• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 12:51:16 följande:

Folk som hatar  älskar och röstar på SD är av samma paralyserade/rörelsehindrade gäng som bara sitter och väntar på nästa check från skattekistan och hoppas att allt ska vara som det varit förr.

Folk som hatar SD gör det för att de inte vill höra det SD säger trots  för att de innerst inne VET att det stämmer är totalt skitsnack och hatpropaganda.

Folk som hatar SD gör det för att de vill visa sig goda vänner med våra invandrare - bara för att de vill känna sig lite bättre i jämföre med sina egna usla liv. eftersom de anser att alla människor är lika mycket värda, och är lika mycket människor oavsett hudfärg.

Du skrev litet fel, men jag var snäll och rättade till det åt dig. Nej nej, du behöver inte tacka.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:08:32 följande:
    Vissa länder har en kultur som kanske är väldigt olik vår med en kvinnosyn som på intet sätt hör hemma i Sverige. Folk lämnar tyvärr inte sina värderingar vid gränsen.

Vad som sägs i moskeér vet jag inte.
    Tyvärr kommer SD inte över gränsen, så vi kan inte stoppa deras genomruttna kvinnosyn.

Notera att det i den här tråden är genomgående SD-fans som är skitnödiga inför skärpt eller ändrad våldtäktslagstiftning, inte SDs motståndare.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:34:46 följande:
    Om du frågar så kommer ett svar.
    Om man inte är född här skulle jag nog bara räkna personen som svensk om denne själv anser att den är det. Fullt assimilerad. Om man kom hit i 30-års åldern, knappt pratar svenska och tillber märkliga gudar så kommer jag aldrig anse att denne är svensk.
    Men det är en komplex fråga och inte helt lätt att besvara. Man kanske bör ha bott i Sverige 3 generationer i alla fall. Dock så anser jag inte att alla i Sverige är svenskar och ordet somalie-svenskar är det dummaste hittepåordet någonsin.

Dom vi känner i Thailand är väletablerade och hade bott där ca 20 år. Jag har bara fått overstay i ett land och det är Nya Zealand men jag hade flyt och slapp böter.
    Ah, denna ständiga dubbelmoral...
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:43:04 följande:

Eftersom gud inte existerar så är hela företeelsen bisarr. Avskyr all religion. Dock islam mer än de andra då jag anser att det är ett statsskick som även styr banker och lagar och har alldeles för stort inflytande.
    I motsats till kristendomen som aaaldrig försökt styra statsskick och banker och lagar???
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-22 22:24:23 följande:

Så du menar att ökningen av våldtäkter inte är skrämmande bara för att det inte anmäls i samma utsträckning andra länder ? Tom du måste väl ha insett att invandrare begår mer våldtäkter än Svenskar ?
    Vad de menar är att det inte finns någon ökning av våldtäkter alls. Det ser ut som en ökning då benämningen på vad som är våldtäkt ändrats. Anmälningsfrekvensen har ökat också, men antalet våldtäkter har inte ändrats per se.

Och att ens försöka skylla det på invandring är patetiskt. Vi kan lika gärna skylla det på SD - sedan SD blivit litet småpoppis har våldtäkterna ökat - SD menar ju att kvinnor ska veta sin plats, så det kanske är överivriga SD-are som våldtar, eller hur? Det är ju faktiskt SD-fans som oftast skriver våldtäktshot till kvinnor som säger eller skriver saker som de inte gillar. En del kanske gör mer än bara skriver anonyma twitterhot, kan tänkas!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 22:35:19 följande:
    Om du ska vara en anti-SD:are så gör du mig fan till en SD:are. För jag vill inte vara en rabiat bullshit artist som du.
    Alldeles vansinnigt för sent, Unique...
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 12:10:51 följande:

Du/ni fortsätter på samma nivå. Jag vill veta HUR Sd vill hjälpa folk i sina hemländer, de säger bara ATT de vill göra det samtidigt som de vill sänka biståndet. För de flesta är detta helt orimligt och Sd behöver svara på hur de tänker att det ska fungera. Jomshof sa i dagens debatt i SVT att han inte har något emot att utvisa ett barn som levt här hela sitt liv, till ett land som barnet inte känner till eller känner någon som helst samhörighet med. Barnet är svenskt men har en annan hudfärg och dubbla medborgarskap, det räcker för Sd att skicka ut dem.

Så för att ännu en gång vara "matnyttig":
    1. HUR vill Sd hjälpa "på plats", det har jag hittills inte hört eller sett något konkret om.

SD vill inte sänka biståndet. Man vill höja det med 1 miljard. Idag stjäl regeringen pengar från just biståndet och lägger det på invandringen till Sverige.

1) Man vill hjälpa på plats genom att öka biståndet till UNHCR som står för den hjälpen som efterfrågas. Har du verkligen missat det?

UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar biståndet till samma organisation för att kunna föda flyktingsmugglare och de människor som tar sig till Sverige. Samt att man göder och föder hela flyktingindustrin inklusive Bert Karlsson.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/sverige-bor-ge-mer-pengar-till-unhcr_7289573.svd
    Hjälp fler flyktingar

Vi tror på en effektiv och human flyktingpolitik till hjälp för de behövande. Sverigedemokraterna ställer sig bakom asylrätten men önskar eftersträva att flyktingar så långt det är möjligt ska erbjudas hjälp i närområdet. I riksdagen är Sverigedemokraterna det parti som vill lägga mest pengar på att hjälpa flyktingar i sina närområden. Det är i tredje världen flertalet av världens flyktingar befinner sig och det är där hjälpen behövs. Genom att inrikta resurserna på att hjälpa flyktingar på plats kan vi bidra till rädda fler liv och hjälpa fler än vad vi gör idag.

sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-viktigaste-fragor-2/invandring/

• Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 14:40:51 följande:
    I motsats till kristendomen som aaaldrig försökt styra statsskick och banker och lagar???
    Och hur är det relevant i dagens samhälle? Islam befinner sig fortfarande mentalt på 600-talet och förefaller inte ha några planer på att ta sig därifrån.
    Islam är inte endast en religion. Själva ordet betyder underkastelse och är förutom en religion ett allomfattande politiskt system. Läran är bokstavstroende och det finns bara en tolkning om man skall förstå de lärde.

Var 5 minut dödas en kristen och den absoluta majoriteten dödas av personer som bekänner sig till Islam. Detta sker IDAG, varje dag i Islams namn.

För 30 år sen var 20% av mellanösterns folk kristna. Idag är den siffran 5%. Där har du "the religion of peace" av idag. 
    Oj, där mördades en till innan jag blev klar med det här inlägget.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-01-23 10:31:11 följande:
    Jag tycker att det är sorgligt att det finns personer som uppmuntrar och tycker att det är ok att unga sk Svenskar ger sig ner och ger sig in i ett inbördeskrig.

Vi kan ju lätt räkna ut att dem flesta har blivit rekryterade av terror organisationer och om vissa av personerna återvänder och får för sig att bomba någonstans här i Sverige, så är det helt ok?

Vi kan inte räkna med det eller räkna med några fåtal? Det fåtalet är illa nog.
    Du menar som Breivik?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 11:20:43 följande:

Jag har inte läst eller hört en enda gång Sd berätta HUR de ska göra för att hjälpa människor i sina hemländer. Det är samma visa på repeat varenda gång, Sd vill hjälpa i hemländer men så länge man inte har en plan så är det bara en undanflykt för att slippa hjälpa. Dessutom vill de minska biståndet.
    Och Jomshof säger i debatten på www.svt.se/nyheter/val2014/sd-sagar-mp-s-over... att han inte har något emot att utvisa ett barn som bott här nästan hela sitt liv, kanske i 10 års tid, till ett land där barnets enda koppling till är ett medborgarskap och i bästa fall några släktingar barnet inte minns. Hur humant är det? Totalt samvetslöst.

Errol, nej jag uttalar mig inte känslostyrt. Bara finner att sverigedemokraternas politik faller på sin egen otydlighet. De säger en massa men förklarar inte HUR.
    Jag väntar fortfarande på att SD ska visa stöd för någon hjälporganisation, eller starta en egen insamling för krigsdrabbade, svältoffer eller liknande. Märkligt tyst där för ett parti som säger sig vurma för "hjälp i närområdet".

Men så vet vi ju alla att det är tomma ord.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?