• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    de Robespierre skrev 2014-01-23 11:40:02 följande:
    Okey.

Men i ärlighetens namn så har väl "svenskar" i alla former frivilligt utbildat sig och sedan stridit i konflikter och krig i andra länder? Finska Vinterkriget, Andra Världskriget för t.ex Waffen SS eller De Allierade, kriget i fd Jugoslavien? 

Till de kommer de som sökt sig till frivilliga militärarméer som Främlingslegionen och andra typer av Soldiers of Fortunes. Där många utav dem senare blev skickade till strid i aktuella konflikter. 

Krig förändrar människor. Om de har tur att klara sig. De brukar i princip aldrig vara samma person när de kommer hem. Många dras med PTD som blir ett handikapp och där de som skickade iväg den först på senare tid har tagit ansvaret för att få dem tillbaka till en fungerande människa. Men detta drabbar även de som inte bär vapen, inte har en chans att försvara eller skydda sig och ändå är ett mål för alla vapen. Det är dessa som är flyktingar.

Men du kanske snarare menar radikal indoktrinering av unga?    
    Icke att förglömma att de blodigaste brotten som skett i Sverige begåtts av värnpliktare, hemvärnsgossar et al. Minns snubben som sköt ihjäl sin flickvän och några andra i Norrland. Men det är klart, han var ju inte muslim förstås, så det var väl helt i sin ordning... Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:10:27 följande:
    Du menar som Breivik?
    Tur att ni har den galningen att kontra med i alla fall.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 12:16:06 följande:

Ja "terrorsvenskar" är ju ett nytt begrepp. Ordet känns väldigt missvisande. Det är inte Johan och Robban som är ute i världen och ställer till elände.
    Jodå. De också. Svenska legosoldater, svensk vapenindustri...
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-23 15:08:21 följande:
    Och hur är det relevant i dagens samhälle? Islam befinner sig fortfarande mentalt på 600-talet och förefaller inte ha några planer på att ta sig därifrån.
    Islam är inte endast en religion. Själva ordet betyder underkastelse och är förutom en religion ett allomfattande politiskt system. Läran är bokstavstroende och det finns bara en tolkning om man skall förstå de lärde.

Var 5 minut dödas en kristen och den absoluta majoriteten dödas av personer som bekänner sig till Islam. Detta sker IDAG, varje dag i Islams namn.

För 30 år sen var 20% av mellanösterns folk kristna. Idag är den siffran 5%. Där har du "the religion of peace" av idag. 
    Oj, där mördades en till innan jag blev klar med det här inlägget.
    Haha.. "[...] det finns bara en tolkning", "Läran är bokstavstroende [...]". Skrattande Vaknade vederbörande sen eller?
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-23 14:58:19 följande:
    SD vill inte sänka biståndet. Man vill höja det med 1 miljard. Idag stjäl regeringen pengar från just biståndet och lägger det på invandringen till Sverige.

1) Man vill hjälpa på plats genom att öka biståndet till UNHCR som står för den hjälpen som efterfrågas. Har du verkligen missat det?

UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar biståndet till samma organisation för att kunna föda flyktingsmugglare och de människor som tar sig till Sverige. Samt att man göder och föder hela flyktingindustrin inklusive Bert Karlsson.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/sverige-bor-ge-mer-pengar-till-unhcr_7289573.svd

Hjälp fler flyktingarVi tror på en effektiv och human flyktingpolitik till hjälp för de behövande. Sverigedemokraterna ställer sig bakom asylrätten men önskar eftersträva att flyktingar så långt det är möjligt ska erbjudas hjälp i närområdet. I riksdagen är Sverigedemokraterna det parti som vill lägga mest pengar på att hjälpa flyktingar i sina närområden. Det är i tredje världen flertalet av världens flyktingar befinner sig och det är där hjälpen behövs. Genom att inrikta resurserna på att hjälpa flyktingar på plats kan vi bidra till rädda fler liv och hjälpa fler än vad vi gör idag.sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-viktigaste-fragor-2/invandring/

Äntligen någon som kan debattera seriöst. Jag är inte så insatt i sittande regerings biståndspolitik mer än att den har kritiserats.

Men att göra det lätt för sig och skänka pengar till andra löser ju inga problem på plats, människor måste få ha någonstans att ta vägen när krig och katastrofer gör närmiljön omöjlig att leva i.

Till och med UNHCR´s talesperson för norden säger att det inte räcker, människor behöver någonstans att ta vägen också.

www.svt.se/nyheter/sverige/unhcr-sd-losning-for-enkel

När den organisation som ska få "mycket mer" pengar säger att det är fel lösning, då är det VÄLDIGT fel lösning. Sverigedemokraterna vill göra så lite som möjligt för flyktingarna, det är närmare sanningen.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 12:52:03 följande:
    Känner mig inte hotad av något "raskrig". Självmordsbombare däremot. Det är en tidsfråga innan vi får en knast som lyckas trycka på rätt knapp.
    Klart du inte känner dig hotad när du är på samma sida som SMR!
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 13:27:34 följande:

Du skrev att ingen kultur sanktionerar våldtäkter. Jag hittade ett exempel där folk fortfarande använder våldtäkter som straff. Och har förmodligen alltid gjort. Tänk hur det måste sett ut innan lagen skrevs.

Intressant. Betyder det att SD nu kommer skifta fokus från muslimer till hinduer?

Nä, trodde inte det heller.

• M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:10:27 följande:
    Du menar som Breivik?
    Så för att det redan finns infödda neandertalare i landet så ska vi importera fler?

Jag undrar fortfarande hur man kan tycka att det är ok för människor att åka iväg och terrorisera och mörda när den som åker säger sig vara svensk?

Med andra ord så medverkar vi till eländet? Inte jag men alla som inte ser några "konstigheter" med det.

Tragiskt. 

Sedan så är det en potentiell risk att vissa dyker upp i landet och spränger en bomb. Det är helt ok verkar det som....
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:12:27 följande:
    Jag väntar fortfarande på att SD ska visa stöd för någon hjälporganisation, eller starta en egen insamling för krigsdrabbade, svältoffer eller liknande. Märkligt tyst där för ett parti som säger sig vurma för "hjälp i närområdet".

Men så vet vi ju alla att det är tomma ord.

Ja precis, det är mycket ord. Det är inte för inte som Sd kallas PK-partiet nummer ett!

Det är samma sak med deras "avstånd" från rasism, nolltoleransen är bara en pinsam bekräftelse på det. Ett parti som tar avstånd från rasism behöver ingen nolltolerans, denna nolltolerans följs dessutom inte vilket urholkar det ännu mer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?