• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-01-30 20:26:06 följande:
    Förmodligen skulle inte Börje Tranvik märka någon skillnad för annars kommer man inte med ett sådant urbota dumt förslag.

Jag misstänker att Börja Trankok inte besöker bibliotek i någon större omfattning.

Vilken idiot, tänk vilken möjlighet till integration/assimilering (stryk det som ej passar) böcker om Sverige på utländska språk är.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • UniqueSnowflake
    Rataxes skrev 2014-01-30 20:40:28 följande:

Jag misstänker att Börja Trankok inte besöker bibliotek i någon större omfattning.

Vilken idiot, tänk vilken möjlighet till integration/assimilering (stryk det som ej passar) böcker om Sverige på utländska språk är.
    Mm. Undrar hur mycket stålar han fick för att utge sig som SD:are? lol skoja
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Missermajser
    effemgea skrev 2014-01-30 20:31:46 följande:
    Tror att det är ett stilgrepp för att påvisa tendensen till att klumpa ihop alla sverigedemokrater till en gemensam åsikt - att göra det omvända, alltså.

Problemet är väl bara att det är lika svårt att upptäcka skilda åsikter bland sverigedemokrater som det är att urskilja individualitet i ett stim fiskyngel.
    Nja, det är väl egentligen inte svårare än att lyssna på dem för att förstå att de är olika och så men de bjuder ju själva in till generaliserardansen genom att spy ur sig dumheter i stil med att muslimer är socialbidragstagande våldtäktsmän i burka(exemplet är bara påhittat så att ingen SDare ska känna sig personligen utpekad och kränkt).
    När de hela tiden pratar i generella termer så är det ju lätt att man frestas att göra samma med dom och tro att alla SDare är bokhatare.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-30 20:22:24 följande:

Lustigt att när jag och andra blir kallade för de mest hårresande tillmälena så är det "business as usual" men akta sig noga för göra likadant själv för då kommer ni springande. Ungefär samma som när en svensk springer runt och serievåldtar kvinnor i Umeå för några år sedan, kan inte tänka mig att det publicerades namn och bild på avpixlat direkt. Hade det varit en afrikan så..ja vi vet ju hur avpixlat brukar göra.

Ni ser det ni vill se.

Ibland är det frestande bemöta på samma nivå för att spegla vad som sägs, men det uppfattas inte som en spegling utan som ett oprovocerat påhopp.
  • sjuttiofemman
    Missermajser skrev 2014-01-30 20:47:21 följande:
    Nja, det är väl egentligen inte svårare än att lyssna på dem för att förstå att de är olika och så men de bjuder ju själva in till generaliserardansen genom att spy ur sig dumheter i stil med att muslimer är socialbidragstagande våldtäktsmän i burka(exemplet är bara påhittat så att ingen SDare ska känna sig personligen utpekad och kränkt).

När de hela tiden pratar i generella termer så är det ju lätt att man frestas att göra samma med dom och tro att alla SDare är bokhatare.

Det roliga är att vissa i det här forumet inte ser skillnaden mellan en persons dumhet vid ett tillfälle och när olika företrädare spyr ur sig dumheter nästan dagligen om samma ämne. Då är det ju inte svårt att dra slutsatsen att strömningarna i partiet är just så.

Hade Sd inte en rasistisk historia och dess företrädare dessutom fortsätter med samma åsikter så hade invandring kunnat diskuteras utan problem och på en annan nivå. Men nu är det ju inte fallet..
  • effemgea
    Missermajser skrev 2014-01-30 20:47:21 följande:
    Till en viss del kanske, men sverigedemokrater är en mycket homogen grupp sett till invandringspolitiska åsikter. Inte bara för att motståndet mot invandring förenar utan också för att de besöker samma sajter tar del av samma förklaringar om hur det verkligen ligger till och lär sig att ett åsiktsutbyte främst består av att man presenterar länkar till sympatisörernas gemensamma ikoner.

Skulle man diskutera något annat än politik/invandring - jag råkar trots allt känna ett fåtal sverigedemokrater, så skulle naturligtvis individualiteten framträda tydligt. Men nu blir som att prata med ett gäng 11-åriga tjejer som samtliga är med i Erik sades fanclub och begränsa samtalet till deras idol, det skulle inte bli mycket till åsiktsskillnader där heller.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 20:19:47 följande:
    Nej, jag silar inte mygg. Jag var riktigt, riktigt tydlig med att tala om att detta var ett enkelt EXEMPEL på hur statistik kan förändras av ändrad lagstiftning. Men om vi ska diskutera denna enskilda typ av våldtäkt så finns det tyvärr män som gör så, ja.

Jo, men varför ska man inte ta tag i dom riktiga problemen? Tror det finns ca 70000 utsatta unga kvinnor i Sverige som är utsatta pga sin bakgrund, och ni sitter slokörade och mumlar att det finns Svenska tjejer som oxo har problem. Det är ju precis samma sak hela tiden , det är det som är problemet.
  • Missermajser
    sjuttiofemman skrev 2014-01-30 20:56:00 följande:

Det roliga är att vissa i det här forumet inte ser skillnaden mellan en persons dumhet vid ett tillfälle och när olika företrädare spyr ur sig dumheter nästan dagligen om samma ämne. Då är det ju inte svårt att dra slutsatsen att strömningarna i partiet är just så.

Hade Sd inte en rasistisk historia och dess företrädare dessutom fortsätter med samma åsikter så hade invandring kunnat diskuteras utan problem och på en annan nivå. Men nu är det ju inte fallet..
    Det tror jag med!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?