• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-21 10:50:35 följande:
    Det var verkligen inte snällt sagt. Mina föräldrar är väldigt stolta, dina?
    Och det du skrev var snällt?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Vad är det här för jävla stenåldersfasoner? Att protestera "för sakens skull" fast man ändå vill ha sex? Nä för fan, nej är nej. Säg det inte om ni inte menar det. Detsamma gäller givetvis vid omvända förhållanden.

Puckon.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 11:52:08 följande:
    Är det sant att du är en kvinna, undrar jag ibland..? Det MÅSTE du väl ha gjort någon gång i så fall..?
    Ingen har någonsin protesterat med mig. Hade de gjort det hade jag slutat. Jag spelar inte den sortens spel; så har jag aldrig varit anklagad för våldtäkt heller. Vill man spela spel får man sätta sig med Yatzy eller nå't, inte försöka ha sex.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 11:52:08 följande:
    Är det sant att du är en kvinna, undrar jag ibland..? Det MÅSTE du väl ha gjort någon gång i så fall..?

Nej. Har haft sambo i 11 år nu och är jag inte sugen fattar han det direkt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-21 12:00:20 följande:
    Vad är det här för jävla stenåldersfasoner? Att protestera "för sakens skull" fast man ändå vill ha sex? Nä för fan, nej är nej. Säg det inte om ni inte menar det. Detsamma gäller givetvis vid omvända förhållanden.

Puckon.
    Word!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-21 10:50:35 följande:
    Det var verkligen inte snällt sagt. Mina föräldrar är väldigt stolta, dina?
    Ingen aning. Helt missnöjda tror jag inte de är.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-21 12:00:34 följande:
    Ingen har någonsin protesterat med mig. Hade de gjort det hade jag slutat. Jag spelar inte den sortens spel; så har jag aldrig varit anklagad för våldtäkt heller. Vill man spela spel får man sätta sig med Yatzy eller nå't, inte försöka ha sex.
    Jag brukar försöka få sex när jag spelar Yatzy. Fyra-fem sexor på övre halvan av spelbladet och den där bonusen är ju närmast garanterad...
  • Fru Blanka av Namur
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 12:00:44 följande:

Nej. Har haft sambo i 11 år nu och är jag inte sugen fattar han det direkt.
    Med din sambo, ja. Då kan man ju prata om det. Men jag menade nu första gången med en ny man?
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 12:07:17 följande:
    Med din sambo, ja. Då kan man ju prata om det. Men jag menade nu första gången med en ny man?

Vill jag så vill jag. Då låtsas jag inte. Skulle kännas dumt bara att "spela fin".
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 10:25:36 följande:
    Va? Han har ju helt rätt!

Nu känns det här OT här i tråden, men hur har du tänkt att en samtyckeslag skulle fungera..? Det finns ju ett "spel" mellan män och kvinnor. När det ska till första gången, så är det nog ytterst få som pratar om det i förväg och kommer överens om att de ska "göra det". Det skulle kännas för kliniskt, och ofta skulle tjejen på en direkt fråga om hon vill göra det, känna sig tvungen att svara nej. För att inte verka fräck, gåpåig och slampig.

Utan det är något som bara händer... det ena leder till det andra... kanske vet man inte ens själv att man vill, förrän det är igång. Och ofta protesterar tjejen som sagt lite för att det hör till.

Om han har rätt, då är det inga problem att tex stjäla grannens bil om jag anser att jag har tyst samtycke till det.

Eller tårtningen av Jimmie Åkesson var ju okej, kvinnan uppfattade det nog som ett tyst samtycke för att han faktiskt befann sig på offentlig plats. I hennes värld kanske det är okej att göra så.

Eller så kan vi faktiskt börja tolka varandra som att det är nej som gäller tills ett ja är ställt utom rimligt tvivel. Om tjejerna protesterar när du kommer nära så kanske det är ett tecken på att de inte vill gå hela vägen..? Övertalningssex kanske inte är våldtäkt rent juridiskt men det är lika moraliskt fel för det. Där har Sd mycket att lära, och ja denna fråga hör hemma i tråden eftersom det är ännu ett skäl att inte rösta på partiet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?