• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-11 09:11:59 följande:

Det håller jag med om, vi är ett neutralt land och ska inte delta i krig så tillvida det inte är i fredsbevarande syfte. Sen att alliansregeringen stöttade Natos angrepp i norra Afrika känns dock kite tveksamt.

Men varför nämner du antalet muslimer i samma mening som den mikroskopiska andel av dem som är militanta?
    Håller också med om att Sverige inte har i utlandet att göra om det just är fredsbevarande aktioner. Det svenska försvaret är till för Sverige i första hand. Det visade ju sig i påskas att man inte fick upp ett enda plan när ryssarna övade anfall på HMS Orion. Ursäkta - nu fladdrar jag ut lite men det är trots allt ett av mina intressen det handlar om:

(från Cornucopia.cornubut.se)

"Statsminister Fredrik Reinfeldt, som kallat försvaret för ett särintresse, väljer att istället för att kommentera ryska påsken, inklusive de av Den sjätte mannen avslöjade utstörningen av svensk luftförsvarsradar, liksom den obefintliga incidentberedskapen och ryska signalspaningen mot Sverige, att gå ut och kommentera utvecklingen i en svensk fotbollsklubb på en separat presskonferens (Bonnier/DN). Fredrik Reinfeldt bör omgående avgå eller ta en timeout och söka psykiatrisk vård.Han har uppenbarligen helt tappat bort vad det innebär att vara statsminister när han först förklarar Försvarsmakten och dess 20000+ anställda och uppgift att försvara Sverige och freda våra gränser för ettsärintresse, men sedan håller presskonferens om en klubb för män som jagar en boll på en gräsmatta".

---
    Jo, jag nämner antalet muslimer för att jag anser att Islam är det största hotet mot demokratin i Europa och i en förlängning i resten av världen. Det är inte i första hand sekulära muslimer jag oroar mig för, men vi kan bara se hur det ser ut och har sett ut i vår omvärld. Det är inte de sekulariserade som sätter dagordningen utan i stället islamisterna/jihadisterna. Vi såg och ser det i Iran, Tunisien, Egypten och nu i Syrien. Vi har stora problem i Nigeria och Thailand för att nämna några länder där Islam dessutom är i minoritet.

Tack och lov gick den Egyptiska armén in och avsatte presidenten och terroriststämplade Muslimska Brödraskapet vilka har anknytning till Al Qaeda och representation i Sverige genom Sveriges muslimska råd och Islamiska Förbundet. Det är allvarligt.
    Det föreligger en rätt stor risk att +50% av befolkningen i Sverige erkänner sig till Islam inom 40-50 år om sammansättningen och volymen av invandringen fortsätter som den gjort hittills och nativiteten hos den muslimska befolkningen inte minskar betydligt. På vägen kan vi tyvärr råka ut för diverse terroristdåd. Det krävs endast en galning för att det skall bli verklighet i ett samhälle nära dig eller mig. Och i Sverige finns det minst 200 våldsbejakande islamister och antalet stiger. Det oroar som sagt mig mer än en handfull heilande skinnskallar.
  • Digestive

Tycker att läsarna kan syna fler sådana här uttalanden, som uttrycker hat mot - i stort sett - varenda människa som inte röstar på Sverigedemokraterna, hur utbrett sådana uttalande uppträder och hur många sådana uttalanden som kan knytas an med Sverigedemokraterna; och sedan tänka efter vad det betyder i praktiken.

"Sverigevän." - ja, jo, tjena. Om alla förutom ~15% Sverigedemokrater skickades ut ur Sverige kanske. Kan nämligen inte se, hur någon som kallar människor för våldtäktsmän, ser vare sig ser en vän i dem eller vill ha kvar dem i Sverige överhuvudtaget.

Obestämd

• Digestive
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 16:48:01 följande:
    Jag sa medskyldiga, och du kan inte slingra dig ifrån detta faktum att det som är importerat PGA AKTIVA BESLUT AV DIG OCH ANDRA MASSINVANDRINGSFANATIKER är ni medskyldiga till.

Det är ren fakta att om alla tog sitt ansvar redan 2002 och röstade sverigevänligt så skulle tusentals mångkulturella brottsoffer blivit skonade, vår ekonomi skulle vara bättre och vi skulle inte haft över 150 utanförskapsområden där brinnande bilar och skottlossningar var vardagsmat.

Detta är rena fakta, och jag förstår att du inte vill erkänna att du är medskyldig till att rasera ett helt land som innan var ett tryggt paradis.

Av detta drar jag slutsatsen att du hatar sverige och svenskar av hela ditt hjärta, för jag ger mig fan på att du hösten 2014 kommer att göra samma destruktiva beslut och rösta på ett landsfientligt parti igen.

Om det inte beror på hat, vad beror det på att du gör såhär mot sverige?
    Såja, "sverigevännen" - ta ett äpple nu; Äpple

"Jag skulle härmed vilja delge nihka, sjuttiofemman, effemgea, Digestive mfl. misstanke om delaktighet till det fasansfulla brottet. Ni har medvetet röstat för den här samhällsutvecklingen och är ansvariga för den traumatiserade flickans lidande."

Inte värt att prova på lögner idag heller. Inte för att medskyldig till våldtäkt handlar om något direkt mildare att kalla omkring 75% av befolkningen för - vederbörande menar alltså att den generella svensken kan liknas med den som håller fast våldtäktsoffret eller kanske filmer det under gruppvåldtäkten?

Kräks
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 16:12:32 följande:
    Jag tycker däremot att det borde gå att ta tillbaka medborgarskap vid grova brott.
    För en gångs skull håller jag med dig. Det finns ingen anledning att klema med grovt kriminella.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Philipsson

Digestive, effemgea, sjuttiofemman: När ska ni tröttna på att spå galla över Sd och istället komma med konstruktiva förslag, säga vad ni själva tycker?

Vad tyckte ni om Alliansens förslag för höjd lägstanivå för statlig inkomstskatt t.ex.? Vad tyckte ni om det 5:e jobbskatteavdraget?

• Digestive
    themia skrev 2014-01-11 17:43:42 följande:
    För en gångs skull håller jag med dig. Det finns ingen anledning att klema med grovt kriminella.
    Medhåll härifrån också!
  • Philipsson
    themia skrev 2014-01-11 17:43:42 följande:
    Även för dem som är födda i Sverige?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-11 17:54:53 följande:
    Digestive, effemgea, sjuttiofemman: När ska ni tröttna på att spå galla över Sd och istället komma med konstruktiva förslag, säga vad ni själva tycker?

Vad tyckte ni om Alliansens förslag för höjd lägstanivå för statlig inkomstskatt t.ex.? Vad tyckte ni om det 5:e jobbskatteavdraget?
    Har redan förklarat men det försvinner ju i etern utan vidare diskussion utav just människor som Det vuxna flyktingbarnet som bemöter det med massutskick som innehåller några nedsättande epitet och försöker blåsa upp det egna luftslottet med förhöjande epitet.

Vederbörande och den här skribenten har diskuterat flera rundor politik i ämnet. Har det redan glömts bort så har det nog viljan att glömma funnits där.

Kan ta det igen, i kortast möjliga form; behövlig folktillväxt - tillväxt - säkrad tillväxt - säkrat kapital - säkrad folktillväxt - för en stabilare politik när nedskuren immigration känns lämplig och i troligen kommande politik.

Den allmänna responsen bukar då låta såhär "- Inte det där tjatet om folktillväxt igen." - och exakt hur ska då det bemötas?

I stort sett bara vederbörande som har bjudit på faktisk diskussion, samt Errol Flynn på sina ställen innan det allmänna bemötandet även uppstod där. Vill minnas en till skribent som har bjudit på diskussion men utöver det så har mest anklagelser, påhopp och avfärdande utfärdas.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-01-11 18:12:39 följande:
    Har redan förklarat men det försvinner ju i etern utan vidare diskussion utav just människor som Det vuxna flyktingbarnet som bemöter det med massutskick som innehåller några nedsättande epitet och försöker blåsa upp det egna luftslottet med förhöjande epitet.

Vederbörande och den här skribenten har diskuterat flera rundor politik i ämnet. Har det redan glömts bort så har det nog viljan att glömma funnits där.

Kan ta det igen, i kortast möjliga form; behövlig folktillväxt - tillväxt - säkrad tillväxt - säkrat kapital - säkrad folktillväxt - för en stabilare politik när nedskuren immigration känns lämplig och i troligen kommande politik.

Den allmänna responsen bukar då låta såhär "- Inte det där tjatet om folktillväxt igen." - och exakt hur ska då det bemötas?

I stort sett bara vederbörande som har bjudit på faktisk diskussion, samt Errol Flynn på sina ställen innan det allmänna bemötandet även uppstod där. Vill minnas en till skribent som har bjudit på diskussion men utöver det så har mest anklagelser, påhopp och avfärdande utfärdas.
    Fast du verkar ju vara precis lika förtjust i pajkastning som de du klandrar...

Du svarade inte på: "Vad tyckte ni om Alliansens förslag för höjd lägstanivå för statlig inkomstskatt t.ex.? Vad tyckte ni om det 5:e jobbskatteavdraget?", utan du svarade på någonting helt annat, som jag inte hade frågat om.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?