• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Missermajser skrev 2014-01-18 19:54:27 följande:
    Dagens marknadsapollogeter håller redan nu att bereda en väg för "herren". Själv blir jag kallad foliehatt så for jag öppnar munnen om sådant som detta.

Det vore nog inte så tokigt om de "socialkonservativa patrioterna som tilldelar folkgrupper genetiskt betingade sociala och kulturella egenskaper men inte är rasister" funderar på om det finns någon plats för deras utopi utan att snabbt nå u-landsstatus. De som utsätts för denna "kreativa" förstörelse hoppas och tror tyvärr istället på att röja undan andra som är utsatta för den.

Om en kommunist håller med en som förespråkar kapitalism bara för att man tror att kapitalisten vill ha invandring pga att vara snäll. Då är det nog mera så att din hatt består av bly.
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-01-18 21:01:38 följande:
    För att återgå till ämnet, ännu en "enstaka" sverigedemokrat uttrycker rasistiska åsikter:
    wp.me/p2oCcR-3lN
    Att se ett helt annorlunda samhällssystem som ett värdelöst/lågt och samtidigt känna sig som en överlägsen varelse genom att påstå att afrikanerna har de vita att tacka visar på oerhört lågt intellekt samt total brist på kunnighet om ämnet som han har en åsikt om.

Jag tror för det andra inte att någon afrikan någonsin behövde något annat system än det som de själva byggde upp. Det var ju inte så att de stod på gatan. Naturligtvis är utveckling bra, men det som mongo-Mats menar är att afrikanernas system tydde på efterblivenhet och brist på intelligens.
    Mother cake
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-18 21:01:38 följande:
    För att återgå till ämnet, ännu en "enstaka" sverigedemokrat uttrycker rasistiska åsikter: wp.me/p2oCcR-3lN

För att återgå till ämnet vi har minst 75 sk Svenskar som strider i Syrien med Al-Qaida grupper vad tycker du om det.Ska dom vara välkomna hit igen ?
  • Velouria

SD är ett rasistiskt parti som har anpassat sin politik till dagens samhälle där folk kräver bevisning för ett påstående. Det är inte som förr då man bara litade på vad folk sa, utan idag vill man ha bevisning. Detta ser SD till att fixa, oftast genom att att också fuska med bevisen. Allt för att få folk att tycka som SD. Hur många gånger har inte SDs siffor och tolkning av densamma misskrediterats att kunniga inom området? Detta menar SD är PK. Att experter och media hjärntvättar oss. Det finns inget farligare parti i Sverige än just Sverigedemokraterna. De försöker göra sig själva rumsrena (spela PK), de tar fram egensnickrade bevisningar för sina påståenden och sist men inte minst - de har fått in en fot i riksdagen. Det är det som är farligast. De tillsammans med sina lokalpolitiker har stort inflytande över folks tänkande.

Genom att läsa detta kan man tydligt se det farliga med just Sverigedemokraterna. Vill vi verkligen se historien upprepas?

http://www.interasistmen.se/redaktionellt/allting-har-en-ande/

Mother cake
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-18 21:13:57 följande:
    För att återgå till ämnet vi har minst 75 sk Svenskar som strider i Syrien med Al-Qaida grupper vad tycker du om det.Ska dom vara välkomna hit igen ?

Sannolikt ett mindre problem jämfört med de rasister som vill ta makten i Sverige.
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-18 21:46:45 följande:
    Sannolikt ett mindre problem jämfört med de rasister som vill ta makten i Sverige.

Nja antagligen rätt snarlikt om dom nu är riktiga rasister.
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-18 22:01:13 följande:
    Nja antagligen rätt snarlikt om dom nu är riktiga rasister.

Jaså hur då?
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-01-18 22:17:55 följande:
    [quote=72272355][quote-nick]Velouria skrev 2014-01-18 21:42:02 följande:[/quote-nick]SD är ett rasistiskt parti som har anpassat sin politik till dagens samhälle där folk kräver bevisning för ett påstående. Det är inte som förr då man bara litade på vad folk sa, utan idag vill man ha bevisning. Detta ser SD till att fixa, oftast genom att att också fuska med bevisen. Allt för att få folk att tycka som SD. Hur många gånger har inte SDs siffor och tolkning av densamma misskrediterats att kunniga inom området? Detta menar SD är PK. Att experter och media hjärntvättar oss. Det finns inget farligare parti i Sverige än just Sverigedemokraterna. De försöker göra sig själva rumsrena (spela PK), de tar fram egensnickrade bevisningar för sina påståenden och sist men inte minst - de har fått in en fot i riksdagen. Det är det som är farligast. De tillsammans med sina lokalpolitiker har stort inflytande över folks tänkande. Genom att läsa detta kan man tydligt se det farliga med just Sverigedemokraterna. Vill vi verkligen se historien upprepas? www.interasistmen.se/redaktionellt/allting-ha.../[/ Klart att dom inte har någon makt över folks tänkande, folk ser ock märker saker själva. Det finns inga fusk med bevis, utan det är att du och dom andra som är så dumma i huvudet. Tex tar någon ex att en invandrare med ex antal barn och ex antalet kronor i övriga utgifter kan få 22000 i månaden. Så kommer sådana som du och gapar det är inte alla får ju inte det . Nähe tänker jag då fanns det verkligen någon som trodde att ALLA fick det. Kan lova att 99% är sant som står på avpixlat , hur löser vi dom problemen??
    Det är ni sverigedemokrater som är dumma i huvudet som förvränger sanningar och försöker tränga in i folks hjärnor. Först skrämmer ni folk genom konspirationsteorier gentemot media för att få folk att börja lita på er, sedan matar ni deras hjärnor med falska uppgifter med undertoner av hat gentemot MENA-folk och muslimer. Det är ni som är de farliga. Riktigt äcklig stil ni kör med. 

Det här med 22000 i månaden får de som har rätt till det. Varför blandar du någons ursprung i detta och sprider hat? I så fall borde man hata alla som får 22000 kronor i månaden. 

Fanns en tråd här förut (bland många likadana) som påstod att invandrare får retroaktivt barnbidrag. Detta har Försäkringskassan svarat på och skrivit att det är helt fel. Vad tycker du om sådana falska påståenden från sverigedemokrater?
    Mother cake
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-18 22:06:02 följande:
    Jaså hur då?

Fattar du inte det ?
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-01-18 22:24:36 följande:
    Det är ni sverigedemokrater som är dumma i huvudet som förvränger sanningar och försöker tränga in i folks hjärnor. Först skrämmer ni folk genom konspirationsteorier gentemot media för att få folk att börja lita på er, sedan matar ni deras hjärnor med falska uppgifter med undertoner av hat gentemot MENA-folk och muslimer. Det är ni som är de farliga. Riktigt äcklig stil ni kör med.  Det här med 22000 i månaden får de som har rätt till det. Varför blandar du någons ursprung i detta och sprider hat? I så fall borde man hata alla som får 22000 kronor i månaden.  Fanns en tråd här förut (bland många likadana) som påstod att invandrare får retroaktivt barnbidrag. Detta har Försäkringskassan svarat på och skrivit att det är helt fel. Vad tycker du om sådana falska påståenden från sverigedemokrater?
    Mother cake

Det retroaktiva bidraget fanns men det är nu borttaget ( läs inte på fejsbook )det får du tacka rasisterna för , som tar upp sådana rasistiska saker.Varför blandar man in någons ursprung tycker du att alla barn i Afrika ska få barnbidrag från Sverige?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?