• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-21 11:25:25 följande:

Lagen kräver det inte.

Sedan, i jakten på människor som befinner sig illegalt i Sverige har man bett folk identifiera sig. I sig är det inte konstigare än att polisen stoppar folk som kör bil för att testa om de är nyktra.

Hur det urvalet gått till i praktiken när det gäller jakten på utlänningar som befinner sig illegalt i landet vet jag inte eftersom jag inte var med på polisens förberedande genomgångar om saken men att det finns folk som känner sig kränkta av att en polis ber dem identifiera sig är ju en lågoddsare. Det finns folk till allt och media i Sverige hänger gärna på den vinkeln.
    Jag skulle känna mig kränkt om en polis stoppade mig på gatan och bad mig legetimera mig och jag är ingen "lågodsare" vad nu du menar med det utan bara en person som inte vill leva i en polisstat eller något på väg ditåt.
  • NoOx
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Som svar på din fråga...Hat är det vi ända vissa kan, lättaste känslan att använda. Krävs inget, bara hata.
    For Ze LuLz
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 18:16:10 följande:

Jag bryr mig inte om ifall du är kvinna, man eller en hund. Vad har det med saken att göra? Skulle det legitimera att du har märkliga åsikter?
  • themia
    effemgea skrev 2014-01-21 17:34:50 följande:
    Ett annat exempel kan vi ta härifrån Familjeliv, men då omvänt. Somliga resonemang från personer med främlingsfientliga åsikter ligger intellektuellt på spädbarnsnivå, men mötte man de här personerna  i verkligheten tror jag inte att man omedelbart skulle förstå att det handlar om en vuxen person med en hjärna som inte följt med den övriga kroppens utveckling.
    effemgea du är min idol! Kyss
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Fru Blanka av Namur
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 18:16:10 följande:

Jag bryr mig inte om ifall du är kvinna, man eller en hund. Vad har det med saken att göra? Skulle det legitimera att du har märkliga åsikter?

Det du skriver har redan Kent Ekeroth, Ted Ekeroth (inavel inom Sd?) och Erik Almkvist ältat på Facebook tydligen.
    En kopia på diskussionen finns här:
    wp.me/p2oCcR-3mM
    I så fall bevisar det bara, att jag har valt rätt parti! 
  • Fru Blanka av Namur
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 18:09:51 följande:

En tjej (eller kille) ska kunna göra allt du beskriver samt ligga naken på sängen och vid ett nej är det bara att backa.

Så om någon flashar runt med sin bil framför dig och sedan lämnar den upplåst med dörren öppen, är det okej att låna den för en provkörning?
    Verkligheten funkar inte så. Väx upp.
  • Fru Blanka av Namur
    nihka skrev 2014-01-21 18:21:46 följande:
    Så resonerar en man med sned bild som låtsas vara kvinna att kvinnor gör. Inte ett dugg udda i det sammanhanget. Undertonen är att ett "nej" inte är ett riktigt "nej" ungefär som våldtäksmän kan resonera.
    ...fast jag ÄR faktiskt kvinna. Och förmodligen äldre och mer livserfaren än du är.
  • UniqueSnowflake
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 19:11:17 följande:
    ...fast jag ÄR faktiskt kvinna. Och förmodligen äldre och mer livserfaren än du är.
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • sjuttiofemman
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 19:10:13 följande:
    Verkligheten funkar inte så. Väx upp.

Jag vet att verkligheten inte fungerar så. Därför behövs det en lag om samtycke för att helt enkelt göra det olagligt att ha sex med någon som säger nej. Vad är problemet med det?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 18:21:46 följande:
    Så resonerar en man med sned bild som låtsas vara kvinna att kvinnor gör. Inte ett dugg udda i det sammanhanget. Undertonen är att ett "nej" inte är ett riktigt "nej" ungefär som våldtäksmän kan resonera.

Jaha, så du tror att dom som begår överfallsvåldtäkter tänker nä hon sa inte nej tillräckligt . När du har fått en smäll eller kniv mot strupen så är det nog inte pga att dom tror att du inte att du sa nej som det händer. Tror du att dom rätt nyligen våldtagna och rånade 80 åriga kvinnorna hade blivit hjälpta av en sådan lag ?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?