• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-21 12:00:20 följande:
    Vad är det här för jävla stenåldersfasoner? Att protestera "för sakens skull" fast man ändå vill ha sex? Nä för fan, nej är nej. Säg det inte om ni inte menar det. Detsamma gäller givetvis vid omvända förhållanden.

Puckon.

Om jag inte missförstår dig så tror jag vi är överens för första gången!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 12:31:19 följande:

Om jag inte missförstår dig så tror jag vi är överens för första gången!
    Du missförstår mig inte. Jag har, inte bara i sexuella sammanhang, jävligt svårt för folk som kör såna här "spel" och säger något annat än vad de menar och förväntar sig att man ska "läsa mellan raderna". Jag vet inte vad de vill uppnå med det. Leka lite finare och svårare?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • UniqueSnowflake

"Det finns inget norskt utseende". Kyss

10 p till den som känner igen samtliga.
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Fru Blanka av Namur
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 12:29:04 följande:

Om han har rätt, då är det inga problem att tex stjäla grannens bil om jag anser att jag har tyst samtycke till det.
    Eller tårtningen av Jimmie Åkesson var ju okej, kvinnan uppfattade det nog som ett tyst samtycke för att han faktiskt befann sig på offentlig plats. I hennes värld kanske det är okej att göra så.

Eller så kan vi faktiskt börja tolka varandra som att det är nej som gäller tills ett ja är ställt utom rimligt tvivel. Om tjejerna protesterar när du kommer nära så kanske det är ett tecken på att de inte vill gå hela vägen..? Övertalningssex kanske inte är våldtäkt rent juridiskt men det är lika moraliskt fel för det. Där har Sd mycket att lära, och ja denna fråga hör hemma i tråden eftersom det är ännu ett skäl att inte rösta på partiet.
    Jag är en kvinna för det första (lovar och svär!).

Det där var dåliga jämförelser, eftersom det inte finns någon vettig människa som tycker att ett tyst samtycke till sex HELLER råder på gatan, eller andra offentliga platser. Men om en tjej teasar upp en kille på ett uteställe hela kvällen, dansar tryckare, tar emot hans drinkar som han bjuder på o.s.v.. Och sedan följer honom hem klockan 3. Ja, då räknar förmodligen killen med att de ska göra något annat än spela fia... Undantag finns såklart: om tjejen är mycket ung eller tydligt psyksjuk eller begåvningshandikappad.
  • Fru Blanka av Namur
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-21 12:42:33 följande:
    Du missförstår mig inte. Jag har, inte bara i sexuella sammanhang, jävligt svårt för folk som kör såna här "spel" och säger något annat än vad de menar och förväntar sig att man ska "läsa mellan raderna". Jag vet inte vad de vill uppnå med det. Leka lite finare och svårare?
    Jo, många män SÄGER som du gör nu. Men i verkligheten blir de avtända, när tjejer kommer fram till dem och ger dem sexuella förslag i klartext. De vill nog ha lite av det där "fina" ändå... i alla fall illusionen av det.
  • effemgea
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:23:29 följande:
    Fast OM det skulle vara så att vissa etniska grupper är fullvuxna män före 18 års ålder, så kanske man ska behandla dom som det också..? Då behöver de ju inte skydd enligt lagparagrafer som handlar om skydd av värnlösa barn.
    Tror inte det vore så lyckat.

Kommer närmast att tänka på vuxna som utnyttjat barn sexuellt med motiveringen att de fysiskt varit fullt utvecklade. I domstolen blir det inte desto mindre brottet rubricerat som våldtäkt eftersom en rättsstat inte sätter likhetstecken mellan fysisk mognad och psykisk mognad.

Ett annat exempel kan vi ta härifrån Familjeliv, men då omvänt. Somliga resonemang från personer med främlingsfientliga åsikter ligger intellektuellt på spädbarnsnivå, men mötte man de här personerna  i verkligheten tror jag inte att man omedelbart skulle förstå att det handlar om en vuxen person med en hjärna som inte följt med den övriga kroppens utveckling.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 08:27:49 följande:
    Enligt undersökningar i olika europeiska länder ljög väl 80% om sin ålder har jag för mig.
    Jag vet inte så mycket om hur åldersbestämning av personer som hävdar att de är ensamkommande flyktingbarn går till. Jag tycker mig ha läst att metoden att bedöma ålder utifrån tandstatus är osäker och bara kan ange ett sannolikt åldersintervall som sträcker sig över flera år.
  • sjuttiofemman
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 16:56:59 följande:

Det där var dåliga jämförelser, eftersom det inte finns någon vettig människa som tycker att ett tyst samtycke till sex HELLER råder på gatan, eller andra offentliga platser. Men om en tjej teasar upp en kille på ett uteställe hela kvällen, dansar tryckare, tar emot hans drinkar som han bjuder på o.s.v.. Och sedan följer honom hem klockan 3. Ja, då räknar förmodligen killen med att de ska göra något annat än spela fia... Undantag finns såklart: om tjejen är mycket ung eller tydligt psyksjuk eller begåvningshandikappad.

En tjej (eller kille) ska kunna göra allt du beskriver samt ligga naken på sängen och vid ett nej är det bara att backa.

Så om någon flashar runt med sin bil framför dig och sedan lämnar den upplåst med dörren öppen, är det okej att låna den för en provkörning?
  • sjuttiofemman
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 16:56:59 följande:

Jag bryr mig inte om ifall du är kvinna, man eller en hund. Vad har det med saken att göra? Skulle det legitimera att du har märkliga åsikter?

Det du skriver har redan Kent Ekeroth, Ted Ekeroth (inavel inom Sd?) och Erik Almkvist ältat på Facebook tydligen.

En kopia på diskussionen finns här:

wp.me/p2oCcR-3mM
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 10:37:04 följande:

Protesterar för att det hör till? Det lät udda.
    Så resonerar en man med sned bild som låtsas vara kvinna att kvinnor gör. Inte ett dugg udda i det sammanhanget. Undertonen är att ett "nej" inte är ett riktigt "nej" ungefär som våldtäksmän kan resonera.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?