• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:57:18 följande:
    Det håller jag med om. Om allt ska bli fredade zoner i princip kan folk strunta i att söka asyl och göra lite som dom vill.

Jag tror inte att det är så många som vill gå så långt. Inte ens DNs ledarskribent. DN beskylls ju annars ofta från SD-håll för att vara "PK".
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:56:11 följande:
    Eftersom vi har eget företag och jobbar mycket hemifrån så kan vi snickra ihop det rätt bra ändå. Barnen är på skola/dagis 8:10-15.30 och resten av tiden med oss.
    Låter faktiskt idealt! Har många gånger funderat på att gå den vägen men då måste såklart affärsidéer bära. Sedan så får man även se både framsida och baksida - att ständigt finnas till hands kan ge vad som kan sammanfattas med mycket information (i det här individuella fallet så utmärker det sig genom bland annat sådant, samlar och för vidare kunskap samt tankar i stor utsträckning till barnen) samt den självklara tryggheten som följer med automatiskt, men det ger exempelvis inte lika självständiga och självgående barn i slutändan.

Det finns så mycket att tänka på. 
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 21:18:52 följande:
    Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.
    Vi kan väl göra upp så här: du skriver vad du vill och jag skriver vad jag vill och så får du tillåtelse av mig att inte läsa det du inte gillar.Cool
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-01-10 20:41:06 följande:
    Diskussionen avsåg asylsökande som "fuskar" för att ta sig in i Sverige eftersom det inte finns något "lagligt" sätt att ta sig hit för flyktingar bortsett från för kvotflyktingar, och att dessa människor inte automatiskt saknar asylskäl och ljuger ihop en historia för att de använt falska pass. Jag har inte försvarat användandet av falska pass utan bara förklarat vad som gör att så många väljer den vägen.

Sedan anser jag att om jag vill säga något om exempelvis terrorism så behöver jag inte dig som först formulerar en åsikt jag inte har och sedan få läsa din kommentar om åsikten jag inte har.

Sedan får du inte lyssna så mycket på snubben som postar musik som rekommenderas på nazistsajter i tråden om att jag skulle tillhöra vänsterkretsar, men det är klart att för någon med nazistsympatier är förstås alla övriga till vänster så lite förståelse för resonemanget har jag trots allt.
    Jag konstaterar bara att det fuskas och lägger in en länk om att 60.000 svenska pass "försvann" 2013. Det är du själv som börjar tala om att anledningen är att det är för att ta sig in i Sverige. Visst, det begriper väl jag också. Men fusket har fler dimensioner än så vilket jag påpekar inlägget du svarat på 

Sen påstod jag inte att du har den ena eller andra åsikten om terrorism, jag ifrågasatte din åsikt, vilket inte är samma sak som ett påstående och OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför vissa kretsar.

Koppla inte ihop mig med något som har med nazism att göra i fortsättningen. Det är en ideologi som stått Islam nära då de har samarbetat på flera plan. Skillnaden mellan de två ideologierna är i princip endast att nazismen mer eller mindre är död medan Isalm växer och med mål att islamisera hela världen. Där har du något att på allvar oroa dig för.
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-01-10 21:26:17 följande:
    Vi kan väl göra upp så här: du skriver vad du vill och jag skriver vad jag vill och så får du tillåtelse av mig att inte läsa det du inte gillar.Cool
    Bara om du inte går till moderatorvännerna när DU får läsa något inte DU gillar.

Bra att vi har en deal
    What does the fox say? -^^,--,~
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 21:28:56 följande:
    Bara om du inte går till moderatorvännerna när DU får läsa något inte DU gillar.

Bra att vi har en deal

Något som slår mig om denna tråd är att en stor majoritet av de avreggade nicken hör till så kallade "sverigevänner". Det tycks vara så att man inte klarar av att rätta sig efter några enkla ground rules som man godkänner när man reggar sig. Det står ALLA fritt att anmäla övertramp av forumreglerna och FL beslutar vilka inlägg som plockas bort. Detta har du och några till här oerhört svårt att greppa eller acceptera. Detta haveristbeteende och tendesen att sedan skylla konsekvenserna av sina egna tillkortakommanden gällande sitt beteende på nätet på andra är väldigt omoget.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-10 21:26:39 följande:
    Jag konstaterar bara att det fuskas och lägger in en länk om att 60.000 svenska pass "försvann" 2013. Det är du själv som börjar tala om att anledningen är att det är för att ta sig in i Sverige. Visst, det begriper väl jag också. Men fusket har fler dimensioner än så vilket jag påpekar inlägget du svarat på 

Sen påstod jag inte att du har den ena eller andra åsikten om terrorism, jag ifrågasatte din åsikt, vilket inte är samma sak som ett påstående och OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför vissa kretsar.

Koppla inte ihop mig med något som har med nazism att göra i fortsättningen. Det är en ideologi som stått Islam nära då de har samarbetat på flera plan. Skillnaden mellan de två ideologierna är i princip endast att nazismen mer eller mindre är död medan Isalm växer och med mål att islamisera hela världen. Där har du något att på allvar oroa dig för.
    Jepp, för att vi pratade om flyktingar och påstått fusk av flyktingar. Om du vill byta ämne medan andra inte gör det får du ju låta bli att blanda ihop ämnena. Precis som man inte ska blanda ihop vädret på TV:n och vädret på uteplatsen.

Vilken åsikt exakt var det du ifrågasatte som du ansåg föranledde din skrivning rörande  "OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför vissa kretsar"? 

Är det OK att jag också bara frågar om du har en viss åsikt *drar en ur luften* och sedan talar om att OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför nazistkretsar?  Jag menar det är ju inte alls samma sak som ett påstående. När man tänker efter riktigt noga är det inte ens ett insinuerande Flört

Nazismen lever - tyvärr.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:58:45 följande:
    Jag var föräldraledig i 4 år. Jag höll på att bli galen. Man saknar andra vuxna människor. Att börja arbeta igen var rena himmelriket.
    De första 3-4 åren som nybliven förälder tar ju en hel del på psyket. Icke föräldrar bland vänner och bekanta, talar exempelvis om övermäktiga upplevelser på psykedeliska svampar som har tärt på psyket, om de bara visste.. och då fuckas inte ens kemin upp automatiskt på män. Fick höra på föräldrakursen att 80% av alla skilsmässor uppstod under ett barns första 1-4 levnadsår.

Galen? Har regelrätta psykoser ifrån den tiden. Efter några års föräldraledighet/ledighet med största ansvaret så svarade psyket med över ett halvårs vistelse i ett dunkelt rum. Minnena ifrån den perioden består utav totalt bisarra och osammanhängande känslor samt tankar, om något slags kramande och tryggt mörker - totalt väck, som en enda lång feberdröm. Har bara en stabil sambo att tack för icke tvångsvård.
    Kan minst sagt förstå törnarna på psyket som föräldraskap och föräldraledighet kan ge. Jisses, den psykosen tävlar med en senare organisk psykos, som en hjärnhinneinflammation lyckades bidra med.

Men, men, något häftigare och mäktigare än föräldraskap.. kan ju konsumtionssamhället försöka ge reklam för. Hela saken spränger sinnen på löpande band, den som har slutat fascineras har helt enkelt slutat fundera över det.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:20:59 följande:
    Men nog minns man sitt namn, födelseår, födelsestad osv även om man flyr från krig? Vi behöver inte fördumma flyktingarna.

Nej då inte alls, det gör Sd tillräckligt. Varför skulle dessa uppgifter vara så himla viktiga att behöva återkalla medborgarskap för om de inte stämmer? Nä det för sig snarare om svepskäl för Sd att kunna slänga ut folk på lösa grunder. Det är ju deras våta dröm som de är för PK för att våga säga.
  • Digestive
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 22:35:18 följande:
    Överdriver du inte lite nu? Det första året var tufft pga sömnbristen men annars så får man ju tillbaks mer än det tar. Om du får psykoser så beror det nog på andra orsaker, kanske droger?

Det mångkulturella samhället tycker jag är långt mer tärande än föräldraskap, men för en drogberoende kan det också vara ett drömsamhälle - både droger och vapen finns ju i princip överallt numera tack vare dom öppna gränserna som oansvariga politiker ställt till med.
    Alla föräldraskap ser inte likadana ut. Alla kemiska förutsättningar ser inte likadana ut. Alla reagerar inte likadant på föräldraskap. Börjar mer och mer få inblick i den svartvita världsbilden som projiceras ut på omgivningen därborta, där stämplar delas ut som om det skedde mot betalning.

Vilka söta försök till subtila angrepp. Att ens föreslå drogutlösta psykoser under föräldraledigheten. Att det ens stod som den enda tänkbara förklaringen på ett annorlunda upplevt föräldraskap. Hur går det egentligen därborta, mellan en desperation som vispar upp vågor om ny konton på Familjeliv ända bort till Flashback och lögner?

Förstår att det tär men då konverseras det även med en mes. Har som sagt växt upp i den stadsdel som har tagit emot flest immigranter i Sverige och lipar ändå inte över saken som ett otröstligt barn som har sett på via media.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?