• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:23:49 följande:
    Man måste inte vara Sverigedemokrat för att vara rasist, och man måste inte vara rasist för att vara Sverigedemokrat. Men SD är ett rasistiskt och fascistiskt parti. Varför man röstar på dem om man inte är rasist är bortom mig. Och kom inte med "deras politik", för deras politik går ut på att rösta med Alliansen i det mesta utom invandringsfrågor.
    Mycket i fel i den texten. De sista två orden var dock rätt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 12:38:01 följande:
    Ja, det visst är det konstigt? Sjuklövern ger hellre pengarna till invandringen.

En svensk pensionär som har jobbat och levt hela sitt liv i Sverige får mindre i pension än vad en 65-årig invandrare som har bott i Sverige i 1 år får. Är det rättvist mot svenska pensionärer?
    Nej, "sjuklövern" är väldigt oense om vart pengarna ska gå. Alliansen skär ned på invandringen och integrationen; och sänker skatterna. SD har röstat för detta vid varje givet tillfället, utom nu senast, då det vankas val och man måste vara litet PK inför väljarna. Att SD inte stått upp så värst för pensionärerna de säger sig vurma för är det rörande tyst om. Skattesänkningar och mer pengar till banker och storföretag tycks för SD vara viktigare än pensionärerna. Så vurmar du för pensionärerna kanske du ska rösta rött, snarare än brunt. Litet vänskapligt tips bara.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 16:14:38 följande:
    Jag hatar inte något parti, kanske Moderaterna. Men vänsterpartiet hatar jag absolut inte. Däremot hatar jag vänsterextremister-afa, för dessa är kriminella människor som borde sitta inlåsta.
    Eftersom du inte har "märkt" några rasistiska inlägg från SDare i den här tråden utgår jag från att du inte har "märkt" att den/de du inte har märkt kallar ALLA som säger emot för våldsvänster.

Ända sättet att undgå den benämningen är vad det verkar att säga att man röstar på SD, SvP eller svenska motståndsrörelsen - och i denna trojka hör jag då rakt inte hemma.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 12:42:14 följande:
    Läser lite på Sd´s hemsida och otydligare kan det inte bli. De är inte specifika nånstans egentligen. De motsätter sig integration då det innebär att etniska svenskar måste anstränga sig ens lite grann för att möta invandrare utan det är invandrarna som ska bli försvenskade. Det lustiga är när man tittar på
    " rel="nofollow" target="_blank">

så kan inte ens Åkesson förklara vad en invandrare ska göra för att kunna accepteras av Sd som svensk. Det räcker inte ens att vara född här, att fira midsommar, vara stolt svensk eller spela i svenska fotbollslandslaget.

Så det ger ett moment 22, invandrare kan aldrig någonsin accepteras som svenskar. Jag är 3:e generationens invandrare, är jag tillräckligt svensk? Eller så beror det på att jag har ursprung från Estland och inte Afganistan. Detta moment 22 får en att undra vad de har för dold agenda eller varför det är så viktigt att stänga ute invandrare från gemenskapen?

Och ni sverigedemokrater, notera noga nu att jag inte kallat någon för rasist, främlingsfientlig eller annan stämpel. Jag vill bara reda ut sverigedemokraternas något diffusa politik.
    Det är samma sak som att kalla någon rasist, vet du väl...
  • Enter Sandman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:23:49 följande:
    Man måste inte vara Sverigedemokrat för att vara rasist, och man måste inte vara rasist för att vara Sverigedemokrat. Men SD är ett rasistiskt och fascistiskt parti. Varför man röstar på dem om man inte är rasist är bortom mig. Och kom inte med "deras politik", för deras politik går ut på att rösta med Alliansen i det mesta utom invandringsfrågor.

Japp, visst är det så.
    Och även om man är missnöjd med invandringens storlek, även om man av nån outgrundlig anledning skulle tro på deras övriga politik, så borde ju allt denna skit som skrivs av sd och deras företrädare.
    Allt från blattehoror, till att sjunga hånfulla visor om Palmemordet, till att kalla barn för halvapor, till att dra osmakliga "negerskämt", till att generalisera och lägga hatepitet på människor bara för att dom kommer från en viss kultur, religion eller nationalitet, till att ge sig på barn pga deras hudfärg, finns det något fegare än det.
    Med mera, med mera............

När man läser allt sånt borde inte varje vettig vuxen människa bli rejält avskräckt, hur man kan vilja att såna människor ska representera oss och styra vårt land.
    Och sen tror man att det ska bli bra, hur många halmstrån greppar man inte efter då?
    Det går bortom allt förnuft.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:29:27 följande:
    I Ny Demokratis fall var det många svenskar som delade åsikterna. MEN partiledarna väckte, av varierande anledningar, obehag hos olika grupper.

"Vanliga arbetare" drog sig t.ex. från att rösta på en greve, som inte heller försökte tona ner adelskapet, och som gått på Lundsberg och även haft sina barn där. Det skulle ha känts som klassförräderi att rösta på honom. Och Bert var och är det ju många som tycker, att han är nyrik, utnyttjar allting till sin fördel (för att göra affärer av det som han kan tjäna på själv), är vräkig, ouppfostrad och även frånstötande till det yttre. Numera hyr ju Bert till och med ut lokaler som asylboenden för ensamkommande "barn" - när han kan tjäna på det själv. Längre sträckte sig inte hans engagemang för Sveriges statsfinanser...
    Och det skiljer sig från SD... hur?
  • nihka
    isisisis skrev 2014-02-23 16:26:31 följande:
    Det vet jag inte om jag tror på.
    Det verkar långsökt att D anhängare skulle bemöda sig om att be kamrater att rösta i just FL:s omröstning bara för att visa att de är många.

Jag tror mer på att det visar att folk här röstar som de vill iom att det är anonymt.
    I liknande röstningar där folk frågas om vad de tycker i olika frågor som berör invandring
    är procentalen skyhöga ,mot det negativa.

Är det bara anonymt och rör enskilda frågor så är folk rätt rättframma.
    Däremot skyr de flesta SD för att de helt enkelt inte anses rumsrena.

Nej, det är främst en besatt man som tycker det är en skojsig sysselsättning. Nej, det är inte det minsta sannolikt att SD skulle ha så stort stöd på ett forum som domineras av den grupp som de har minst stöd i. Ja de flesta skyr SD för att de inte är rumsrena - jag kunde inte ha sagt det bättre själv. 
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:33:19 följande:
    De kanske inte VILL skita i dem, men det finns liksom bara ett visst antal pengar. Vi kan inte försörja både pensionärerna och flyktingarna på en dräglig nivå - och dessutom alla långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa, funktionshindrade, missbrukare o.s.v.. Det ÄR bara så. Ska vi ge även de fattigaste pensionärerna en dräglig tillvaro deras sista år i livet, så MÅSTE vi skära någon annanstans.
    Nej, det finns inte "ett visst antal pengar". Pengar skapas konstant. Grundläggande ekonomisk kunskap, faktiskt.

Och om SD vurmar så för de äldre, så varför röstar SD för skattesänkningar för de som arbetar? Varför röstar SD med alliansen i en politisk som gör läget VÄRRE för pensionärerna?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 16:29:44 följande:
    Eftersom du inte har "märkt" några rasistiska inlägg från SDare i den här tråden utgår jag från att du inte har "märkt" att den/de du inte har märkt kallar ALLA som säger emot för våldsvänster.

Ända sättet att undgå den benämningen är vad det verkar att säga att man röstar på SD, SvP eller svenska motståndsrörelsen - och i denna trojka hör jag då rakt inte hemma.
    Jag har inte läst igenom hela tråden så jag har inte sett några rasistiska kommentarer.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:48:24 följande:
    Fast detta med den adopterade lucian har "ni" missuppfattat - och reportern som gjorde radioprogrammet om det, hade inte heller förstått orsaken till upprördheten. Däremot förklarade många det i kommentarfältet på Avpixlat. Både nu för ett par veckor sedan när de hade en artikel om radioprogrammet, och då när det hände 13 december 2012.

Det handlade alltså inte om någon fientlighet mot flickan som person, och inte emot den unge rapparen heller. Utan folk reagerade på det som blev bekräftat i det ovannämnda radioprogrammet, att SvT SPECIFIKT hade sagt till körledaren att de ville ha en mörkhyad lucia. Det spelade alltså INGEN roll om det fanns infödda tjejer i kören som var vackrare, hade bättre hållning, bättre scennärvaro, bättre sångröst eller någonting. De var ute ur leken från början för att det av PK-skäl skulle vara en svart lucia. Och detta sätter fortfarande mitt blod i kokning!!!

Flickan tycker jag faktiskt synd om. Men det var hennes föräldrars fel mer än någon annans, att de tillät detta. De borde ha ställ sig frågan, på vilka grunder dottern egentligen blivit vald. Och avrått henne från att anta erbjudandet. Det skulle JAG ha gjort, om min dotter hade kommit hem och berättat att lärarna hade utsett henne till skolans lucia - om jag själv hade vetat, att hon omöjligt kan vara den vackraste och mest lämpade flickan på skolan.
    Så när SD-fansen skrev hat och hot om och till flickan i fråga så var det "ett missförstånd"?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?