• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:32:31 följande:
    Det låter trevligt. Själv blir jag galen om jag inte arbetar.
    Känner allt igen det, speciellt det allmänt sociala som fås via ett arbete lider. Fördelen med att alltid (så gott som) ha en förälder hemma väger dock tyngre. Fungerar dock inte så jättebra ute i samhället vilket som - människor har har en tendens av att känna sig hotade av relativt extrem anspråkslöshet, antar att det inte ger någon slags social hävstång eller bättre beskrivet på engelska social "leverage" - och lägger därmed överblivet krut på nästa generation istället. Det kan väl ses som en slags kompensation för brister.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:27:38 följande:
    Dessvärre är det lika illa om 2-3 pass är på rymmen från olika individer men det är svårt att göra något åt saken utan att straffa de medborgare som INTE sålt sitt pass. Grundliga polisförhör vid de fall där man misstänker något fuffens kanske skulle hjälpa lite grann.
    Jo. Tycket att något i stil med Naranjos förslag i inlägg #3411 också lät vettigt, även om det kan ses som "straffande" för resten. Själva saken med en "värdehandling" känns dock rimlig överlag.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:50:22 följande:
    Känner allt igen det, speciellt det allmänt sociala som fås via ett arbete lider. Fördelen med att alltid (så gott som) ha en förälder hemma väger dock tyngre. Fungerar dock inte så jättebra ute i samhället vilket som - människor har har en tendens av att känna sig hotade av relativt extrem anspråkslöshet, antar att det inte ger någon slags social hävstång eller bättre beskrivet på engelska social "leverage" - och lägger därmed överblivet krut på nästa generation istället. Det kan väl ses som en slags kompensation för brister.
    Eftersom vi har eget företag och jobbar mycket hemifrån så kan vi snickra ihop det rätt bra ändå. Barnen är på skola/dagis 8:10-15.30 och resten av tiden med oss.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-10 20:51:40 följande:
    Personligen drar den den före Mikaela Hagans gräns. Jag tycker det räcker med de insatser med skola och vård barnen får nu och att man varken ska öka eller minska.
    Det håller jag med om. Om allt ska bli fredade zoner i princip kan folk strunta i att söka asyl och göra lite som dom vill.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:50:22 följande:
    Jag var föräldraledig i 4 år. Jag höll på att bli galen. Man saknar andra vuxna människor. Att börja arbeta igen var rena himmelriket.
  • Digestive
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 20:41:51 följande:
    Du menar att du är välbeställd, bor långt ifrån dom mångkulturella och berikade områdena, lider inte alls av nedskärningarna som massinvandringen skapar och får heller inga nära och kära nedslagna, rånade och våldtagna eftersom dom välbeställda kan köpa sig fria från mångkulturens paradis?

Jag tro min tidigare bild av dig står kvar, en blå aristokrat, egoist och lönedumpare som skiter i både svenskar och landet Sverige, du kommer ha ditt på det torra så länge du lever och du kommer aldrig uppleva mer mångkultur än att beställa kinamat. Gemytligt.

Jag säger som Sven-Olof Sällström sa till lönedumparen Carl Hamilton, har du inget hjärta Digestive?
    Om tidigare nämnda vistelsekommun Botkyrka upplevs som en plats "långt ifrån dom mångkultruella och berikade områdena" så visst. Kan tillägga en uppväxt i Trollhättan och i stadsdelen Kronogården.

Nej, inte direkt välställd i relativa termer men människor som skulle kunna föra ett leverne som går att jämföra med igelkottars, tenderar att inte kosta så mycket. Om man dock slutar att relatera till utomstående så upplever sig den här människan sig extremt förmögen och anser sig ha en destruktiv fallenhet för överkonsumtion i allmänhet.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:54:51 följande:
    Jo. Tycket att något i stil med Naranjos förslag i inlägg #3411 också lät vettigt, även om det kan ses som "straffande" för resten. Själva saken med en "värdehandling" känns dock rimlig överlag.
    Jag har aldrig tappat ett pass och det känns ganska orimligt att tappa ett helt gäng varje år. Det är märkligt att passen bara kan spärras i Sverige men då fortsätta att användas i resten av världen. Såg att en man i Göteborg fått ut 12 pass på en 6-månaders period. Orimligt.

www.d-intl.com/2013/06/20/svenska-pass-heta-pa-svarta-marknaden/

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=1710826

www.svd.se/opinion/ledarsidan/svenska-pass-riskerar-att-misstros_8874436.svd

meritwager.wordpress.com/2007/11/27/om-svensk-slapphanthet-vad-galler-svenska-pass/

Vi ska inte glömma terrordådet i Madrid, t.ex. Plus att när 250.000 svenska pass är ”på vift”, varav många är sådana som tillhör människor med arabiskt ursprung, så måste man också förstå att andra länder blir vaksamma.

Jag vet att vissa inte gillar Merit Wager men jag tror hon har ganska bra insyn.

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 21:06:52 följande:
    Om tidigare nämnda vistelsekommun Botkyrka upplevs som en plats "långt ifrån dom mångkultruella och berikade områdena" så visst. Kan tillägga en uppväxt i Trollhättan och i stadsdelen Kronogården.

Nej, inte direkt välställd i relativa termer men människor som skulle kunna föra ett leverne som går att jämföra med igelkottars, tenderar att inte kosta så mycket. Om man dock slutar att relatera till utomstående så upplever sig den här människan sig extremt förmögen och anser sig ha en destruktiv fallenhet för överkonsumtion i allmänhet.
    Ha ha. Ja Botkyrka är ju rätt flott.
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-01-10 18:29:47 följande:
    Så du tycker jag försöker "tysta debatten" och samtidigt föreslår du att jag ska "låta trådarna vara ifred". Hahahaha.

Sedan kan jag tänka mig att samtliga som läser dessa trådar inte tycker något gemensamt om något öht.

Jag har aldrig uttryckt min politiska tillhörighet, men Suffering kan inte sluta tjata om att varenda människa som kritiserar skrivelser om vad hen kallar "negerns egenskaper" är stenkastande vänsterextremister.

Det enda jag vet om dig är att du inte vet något om mig och att du inte tycker om att jag skriver, men du får vänja dig vid att bli emotsagt eftersom 85-90% inte röstar på SD.

Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.
    What does the fox say? -^^,--,~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?