• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:36:04 följande:
    Han är vare sig ensam eller unik, han är bara mest känd just nu. Plus att så fort man nämner Hitler & Co så skriker någon "GODWIN!!!!" för fulla muggar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
    Hur många "svenska" jihadkrigare går det på varje Breivik då?
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:37:50 följande:
    Importerar vi människor? Då ska vi genast anmälas till FN för slavhandel.

Och du får kanske en till dåre per tusen som kommer hit, men du får också 999 andra som kan hindra dåren, eller läka skadorna som denne skapar.
    Vi har tillräckligt med problem och behöver inte skapa mer.

Det jag diskuterade var ifall man skulle neka människor som åkt iväg för att kriga och våldföra sig på andra i andra länder, att komma in i landet igen. Det skulle också vara kriminellt att uppmana folk att åka iväg. Dom flesta åker ju iväg till terrorstämplade organisationer.

Jag tycker att dom återvändande kan packa sig tillbaks, därifrån dom kom, Svensk som icke Svensk. 

Då det också kan vara ett potentiellt hot när vissa kommer tillbaks, så förstår jag inte alls denna öppna famnen mentalitet. Det är ju så synd om dom? Kan jag inte tycka, men mer om den stackars oskyldige som kom i vägen.

Era barn och ni själva kan gärna dela den sanna glädjen ihop med en potentiell bombare, men jag har då ingen lust alls till det.
  • Digestive

Sjunk inte ner på samma nivå bara. Dessa "Stolta svenskar." ska ständigt känna och veta att de inte når upp till knäna på stolta svenskar, inte ens om de kliver på varandra.

Mer avskyvärd propaganda än Sverigedemokraternas får det länge letas efter. Ljuger om människor, ljuger till och med om våldtäkter och indirekt uppmanar våldtäktsoffer till att hålla käften, för att inte då användas i deras äckliga snuskpropagandamaskin. Kräkbeteende.

• M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:40:14 följande:
    De enda som gottar sig i hot och hat är SD-fansen, och ibland SD-topparna. Det var inte den korta komikern eller den "lilla horan" som beväpnade sig med järnrör, det var SD-topparna. För att de kände sig hotade av en kort kille som inte gjort minsta antydan om att vara våldsam, och en 21-årig kvinna. Modiga grabbar.
    Det var ingen som dog eller som kom till skada.

Vi kan ju lika gärna dra fram Per Bill från Moderaterna som drog omkring på ett barn skitfull i centrala Stockholm. Där kom det en vakt till skada.

eller Per Svedberg från socialdemokraterna som skrämde livet ur en kollega när även han var skitfull och bankade och skrek knulla knulla på hennes dörr.

Finns ungefär lika modiga människor i alla partier.

Jag är fortfarande inte SD. Man kan ha åsikter om invandringen ändå.
  • de Robespierre
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-23 15:45:42 följande:
    Hur många "svenska" jihadkrigare går det på varje Breivik då?
    Ehh...du vill jämföra den existerande massmördaren Breivik med teoretiska "svenska" jihadister och även kvantifiera denna jämförelse?
  • Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-23 15:17:37 följande:
    Haha.. "[...] det finns bara en tolkning", "Läran är bokstavstroende [...]". Skrattande Vaknade vederbörande sen eller?
    Tja, du kan väl lyssna på denne riksdagsman, så kan du själv bilda dig en uppfattning:

• de Robespierre
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:47:38 följande:
    Vi har tillräckligt med problem och behöver inte skapa mer.

Det jag diskuterade var ifall man skulle neka människor som åkt iväg för att kriga och våldföra sig på andra i andra länder, att komma in i landet igen. Det skulle också vara kriminellt att uppmana folk att åka iväg. Dom flesta åker ju iväg till terrorstämplade organisationer.

Jag tycker att dom återvändande kan packa sig tillbaks, därifrån dom kom, Svensk som icke Svensk. 

Då det också kan vara ett potentiellt hot när vissa kommer tillbaks, så förstår jag inte alls denna öppna famnen mentalitet. Det är ju så synd om dom? Kan jag inte tycka, men mer om den stackars oskyldige som kom i vägen.

Era barn och ni själva kan gärna dela den sanna glädjen ihop med en potentiell bombare, men jag har då ingen lust alls till det.
    Som jag skrev tidigare - det finns lagar som kan användas, men som bl.a SÄPO sa i deras föredrag så handlar det om bevis. Precis som allt annat inom rättsväsendet. Om inte tillräckligt med bevis kan presenteras så har åklagaren inget case. Alternativet är att skriva om lagen eller införa godtycklig tolkning i lagrummet där rättsligt ingripande baseras på hudfärg, ras och ursprung.
  • Digestive
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:22:58 följande:
    Så för att det redan finns infödda neandertalare i landet så ska vi importera fler?

Jag undrar fortfarande hur man kan tycka att det är ok för människor att åka iväg och terrorisera och mörda när den som åker säger sig vara svensk?

Med andra ord så medverkar vi till eländet? Inte jag men alla som inte ser några "konstigheter" med det.

Tragiskt. 

Sedan så är det en potentiell risk att vissa dyker upp i landet och spränger en bomb. Det är helt ok verkar det som....
    Det importeras inga neandertalare. Det immigrerar människor som flyr ifrån det som de inte vill ha och som bieffekt kommer det in en del som enbart omgrupperar sig och som vill ha det som andra har flytt ifrån.

Haha, tror nog att Sveriges vapenindustri bidrar en aning mer till eländet. Som sagt, "konstigheter" som inte gärna får synas eller tas med - bättre att sila mygg.

Haha, ja, det skulle troligen bero på att Sverige råkar husa några kombattanter/terrorister och inte alls för att svenska vapen spränger familjer i luften på daglig basis, säljs under ytterst tveksamma förhållanden och på grund utav Sveriges uttalade stöd till krigsregimen USA.

Tror nog de flesta kan tänka så långt att skräp smiter genom filtret och använder kryphål i lagarna även i Sverige - medan det inte behövs någon lång tanke alls, för att inse att vapen som kastas runt i krigsdrabbade områden och som säljs till krigsförberedande länder, gör skada på en lite större nivå.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    de Robespierre skrev 2014-01-23 15:59:30 följande:
    Ehh...du vill jämföra den existerande massmördaren Breivik med teoretiska "svenska" jihadister och även kvantifiera denna jämförelse?
    Ehh... nej. Inte teoretiska, var du nu fått det ifrån. Det finns alltså inga radikaliserade islamister i t.ex, Somalia som har svenskt medborgarskap, förstår jag dig rätt?
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-23 16:04:44 följande:
    Tja, du kan väl lyssna på denne riksdagsman, så kan du själv bilda dig en uppfattning:

" rel="nofollow" target="_blank">

Haha.. ja, det där skrev verkligen under på föregående påståenden. Skrattande

Sammanfattning; det finns tolkningar inom islam som önskar förena fler under samma tolkning. Oj, vilken anormalitet bland religioner, oj, oj, oj..!! Helt unikt för islam. Eller nej, hel fenomensunikt till och med, för inte någon annan rörelse - folklig som politisk som religiös som vad som helst - har något som helst intresse av att föra samman fler människor till deras specifika idé.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?