• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    mion skrev 2014-02-20 23:28:32 följande:
    vad ljuger avpixlat om då?
    Vad ljuger Avpixlat INTE om, menar du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • mion
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 23:37:08 följande:
    Vad ljuger Avpixlat INTE om, menar du.
    nej berätta vad dom ljuger om? expressen o aftonbladet berättar dom så som det är då?
  • Dorian Ertymexx
    mion skrev 2014-02-20 23:39:04 följande:
    nej berätta vad dom ljuger om? expressen o aftonbladet berättar dom så som det är då?
    Inte alltid, men de kan i alla fall sättas dit om de blåljuger eller förvränger fakta. För Avpixlat är det en sport att förvränga, ljuga, bedra och allmänt felinformera - och då de fegar genom att inte ha en ansvarig utgivare så är de mer svåra att sätta dit.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-20 21:12:52 följande:
    Upp till bevis på att de har något emot dito.

Åkesson och hans Sd accepterar inte ens en invandrare som är född här, älskar Sverige, är stolt över att vara svensk och spelar i fotbollslandslaget. Om inte ens Zlatan accepteras som svensk, då lär ingen utom etniska svenskar accepteras.

Sd är och förblir ett rasistiskt parti.
  • LadyInRed
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 22:24:21 följande:
    Det vet ju alla att det är inte vad som står i partiprogram etc som räknas, utan just SD har en dold agenda också som de inte visar för någon. Det är utifrån denna dolda agenda - som vissa trots att den som sagt är dold har en förbluffande god insyn i -  vi har att förhålla oss till SD, inte utifrån vad de faktiskt säger.
    Hur är det nu. Tycker du om SD eller ej?
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 23:41:25 följande:
    Inte alltid, men de kan i alla fall sättas dit om de blåljuger eller förvränger fakta. För Avpixlat är det en sport att förvränga, ljuga, bedra och allmänt felinformera - och då de fegar genom att inte ha en ansvarig utgivare så är de mer svåra att sätta dit.

Mion

Ett exempel är att ensamkommande flyktingbarn omskrivs med sitationstecken runt "barn", i syfte att hetsa läsarna att misstro deras ålder.
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-02-21 00:04:39 följande:
    Hur är det nu. Tycker du om SD eller ej?

Han är ingen sverigedemokrat, men...

..han försvarar partiet till sista andetaget!
  • LadyInRed
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 00:12:15 följande:

Säger emot sig själv, med andra ord...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 00:12:15 följande:

Fast jag uppfattar inte Vitryssen som en av alla dessa "Jag är inte sverigedemokrat, men" utan snarare  en person som anser sig reagera på  vad han uppfattar som den ensidiga hetsen mot sverigedemokrater och därmed stå för en tredje mer nyanserade ståndpunkt.

I ts ställs frågan varför SD är hatat. Jag hatar inte SD men jag föraktar den mentalitet som kräver andra att förakta för att skapa en samhällsbild.

Vad Vitryssen gör att att han jämställer mitt förakt för sverigedemokratiska åsikter med sverigedemokraters förakt för utomeuropeiska invandrare.

Tyvärr är inte synsättet helt ovanligt. Om någon knuffar undan en person som står och pissar på någon som ligger, kommer det alltid finnas personer vars fokus för den så kallade balansens skull främst ligger på att knuffen var onödigt hård.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?