång historia av att ses mellan fingrarna med av de allra flesta av hens politiska fränder.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-05 20:26:38 följande:
    Thomas66 skrev 2014-01-05 19:30:08 följande:
    Det är dom väl inte, om någon har massvis med konton och dom ej kan spärra ip numret, vad ska dom göra åt det ?? Och tomten effemga är ju nästan lika dan som den andra idioten, han har antagligen världsrekord på fl. angående personangrepp och generaliseringar.
    Eller också kan det ju vara du som  inte riktigt har kapacitet att avgöra vad som är ett personangrepp eller inte. Du vet - det finns alltid en alternativ tolkning. Hur går det för dina arbetskamraters barn, du vet, de där som trakasseras av de förfärliga invandrarbarnen?  Du svarade aldrig på min fråga varför föräldrarna finner sig i att deras smådöttrar bespottas - är deras föräldrar sverigedemokrater? Annars förstår jag inte varför de inte förklarar att detta är oacceptabelt och ser till att trakasserierna upphör.

Det vet jag inte det va flera årsedan, så inget vi diskuterar. Ville bara nämna några få händelser som jag personligt vet om ( det finns flera) då du verkar tro att alla har fått sina upplevelser från avpixlat. Lite personangrepp gör inte så mycket tycker jag, om det inte är hot eller liknade. Men du måste nog kunna hålla med om att du har kallat enskilda och hela grupper för lågintelligenta och järnrör i olika varianter några hundra ggr?
  • jeanette02
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 20:49:06 följande:

Ja du har väl läst på avpixlat om hemskheterna om "alla" rättigheter papperslösa har. Sen att du inte berättar hela sanningen är en välkänd retorik på högerkanten.

50000kr/person och år låter inte som en hög summa när det gäller sjukvård. Bara en CT kostar minst hälften.
    Något mer du upprörs över?
    Är det inte en välkänd retorik på de flesta politiska kanter från vänster till höger?
    Att undanhålla eller vinkla saker så det passar ens agenda?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 12:22:17 följande:
    Skola, förskola, tandvård, sjukvård. Numer socialbidrag. Facklig hjälp vid tvister. För människor som inte får befinna sig i Sverige överhuvudtaget.

arbetet.se/2007/10/02/illegala-invandrare-ska.../
    Främst är det barnen man tänker på här. Det är ju viktigt att de går i skolan och får sina barnvaccinationer mm mm någonstans. De har ju oftast inte valt att komma till Sverige. De vuxnas rättigheter är betydligt mer begränsade som sjukvård som inte kan anstå.

Att den som jobbar svart ska få hjälp av facket handlar inte om att ta in dem i facket utan att driva processer mot arbetsgivare som utnyttjar dessa människors utsatta läge och anställer dem svart. Man vill precis som med sexköpslagen kriminalisera den som betalar för tjänsten och inte den som säljer tjänsten.

Visst kan man resonera som att gör det helvetiskt tufft så åker de självmant, men när det är värre än helvetiskt tufft där man kommer ifrån hjälper det inte. En del blir tvångsutvisade eller eskorterade ut ur landet. Polisen kommer på natten och hämtar hela familjen och på morgonen sprids ryktet i skolan om varför den och den inte är där. Det är väldigt upprivande för alla parter. Det bästa är när myndigheterna kan övertyga personerna om att det är bästa att resa hem. Om de åker frivilligt är det ju dessutom mindre troligt att de återvänder.

Sedan är det inte olagligt att befinna sig i Sverige efter ett utvisningsbeslut. Tycka vad man vill men så ser lagen ut.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-01-05 15:17:11 följande:
    [quote=72133573][quote-nick]nihka skrev 2014-01-05 02:15:23 följande:[/quote-nickå]Ser att Suffering har hunnit avverka ett antal nya nick senaste dygnet och att hen nådde det sedvanliga stadiet där det hätska hatet för vad hen betecknar som "negrer" hann jobba upp sig till nästan full styrka.[/quote] Tror du missade flockledarens fantasi. Där hen lät dig bli gruppvåldtagen av fyra araber. Reaktionerna blev de väntade. Någon anständig kallade tilltaget talibanfasoner medan några andra upprördes över att en "patriot" jämfördes med talibaner. Jag sparade ner flockledarens våldtäktsfantasier och kan inboxa dig dem om du vill. I vart fall tycker jag att du ska vara mycket försiktig med allt personligt, det verkar som flocken är fixerad av dig.
    Nej, jag såg fortsättningen på "novellen" men kommenterade inte. I en annan tråd som hen startade som enbart var en missnöjestråd över hur dumma i huvudet alla "WT" kvinnor på FL är postades också det rasistiska inlägget om "negerns egenskaper" igen. 

Alla som försvarar den här typen av handlingar av omdömeslös idioti för att man blint ställer sig bakom en person pga av att man delar dennes partipolitiska åsikter är ju värda inget annat än förakt. Eftersom denna gruppmentalitet verkar mycket utbredd inom just SD är det väl en stor orsak till att varför folk hatar SD. Det finns ju så många svar på trådstartens fråga och efter 3000 inlägg finns det fortfarande mer att tillföra där.

• Naranjos
    nihka skrev 2014-01-05 21:05:09 följande:
    "Neger", nihkanovell med gruppvåldtäkt, frågor som rör hur jag ställer mig till att bli tagen hårt bakifrån och dragen i håret, anusfixering, "bög" "stenkastarextremvänsteraktivist", beskrivning av "negerns egenskaper", "Varför tycker ingen om mig?", "SD 2014!"

Jag har inga problem att förstå vilken sida individen i fråga står på. Däremot har jag stora problem med att förstå hur den här sortens beteende har en så lång historia av att ses mellan fingrarna med av de allra flesta av hens politiska fränder.
  • sjuttiofemman
    jeanette02 skrev 2014-01-05 21:07:54 följande:
    Är det inte en välkänd retorik på de flesta politiska kanter från vänster till höger?

Att undanhålla eller vinkla saker så det passar ens agenda?

Nja, inte på det sättet som alliansen gör det. "Det ska löna sig att arbeta" innebär att göra det så olönsamt att inte arbeta att man tvingar folk att till varje pris ta vilket arbete som helst. Den typen av retorik använder inte de rödgröna.

Samma sak med Sd och partierna ännu längre till höger, där talar man om "massinvandring" och svenskfientlighet för att förstärka sina budskap. Eller som Erroll Flynn att "illegala" får sjukvård och tandläkarbesök plus några andra förmåner. Dock undanhåller han att sjukvård och tandvård bara är akuta besök samt att övriga förmåner bara gäller i Malmö stad.

Jag anser att det inte är ett hederligt sätt att debattera.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-05 21:06:10 följande:

Det vet jag inte det va flera årsedan, så inget vi diskuterar. Ville bara nämna några få händelser som jag personligt vet om ( det finns flera) då du verkar tro att alla har fått sina upplevelser från avpixlat. Lite personangrepp gör inte så mycket tycker jag, om det inte är hot eller liknade. Men du måste nog kunna hålla med om att du har kallat enskilda och hela grupper för lågintelligenta och järnrör i olika varianter några hundra ggr?
    Var det flera år sedan och ändå skrev du att du "har jobbarkompisar vars smådöttrar blir bespottade av folk för att de är svennar". Så skulle jag aldrig ha uttryckt mig, men så är jag ju benägen att hålla mig så nära det som är korrekt som möjligt.

Jag finner likheterna och skillnaderna lite roande. Sverigedemokrater generaliserar över hur invandrare är utifrån påhittade eller upplockade exempel från avpissat, medan jag brukar beskriva kapaciteten på de sd-klientel som uppehåller sig på nätet.

Jag gissar att Suffering gick för långt den här gången, t o m för er andra, men hen är snart tillbaka som t ex "Gerd" för att snyfta ihop en tårdrypande berättelse om hur hennes pojke förföljs av de elaka invandrarbarnen eller som SD-tjejen, en ung före detta sossetjej som insett att det är nog nu, att Sverige måste värna om de svenska medan det ännu finns något genuint svenskt kvar att värna om.

Det förvånar mig inte att pk-folket här på FL har så lätt att känna igen den fantasifulla sverigedemokraten, lika lite som det förvånar mig hur ofta övriga sverigedemokrater så gärna vill tro på Sufferings pekoralstycken.

Men visst, jag har inga höga tankar om sverigedemokrater, jag anser att det är självklart att partiets dragningskraft är som störst på dem med lägst tankeförmåga mot bakgrund av det budskap som trumpetas ut.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-01-05 21:56:24 följande:
    Nej, jag såg fortsättningen på "novellen" men kommenterade inte. I en annan tråd som hen startade som enbart var en missnöjestråd över hur dumma i huvudet alla "WT" kvinnor på FL är postades också det rasistiska inlägget om "negerns egenskaper" igen. 

Alla som försvarar den här typen av handlingar av omdömeslös idioti för att man blint ställer sig bakom en person pga av att man delar dennes partipolitiska åsikter är ju värda inget annat än förakt. Eftersom denna gruppmentalitet verkar mycket utbredd inom just SD är det väl en stor orsak till att varför folk hatar SD. Det finns ju så många svar på trådstartens fråga och efter 3000 inlägg finns det fortfarande mer att tillföra där.

Tror Suffering gick för långt den här gången och att det blir lättare för andra sverigedemokrater att förstå vad hen står för i fortsättningen. För ska man vara helt ärlig, så är hen ju inte representativ för någon annan än sig själv.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-05 19:30:08 följande:

Och tomten effemga är ju nästan lika dan som den andra idioten, han har antagligen världsrekord på fl. angående personangrepp och generaliseringar.
    Har du någon aning hur många gånger DU har dunkat den här människan under olika alias i ryggen??? Har du någon aning om hur många gånger jag har känt igen och du inte haft en aning??? Eller iaf agerat som om du inte haft en aning. Du har klagat på min ton till vissa, men det är för att jag känner igen. Har man käftat med den här personen i nästan ett år lär man sig känna igen en del markörer även när diskussionen inte har hunnit skruvas upp så mycket som den obönhörligen alltid gör. Det slutar alltid med att personen skriver de mest vidriga rasistiska inlägg och personliga påhopp till alla som inte bekänner sig till SD.

Effemgea har hållit på ÄNNU längre än jag och människan borde få medalj för att inte ha låtit sig provoceras av en person som visat gång, på gång, på gång, på gång att det helt saknas gränser.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?