• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-30 17:43:47 följande:
    Du riskerar nog hamna i ett kroniskt trötthetstillstånd om du fortsätter med den här typen av verklighetsfrämmande inlägg.

Menar du att inavel historiskt har varit ett problem i Sverige fram till -säg- 80-talet när vi var ett hyfsat (etniskt) homogent land? Källa på det tack.

Du har ingen som helst rädsla eller tveksamhet över att inavel däremot förekommer i för västvärlden väldigt stor utsträckning bland flera av de invandrargrupper som kommit och kommer till Sverige sedan dess??

" Inavel och demografi

Enstaka studier visar att det är vanligare inom vissa grupper med äktenskap mellan nära släktingar, jämfört med andra grupper i Sverige.

En studie utförd i Botkyrka kommun 1998 visade att andelen barn med svår mental retardation, SMR, (IQ lägre än 50) var högre än hos jämförelsepopulationen. Prevalensen för SMR var förhöjd i hela kommunen, men för barn med icke-europeiska/icke-nordamerikanska föräldrar var prevalensen ca 59% högre än för barn med europeiska/nordamerikanska föräldrar boende i kommunen. Skillnaden skulle enligt studien kunna bero på den skilda förekomsten av giftermål mellan släktingar. Det nämns att i somliga länder förekommer släktband i 40-60% av äktenskapen, medan andelen som gifter sig med nära släktingar är 0-2% i Nordeuropa och Nordamerika. I studien framhölls att giftermål mellan släktingar kan vara en faktor av betydelse för prevalensen av SMR i Sverige ? i regioner med stor andel invånare av icke-europeiskt/icke-nordamerikanskt ursprung.t inte är lika omfattande som tidigare studier i ämnet."

Måste vara jobbigt i sociala sammanhang att inte förstå ironi.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 00:44:14 följande:
    Du kan inte tänka dig att vi över åren gjort om lagstiftningen för att öka kvinnans skydd? Du tror på fullt allvar att ändringarna har haft som syfte att "slippa visa hur det ser ut irl"?

Vad hjälper det kvinnan om man tar bort/ blandar ihop statistiken ?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-30 15:09:41 följande:
    Jag har inte heller påstått något sådant. Däremot är den sortens argumentation "sjuttiofemman" m.fl. håller på med ren skitkastning. Bara en sådan sak som när hon citerade en artikel i vilken både Kent och Ted Ekeroth nämndes var hon tvungen att smyga in en egen parentes om inavel för att de råkade vara bröder - vad fan är grejen med sådant? Den sortens totalt onödiga utfall är ni rätt många som ägnar er åt.

"ni...er" ???

Prova  "det...sig" i stället, eller vad menar du?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 18:13:02 följande:

Vad hjälper det kvinnan om man tar bort/ blandar ihop statistiken ?
    Läs inlägget du just svarade på och ställ en annan klokare fråga. Byt fokus och utgå från att lagstiftningen har ändrats för att öka kvinnans skydd, dvs att lagen numer exempelvis inte tillåter äkta män att ta för sig av sex mot hustruns vilja. Om han gör det kallas det våldtäkt. Om hon anmäler honom och han fälls får hon hjälp och han straff.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-30 17:18:44 följande:
    Dagens minst genomtänkta:
    biblioteksbladet.se/2014/01/29/sd-protesterad.../

Självklart är det en sverigedemokrat som står för den..
    "SD-representanten Börje Tranvik påpekade att han inte vill se någon litteratur på andra språk än svenska i biblioteken".

FörvånadFörvånadFörvånad *och resten av raden*
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 20:05:32 följande:
    Läs inlägget du just svarade på och ställ en annan klokare fråga. Byt fokus och utgå från att lagstiftningen har ändrats för att öka kvinnans skydd, dvs att lagen numer exempelvis inte tillåter äkta män att ta för sig av sex mot hustruns vilja. Om han gör det kallas det våldtäkt. Om hon anmäler honom och han fälls får hon hjälp och han straff.

Och som alltid silar du mygg, tror du att det finns många äkta män som ligger med sin fru fast hon inte vill? Tror du överskattar erat underliv.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 20:14:50 följande:

Och som alltid silar du mygg, tror du att det finns många äkta män som ligger med sin fru fast hon inte vill? Tror du överskattar erat underliv.
    Nej, jag silar inte mygg. Jag var riktigt, riktigt tydlig med att tala om att detta var ett enkelt EXEMPEL på hur statistik kan förändras av ändrad lagstiftning.

Men om vi ska diskutera denna enskilda typ av våldtäkt så finns det tyvärr män som gör så, ja.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-01-30 20:14:04 följande:
    "SD-representanten Börje Tranvik påpekade att han inte vill se någon litteratur på andra språk än svenska i biblioteken".

FörvånadFörvånadFörvånad *och resten av raden*

Det blir trist och tomt i hyllorna för facklitteratur
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-01-30 20:21:35 följande:

Det blir trist och tomt i hyllorna för facklitteratur
    Förmodligen skulle inte Börje Tranvik märka någon skillnad för annars kommer man inte med ett sådant urbota dumt förslag.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-01-30 19:51:15 följande:

"ni...er" ???

Prova  "det...sig" i stället, eller vad menar du?
    Tror att det är ett stilgrepp för att påvisa tendensen till att klumpa ihop alla sverigedemokrater till en gemensam åsikt - att göra det omvända, alltså.

Problemet är väl bara att det är lika svårt att upptäcka skilda åsikter bland sverigedemokrater som det är att urskilja individualitet i ett stim fiskyngel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?