• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    Dansar alltid nykter skrev 2014-01-23 12:38:22 följande:

Du kan väl lägga upp lite om hur Svenska motståndsrörelsen anordnar träningsläger inför raskriget?
    De gör de helt öppet på sina hemsidor, men dem är ju inte terrorister eller? Trots att de har en dömd mördare som partiledare.

Det finns en risk med att folk åker utomlands och deltar i krig ja. Det vet vi ju efter morden i Malexander.
    Men du som alla andra överdriver det hotet. Det som utgör det verkliga hotet är ideologiska personer som
    helt smyger under radarn.

Jaha, så du menar att om jag kommer med följande utsaga: "det är dumt att svenskar anslutar till Al quaida-förbanden i Syrien för där kan de radikaliseras och börja bygga upp terrorgrupper väl tillbaka i Sverige", så tycker du att:

1) Jag borde hålla käften eftersom detta är en överdrift.
    2) Om jag ska säga ngt, så borde jag prata om Svenska motståndsrörelsen.
    3) Men egentligen borde jag inte säga ngt alls, eftersom ingen av dem utgör ngt hot.

Är det korrekt uppfattat?

Isåfall är mitt svar: hördu hotshot, testa ta de argumenten med Säpo så får vi se hur det går? Är du tillräckligt övertygande kanske du rentav får bli deras chef?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-23 13:20:45 följande:
    Och? Vad vill det här säga om någonting? Det enda Sverigedemokraterna vill göra åt sådant handlar om att försvåra för samma kvinna att fly ifrån situationen.
    Hur många indiska kvinnor flyr från våldtäkt till Sverige? Jag tror inte det är ett asylskäl heller. Jag tror inte kvinnor flyr till Sverige överhuvudtaget för att slippa bli våldtagna.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 13:27:34 följande:

Du skrev att ingen kultur sanktionerar våldtäkter. Jag hittade ett exempel där folk fortfarande använder våldtäkter som straff. Och har förmodligen alltid gjort. Tänk hur det måste sett ut innan lagen skrevs.
    Seriöst? Det finns subkulturer som utnyttjar barn sexuellt i hela världen, i organiserade nätverksoperationer, inte minst i Sverige - kan då dessa exempel stå som beskrivande för länders kultur?

Tror inte riktigt att vederbörande förstå begreppen sanktionerad och kultur. Vad subkulturer i Indien gör, har lika mycket med Indien att göra som Sveriges subkulturer har att göra med Sverige.

Tror vederbörande att straffet delades ut genom en Indisk domstol eller vad? Snarare så arresterade indisk polis förövarna - för att det i Indisk kultur handlar om totalt oacceptabelt beteende.

Och likt förbannat så gör Sverigedemokraterna ingenting annat än att putta tillbaka mängder utav offer till situationer värda att fly ifrån.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 13:32:00 följande:
    Hur många indiska kvinnor flyr från våldtäkt till Sverige? Jag tror inte det är ett asylskäl heller. Jag tror inte kvinnor flyr till Sverige överhuvudtaget för att slippa bli våldtagna.
    Antagligen ytterst få. Vad spelar det dock för roll? - så fort någonting ger skäl till att fly så vill Sverigedemokraterna försvåra det för dessa, oavsett vad de flyr ifrån.

Känns det för övrigt bra att lobba för ett parti som pissar på Sveriges våldtäktsoffer och bländar dem med statisk som egentligen ska pekar på att de kan känna sig tryggare i Sverige?

Hur lyder uttrycker.. "Man blir som man umgås.".
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 12:12:07 följande:
    Skulle bara barnet utvisas? Utan sina föräldrar? Det vore ju elakt men vanligtvis får väl hela familjen åka?

Nu var det barnen som diskuterades i SVT. Du vet, ensamkommande flyktingbarn?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 12:18:10 följande:
    Du behöver inte kalla mig ni och då jag inte är Sverigedemokrat har jag inte riktigt satt mig in i deras plan.

Jag är inte heller politiker.

Men planen lär väl vara som idag, skicka ner pengar till grannländer och landet i sig och se till att det kommer fram hjälp som det görs idag, bara det att man begränsar invandringen till Sverige och höjer bidragen ner istället. Det är bara en gissning från min sida. 

Jag har sett en politiker uttala sig angående din sista sida, jag tror ju att den personen talar i för egen del och inte för ett helt parti. För den delen har jag inte sett någonstans.

Jag har aldrig sett det påståendet att man skulle börja skicka ut folk till höger och vänster, låter som rena rama lögner. Däremot så är jag helt med på att skicka ut grova brottslingar, man har förverkat sin rätt när man ger sig in på den kriminella banan.

Fast den biten har ju även moderaterna lagt fram, så det är ju inte enbart en SD fråga.

Och om du inte har en aning om vad du pratar om eller stödjer partiet, varför ens lägga sig i..?
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 13:42:09 följande:

Och om du inte har en aning om vad du pratar om eller stödjer partiet, varför ens lägga sig i..?
    Stödjer du SD?
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 13:42:09 följande:

Som om du har allas partiers agenda klar för dig! Sluta du gör dig bara till åtlöje.

Så det är bara personer som stödjer SD som får debattera här, jag har nog missuppfattat det isåfall.
  • Dorian Ertymexx
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 16:58:31 följande:
    Jo, många män SÄGER som du gör nu. Men i verkligheten blir de avtända, när tjejer kommer fram till dem och ger dem sexuella förslag i klartext. De vill nog ha lite av det där "fina" ändå... i alla fall illusionen av det.
    Nope. Jag blir avtänd av osäkerheten som "spelet" ger. Men jag kanske är unik, vad vet jag...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-01-21 18:21:46 följande:
    Så resonerar en man med sned bild som låtsas vara kvinna att kvinnor gör. Inte ett dugg udda i det sammanhanget. Undertonen är att ett "nej" inte är ett riktigt "nej" ungefär som våldtäksmän kan resonera.
    nihka skrev 2014-01-21 18:27:03 följande:
    Jag skulle känna mig kränkt om en polis stoppade mig på gatan och bad mig legetimera mig och jag är ingen "lågodsare" vad nu du menar med det utan bara en person som inte vill leva i en polisstat eller något på väg ditåt.

Word på båda!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?