• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-21 19:18:16 följande:
    Tumma på du till allt denna, enligt egen utsago, gamla och livserfarna person som pratar om "Breiviks förtvivlan"  har att säga.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-21 17:34:50 följande:
    Tror inte det vore så lyckat. Kommer närmast att tänka på vuxna som utnyttjat barn sexuellt med motiveringen att de fysiskt varit fullt utvecklade. I domstolen blir det inte desto mindre brottet rubricerat som våldtäkt eftersom en rättsstat inte sätter likhetstecken mellan fysisk mognad och psykisk mognad. Ett annat exempel kan vi ta härifrån Familjeliv, men då omvänt. Somliga resonemang från personer med främlingsfientliga åsikter ligger intellektuellt på spädbarnsnivå, men mötte man de här personerna  i verkligheten tror jag inte att man omedelbart skulle förstå att det handlar om en vuxen person med en hjärna som inte följt med den övriga kroppens utveckling.

Måste bara fråga vad främlingsfientlig betyder ?
  • Fru Blanka av Namur
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 19:32:02 följande:

Jag vet att verkligheten inte fungerar så. Därför behövs det en lag om samtycke för att helt enkelt göra det olagligt att ha sex med någon som säger nej. Vad är problemet med det?
    ...att ingen kommer att våga ha sex överhuvudtaget..?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-21 20:07:55 följande:

Jaha, så du tror att dom som begår överfallsvåldtäkter tänker nä hon sa inte nej tillräckligt . När du har fått en smäll eller kniv mot strupen så är det nog inte pga att dom tror att du inte att du sa nej som det händer. Tror du att dom rätt nyligen våldtagna och rånade 80 åriga kvinnorna hade blivit hjälpta av en sådan lag ?
    Tvärtom. Alla blir nog mer hjälpta av en lag som säger att det är OK att ha sex med någon som säger att de inte vill. Det avlastar landets intagningenheter eftersom det inte blir så många fällande domar. *facepalm*

• Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 20:18:58 följande:
    Tvärtom. Alla blir nog mer hjälpta av en lag som säger att det är OK att ha sex med någon som säger att de inte vill. Det avlastar landets intagningenheter eftersom det inte blir så många fällande domar. *facepalm*

Hur då ? dom säger ju bara att hon ville. Eftersom ca ( jag har ingen statistik eftersom dina gelikar vill dölja den ) 70-80% av alla våldtäkter begås av dina skyddslingar! men så är det påstår jag. Ska man då ha med kontrakt på div språk eller hur ska det fungera ?
  • themia
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 20:17:17 följande:
    ...att ingen kommer att våga ha sex överhuvudtaget..?
    Skulle det vara ett problem för dig? Du brukar ju yra om att det föds för många barn
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-21 20:25:19 följande:

Hur då ? dom säger ju bara att hon ville. Eftersom ca ( jag har ingen statistik eftersom dina gelikar vill dölja den ) 70-80% av alla våldtäkter begås av dina skyddslingar! men så är det påstår jag. Ska man då ha med kontrakt på div språk eller hur ska det fungera ?
    Då förstår jag mycket bättre varför du föredrar en lag som säger att det är OK att knulla alla som säger att de inte vill
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-21 20:17:05 följande:

Måste bara fråga vad främlingsfientlig betyder ?
    Bra fråga.

I mitt fall använder jag nog begreppet lite slappt som en eufemism eller om du så vill PK-omskrivning för rasism.

Problemet med rasism är ju att inte ens de värsta rasisterna vill medge att de är rasister, utan påstår att alla människor eller folkslag har lika värde bara vissa befinner sig någon annanstans än här.

Så egentligen är rasism och främlingsfientlighet  synonyma begrepp för mig. De står för åsikten att en individs egenskaper bedöms utifrån vad man har för uppfattning om det folkslag individen har sitt ursprung i.

Jag har skrivit det tidigare men kan göra det igen - för mig är inte åsikten att invandringen bör begränsas mer än idag nödvändigtvis främlingsfientlig - det blir den först om man anser att asylprövningen borde ske med utgångspunkt från vad man anser att en individ har för egenskaper utifrån individens ursprung.
  • effemgea
    themia skrev 2014-01-21 18:53:49 följande:
    effemgea du är min idol! Kyss
    Åh, tack. Sånt betyder en del när det kommer från rätt personGlad
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 20:45:18 följande:
    Då förstår jag mycket bättre varför du föredrar en lag som säger att det är OK att knulla alla som säger att de inte vill

Tänkte mera om du trodde att det hade någon betydelse /effekt? Det finns väl ingen vuxen som inte tar ett nej för ett nej? Möjligtvis när man va 11år och inte vågade fråga när man låg i mörka rum och hånglade, att man provade att ta på bröstet/ mellan benen 1 extra ggn . Hände kanske någon ggn att det funkade annars fick man vänta . Ett nej va alltid ett nej då med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?