• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • LadyInRed
    effemgea skrev 2014-02-21 01:32:35 följande:
    Fast jag uppfattar inte Vitryssen som en av alla dessa "Jag är inte sverigedemokrat, men" utan snarare  en person som anser sig reagera på  vad han uppfattar som den ensidiga hetsen mot sverigedemokrater och därmed stå för en tredje mer nyanserade ståndpunkt.

I ts ställs frågan varför SD är hatat. Jag hatar inte SD men jag föraktar den mentalitet som kräver andra att förakta för att skapa en samhällsbild.

Vad Vitryssen gör att att han jämställer mitt förakt för sverigedemokratiska åsikter med sverigedemokraters förakt för utomeuropeiska invandrare.

Tyvärr är inte synsättet helt ovanligt. Om någon knuffar undan en person som står och pissar på någon som ligger, kommer det alltid finnas personer vars fokus för den så kallade balansens skull främst ligger på att knuffen var onödigt hård.
    Du menar att det är ok att bjuda in allt slags folk till debatt, oavsett vad de står för? Så långt håller jag med...

Men jag ger mig snabbt på dem som inte kan ge raka svar på raka frågor...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • effemgea
    LadyInRed skrev 2014-02-21 02:25:40 följande:
    Du menar att det är ok att bjuda in allt slags folk till debatt, oavsett vad de står för? Så långt håller jag med...

Men jag ger mig snabbt på dem som inte kan ge raka svar på raka frågor...
    Nej.
  • sjuttiofemman
    Fast jag uppfattar inte Vitryssen som en av alla dessa "Jag är inte sverigedemokrat, men" utan snarare  en person som anser sig reagera på  vad han uppfattar som den ensidiga hetsen mot sverigedemokrater och därmed stå för en tredje mer nyanserade ståndpunkt.

I ts ställs frågan varför SD är hatat. Jag hatar inte SD men jag föraktar den mentalitet som kräver andra att förakta för att skapa en samhällsbild.

Vad Vitryssen gör att att han jämställer mitt förakt för sverigedemokratiska åsikter med sverigedemokraters förakt för utomeuropeiska invandrare.

Tyvärr är inte synsättet helt ovanligt. Om någon knuffar undan en person som står och pissar på någon som ligger, kommer det alltid finnas personer vars fokus för den så kallade balansens skull främst ligger på att knuffen var onödigt hård.

Vitryssen argumenterar som en sverigedemokrat och vägrar ta till sig argument utan hakar upp sig på allt som kan slå sönder argumenten.

Sd ligger inte ner, det är Sveriges tredje största parti och har gott om självförtroende.
  • sjuttiofemman

Jag hatar inte heller Sd, men de gör mig förbannad med sin översittarstil och dubbla ansikte. De försöker vara PK men rasismen finns där hela tiden.

Och så är de, precis som vitryssen, oerhört lättkränkta. Uttrycker man sig på ett sätt som kan tolkas så tolkar de det på det sätt för att få möjligheten att plocka fram offerkoftan.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 08:04:26 följande:

Jag hatar inte heller Sd,
    Inte? Man får onekligen det intrycket...:)
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 23:41:25 följande:
    Inte alltid, men de kan i alla fall sättas dit om de blåljuger eller förvränger fakta. För Avpixlat är det en sport att förvränga, ljuga, bedra och allmänt felinformera - och då de fegar genom att inte ha en ansvarig utgivare så är de mer svåra att sätta dit.
    Cree el ladrón que todos son de su condición...
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 08:04:26 följande:

Jag hatar inte heller Sd,
    Intressant. Om inte ens du som spenderar alla dina vakna timmar med att spy ut din avsky mot SD hatar dem blir man ju en aning fundersam på vad alla SD hatarna pysslar med.

Har vi inga SD hatare i tråden längre?
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 00:06:59 följande:

Mion
    Ett exempel är att ensamkommande flyktingbarn omskrivs med sitationstecken runt "barn", i syfte att hetsa läsarna att misstro deras ålder.
    meritwager.wordpress.com/

Kanske är så att man inte kan kalla vuxna för barn. I höga räknade siffror så är 25% under 18 år.
  • Audhild01
    Naranjos skrev 2014-02-20 17:45:58 följande:
    Var hittar du den utbildade arbetskraften? Med kunskaper som efterfrågas och kan appliceras på den svenska arbetsmarknaden?

Inte i de länder där majoriteten av invandringen kommer från i alla fall. Syrien? Afghanistan? Somalia? Irak?
    Precis. Det är en total felmatchning. Sedan kan man förstås argumentera för att vi bör ta emot dessa människor ändå, av humanitära skäl. Men då får "ja-till-massinvandringen-sidan" göra det då (argumentera med det argumentet). Och inte försöka förvränga fakta och låtsas att det handlar om arbetskraftsinvandring.
  • Audhild01
    sjuttiofemman skrev 2014-02-20 17:56:10 följande:

Ja det är lite märkligt, det finns massor med finnar i Sverige som bott här sedan länge och inte kan svenska. Men det är inget problem enligt Sd tydligen eftersom de endast gnäller på muslimer..
    Det där stämmer inte. De finländare som kom hit som arbetskraftsinvandrare, och inte fick någon möjlighet att lära sig svenska (SFI fanns inte då, och de sattes ofta att arbeta och bo i baracker med endast finska arbetskamrater) annat än om de tog itu med det själva på sin lilla fritid, är gamla eller borta nu. Deras barn lärde sig ju svenska, och blev som vilka svenskar som helst - såvida de inte valde att flytta tillbaka till Finland som vuxna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?