• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • M Y L F
    Digestive skrev 2014-01-23 16:07:45 följande:
    Det importeras inga neandertalare. Det immigrerar människor som flyr ifrån det som de inte vill ha och som bieffekt kommer det in en del som enbart omgrupperar sig och som vill ha det som andra har flytt ifrån.

Haha, tror nog att Sveriges vapenindustri bidrar en aning mer till eländet. Som sagt, "konstigheter" som inte gärna får synas eller tas med - bättre att sila mygg.

Haha, ja, det skulle troligen bero på att Sverige råkar husa några kombattanter/terrorister och inte alls för att svenska vapen spränger familjer i luften på daglig basis, säljs under ytterst tveksamma förhållanden och på grund utav Sveriges uttalade stöd till krigsregimen USA.

Tror nog de flesta kan tänka så långt att skräp smiter genom filtret och använder kryphål i lagarna även i Sverige - medan det inte behövs någon lång tanke alls, för att inse att vapen som kastas runt i krigsdrabbade områden och som säljs till krigsförberedande länder, gör skada på en lite större nivå.
    Du verkar inte förstå vad jag menade med neandertalare.

Det är ett jättestort problem att Sverige håller på med vapen, men bara för det så är det ok för Svenskar att ge sig in i Krig lite hur som helst? Att det ena rättfärdigar det andra?

Något som är konstigt är att många partier en gång i tiden pratade högre om invandringspolitiken, men det är väldigt tyst om det. Det ger ju mycket mer spelrum för SD. 

Jag har själv röstat Moderaterna som en gång i tiden själva har kritiserat invandringspolitiken, på ungefär samma sätt som faktiskt SD gör idag. Nyamko Sabuni som en gång var aktiv för FP tog ju upp hela integrations problemet. 

Vad är det som är så fult med att ta upp saker som inte fungerar? 
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-23 16:04:44 följande:
    Tja, du kan väl lyssna på denne riksdagsman, så kan du själv bilda dig en uppfattning:

" rel="nofollow" target="_blank">

Hela behovet som figuren i klippet uttrycker - står emot vederbörandes tidigare påståenden. Om inte det framkom som en total självklarhet.
  • Naranjos
    de Robespierre skrev 2014-01-23 15:25:14 följande:
    Det är väl bra med ökat bistånd men behöver det stå i motsatsförhållande till viljan att ta emot flyktingar?

Sen är det väl så att biståndet på plats inte alltid är det mest ideala ur humanitär synvinkel när det gäller gigantiska flyktingläger med undermåliga förhållanden. Se t.ex de som finns på gränsen till Syrien som ofta huserar 100,000-tals flyktingar som inte har någon annanstans att ta vägen. Och som det ser ut just nu kommer de bli kvar där länge. Man kan även ifrågasätt vilken grogrund dessa läger skapar när det gäller radikalism som bottnar i ren förtvivlan och hopplöshet.
    bigstory.ap.org/article/riot-breaks-out-syria...

Om det nu finns 100.000-tals människor på gränsen till Syrien, så är det väl alldeles utmärkt att i stället för att Sverige tar emot 20.000 personer och minskar sin biståndsbudget för att ha råd med detta, ökar biståndet med 1 miljard för att kunna hjälpa 100000?

Jo, det står redan idag i motsatsförhållande eftersom det minskade biståndet används för att som en del bekosta invandringen till Sverige. Resultatet blir alltså att UNHCR kan hjälpa färre än vad de skulle kunna med SD:s politik.
  • Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-23 16:31:53 följande:
    Hela behovet som figuren i klippet uttrycker - står emot vederbörandes tidigare påståenden. Om inte det framkom som en total självklarhet.
    ??
  • Digestive
    M Y L F skrev 2014-01-23 16:26:24 följande:
    Du verkar inte förstå vad jag menade med neandertalare.

Det är ett jättestort problem att Sverige håller på med vapen, men bara för det så är det ok för Svenskar att ge sig in i Krig lite hur som helst? Att det ena rättfärdigar det andra?

Något som är konstigt är att många partier en gång i tiden pratade högre om invandringspolitiken, men det är väldigt tyst om det. Det ger ju mycket mer spelrum för SD. 

Jag har själv röstat Moderaterna som en gång i tiden själva har kritiserat invandringspolitiken, på ungefär samma sätt som faktiskt SD gör idag. Nyamko Sabuni som en gång var aktiv för FP tog ju upp hela integrations problemet. 

Vad är det som är så fult med att ta upp saker som inte fungerar? 
    Tor inte det, kontexten tyder på våldsverkare som tar sitt uttryck i krig som Sverige inte sanktionerar.

Haha, nej, bara vederbörande verkar ha sådana lustiga tankar överhuvudtaget. Det ena rättfärdigar inte det andra och har inte ens med varandra att göra på det viset.

Svensken vill inte höra om saken - inte ens i forum mottas ämnet som något accepterat eller rumsrent att prata om - eller rättare sagt så skulle svensken ta illa vid sig och det skulle i sin tur betyda politisk självmord. Det enda som har fått utrymme handlar om kritik, behovet har inte fått andas ordentligt sedan 1970. 

Japp, massa kritik och relativt försvinnande lite förståelse för behovet finns det och har funnit.

Frågan borde snarare anbelanga det uppenbart fula med att analysera och förklara behovet utav immigration i dessa ekonomiska system och för ett Sverige utan naturlig folktillväxt.

Jämför gärna hur mycket utrymme "kritik" respektive "behov" har fått. Den som menar att "kritik" kring frågan har fått lida mest genom åren har skygglappar på sig större än EU och kan troligen inte bemöta ämnet på en national/makro-ekonomisk nivå överhuvudtaget.
  • M Y L F
    Digestive skrev 2014-01-23 16:43:47 följande:
    Tor inte det, kontexten tyder på våldsverkare som tar sitt uttryck i krig som Sverige inte sanktionerar.

Haha, nej, bara vederbörande verkar ha sådana lustiga tankar överhuvudtaget. Det ena rättfärdigar inte det andra och har inte ens med varandra att göra på det viset.

Svensken vill inte höra om saken - inte ens i forum mottas ämnet som något accepterat eller rumsrent att prata om - eller rättare sagt så skulle svensken ta illa vid sig och det skulle i sin tur betyda politisk självmord. Det enda som har fått utrymme handlar om kritik, behovet har inte fått andas ordentligt sedan 1970. 

Japp, massa kritik och relativt försvinnande lite förståelse för behovet finns det och har funnit.

Frågan borde snarare anbelanga det uppenbart fula med att analysera och förklara behovet utav immigration i dessa ekonomiska system och för ett Sverige utan naturlig folktillväxt.

Jämför gärna hur mycket utrymme "kritik" respektive "behov" har fått. Den som menar att "kritik" kring frågan har fått lida mest genom åren har skygglappar på sig större än EU och kan troligen inte bemöta ämnet på en national/makro-ekonomisk nivå överhuvudtaget.
    En del påstår att Sverige behöver tillväxt av befolkningen, till vad undrar jag?

Folk som kommer hit kommer ju inte till någon ljusnande framtid. Har dem tur så hamnar dom i skjutvänliga Biskopsgården, och där måste det ju kännas otryggt precis som "hemma".

Tar vi emot folk pga av humanitära skäl eller av andra skäl?

Det är inte rimligt att så många människor ska tas hand om Sverige. Det är ju något som är fel. 

Personligen hjälper jag hellre ett par hundra tusen människor istället för ett tusental. Men det är jag det.

Att påstå att invandringen inte för med sig problem eller ekonomiska sviter är ju att ljuga.
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-23 16:41:12 följande:
    ??
    Ja, om en figur uttrycker ett behov av att "förtydliga" och få muslimer att "lyssna på just dessa lärda" - så säger det sig självt att muslimer inte har en unison tolkning eller för den delen kan räknas som bokstavstrogna på det viset som vederbörande påstår.

Framgår inte dessa saker som rena rama självklarheter därborta? Ett tvåbitarspussel och då vederbörande uppenbarligen har sett tidigare klipp innan så borde pusslet ha lagts med bitarna på plats för längesedan.

Islam kan inte ha unisont bokstavstrogna till en unison tolkning och samtidigt ha en företrädare som uttrycker ett behov av att samla muslimer under en specifik tolkning utav en samling specifikt så kallat lärda (helt enkelt röra sig åt det hållet som just företrädaren önskar - något så extremt ovanligt bland företrädare [oavsett vad som företräds] över lag).
    Det faller på sin egen orimlighet och ska inte behöva ta längre än 2 sekunder för att inse.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-01-23 16:07:45 följande.

Haha, tror nog att Sveriges vapenindustri bidrar en aning mer till eländet. Som sagt, "konstigheter" som inte gärna får synas eller tas med - bättre att sila mygg.

Haha, ja, det skulle troligen bero på att Sverige råkar husa några kombattanter/terrorister och inte alls för att svenska vapen spränger familjer i luften på daglig basis, säljs under ytterst tveksamma förhållanden och på grund utav Sveriges uttalade stöd till krigsregimen USA.

.
    Naturligtvis skulle allt dödande upphöra om Sverige slutade sälja vapen till någon som inte lovade att aldrig använda dem vilket alla godhetsapostlar tycks tro.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 16:52:41 följande:
    En del påstår att Sverige behöver tillväxt av befolkningen, till vad undrar jag?

Folk som kommer hit kommer ju inte till någon ljusnande framtid. Har dem tur så hamnar dom i skjutvänliga Biskopsgården, och där måste det ju kännas otryggt precis som "hemma".

Tar vi emot folk pga av humanitära skäl eller av andra skäl?

Det är inte rimligt att så många människor ska tas hand om Sverige. Det är ju något som är fel. 

Personligen hjälper jag hellre ett par hundra tusen människor istället för ett tusental. Men det är jag det.

Att påstå att invandringen inte för med sig problem eller ekonomiska sviter är ju att ljuga.

Och hur hade du tänkt hjälpa så många? Ge dem en fristad här?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:25:32 följande:
    Hur vet du vem det är? Känner du personen/personerna?

Om du läser artikeln så stod det ett högerextremistiskt budskap på den misstänkta bomben. Det är ju ingen hemlighet att svenska medier lever under hot av högerextrema krafter.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?