• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Audhild01
    Naranjos skrev 2014-02-20 19:00:52 följande:
    Tror inte det finns en enda Sverigedemokrat som har något emot västeuropeisk invandring av människor som går direkt in i arbetslivet. Den bör vara en ren förtjänst. Det är asylinvandringen som är kostsam - samt den sociala turismen som också pågår.
    Japp!               
  • Dorian Ertymexx
    Tror inte det finns en enda Sverigedemokrat som har något emot västeuropeisk invandring av människor som går direkt in i arbetslivet. Den bör vara en ren förtjänst. Det är asylinvandringen som är kostsam - samt den sociala turismen som också pågår.
    Det vet vi redan. Vita är alltid välkomna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    SD borde åka ner till Syrien och sätta alla flyktingarna i godståg bort från krigets hemskheter. Sedan kan man i uppsamlingsläger sålla ut de mest lukrativa exemplaren för PUT och märka upp de andra för återtransport till krigszoner. Det är ju ändå ingen förtjänst på dem för någon. Fast en liten hacka kunde man ju ändå tjäna på dem i form av en avgift för sightseeingturen t or.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-20 19:12:33 följande:
    SD borde åka ner till Syrien och sätta alla flyktingarna i godståg bort från krigets hemskheter. Sedan kan man i uppsamlingsläger sålla ut de mest lukrativa exemplaren för PUT och märka upp de andra för återtransport till krigszoner. Det är ju ändå ingen förtjänst på dem för någon. Fast en liten hacka kunde man ju ändå tjäna på dem i form av en avgift för sightseeingturen t or.

Det är knappast SD:s uppgift. Men åk du själv.
  • UniqueSnowflake
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 20:03:37 följande:
    Right. För SD välkomnar verkligen mörkhyade västerlänningar. Eller hur.
    Upp till bevis på att de har något emot dito.
    ~thorn in your side~
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-20 19:48:12 följande:

Det är knappast SD:s uppgift. Men åk du själv.

Exakt. Det kanske inte heller är SDs uppgift att tala om för Libanon att ännu fler flyktingar ska "hjälpas på plats"  - i Libanon och att man själv bara är intresserad av att "hjälpa" flyktingar "på plats" här om de garanterar snabb avkastning.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 20:03:37 följande:
    Right. För SD välkomnar verkligen mörkhyade västerlänningar. Eller hur.
    Var har du sett att SD inte skulle välkomna mörkhyade västerlänningar? Länk? Står det något i partiprogrammet man har missat?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Naranjos skrev 2014-02-20 22:20:43 följande:
    Var har du sett att SD inte skulle välkomna mörkhyade västerlänningar? Länk? Står det något i partiprogrammet man har missat?
    Det vet ju alla att det är inte vad som står i partiprogram etc som räknas, utan just SD har en dold agenda också som de inte visar för någon. Det är utifrån denna dolda agenda - som vissa trots att den som sagt är dold har en förbluffande god insyn i -  vi har att förhålla oss till SD, inte utifrån vad de faktiskt säger.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-20 21:23:31 följande:

Exakt. Det kanske inte heller är SDs uppgift att tala om för Libanon att ännu fler flyktingar ska "hjälpas på plats"  - i Libanon och att man själv bara är intresserad av att "hjälpa" flyktingar "på plats" här om de garanterar snabb avkastning.
    Jag tror inte du kan ha missat det, men SD sitter inte i regeringen och har inget som helst mandat att för Sveriges räkning åka till valfritt land och lösa flyktingfrågan. 
    Om du anser att det behövs är det väl i så fall mer lämpligt att du vänder dig till företrädare för regeringen eller till utopisterna i MP som ju i praktiken bestämmer över Sveriges invandrings- och flyktingpolitik.

Sen tror jag inte heller att SD har några illusioner om att kunna påverka Libanon hur de handskas med de flyktingar som finns inom landets gränser. Däremot vill man - tvärt emot resten av riksdagen - öka biståndet till UNHCR i stället för att nalla av biståndet för att kunna spela goda på hemmaplan.

Se där, ett exempel på hur det skulle kunna gå att hjälpa många fler, just i Libanon.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 22:24:21 följande:
    Det vet ju alla att det är inte vad som står i partiprogram etc som räknas, utan just SD har en dold agenda också som de inte visar för någon. Det är utifrån denna dolda agenda - som vissa trots att den som sagt är dold har en förbluffande god insyn i -  vi har att förhålla oss till SD, inte utifrån vad de faktiskt säger.
    Den är inte dold, och de visar den tämligen konstant.

Och seriöst, just SD-are ska inte komma med hån mot konspirationsteorier, de tror ju att allt och alla ljuger, utom Affes Blogg och Avpixlat.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?