• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Audhild01
    nihka skrev 2014-02-23 16:01:36 följande:

Lucias mor var från dagens Grekland och Lucia betyder ljusbärerska.

Fast din teori stämmer ibland. Han som lät avrätta henne, kejsar Diocletianus, kom nog från ätten Anus.

Lucia kan se ut hur som helst bara hon är en bringare av ljus i mörkret och inte som dina inlägg en bringare av mörker i ljuset.
    Nu råkar jag veta då, som har gjort lite fritidsstudier i Antikens kultur, att namnskicket var sådant, att förnamnet (liksom även efternamnet) avspeglade ätten man tillhörde. Caesar hette t.ex. Julius. Hans dotter fick därför heta Julia, liksom hans faster hette Julia. Hade Caesar fått en son (inom äktenskapet) så hade denne också fått heta Julius. Hade det blivit fler söner, så hade dock dessa fått andra, individuella namn. Medan döttrarna skulle ha fått heta Julia Major, Julia Minor, Julia Tertia o.s.v.. Det vill säga endast släktnamnet.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:08:05 följande:
    Tja, låt oss se: om det kom en Tintin i Sverige som beskrev SD-fansen på samma sätt som Tintin i Kongo beskriver afrikaner, skulle du bli upprörd och skrika vilt om hets mot SD?

Om det var förvrängad ansikten på Kenta, Björn och Jimmy på lakritsarna, hade du reagerat negativt?
    Hur beskriver Tintin afrikaner i Kongo? Jag läste den boken som barn och jag inte minnas att det var någon rasistiskt med det. Debattklimatet är bra löjligt i Sverige. Nu måste man åka över till Norge för att köpa Tintin i Kongo.

Jag äter inte godis.
  • Audhild01
    Enter Sandman skrev 2014-02-23 16:03:19 följande:

Men då är det dags att ändra på traditionen, och du, den är fan inte min tradition.
    Jag bekänner mig inte till traditioner som skadar barn, såna traditioner ska BORT.
    Som jag sa - det kanske ÄR vettigt att ta bort den i vanliga skolor. På samma sätt som vi aldrig har infört sådana amerikanska traditioner som "Homecoming Queen" eller "cheerleaders" eller "Queen of the Ball" eller att man skriver i skolkatalogen "most likely to succeed" etc..

Jag anser av samma anledning att det var olämpligt att välja Astrid till hela Sveriges Lucia (eller SvT:s Lucia rättare sagt - "Sveriges Lucia" kröns på Skansen och utses av Året Runts läsare), på grund av hennes unga ålder. Bara 14. Sveriges Lucia ska ju alltid vara 18-25 år. Då är man vuxen, och kan ta förhoppningsvis ta både en seger och ett nederlag i en demokratisk omröstning.
  • Dorian Ertymexx
    isisisis skrev 2014-02-23 15:44:30 följande:
    Kolla FL:s omröstning inför valet.
    SD leder starkt med 27,5 % över alla andra.
    FL är vare sig statistiskt pålitligt (då de som röstar i trådarna är de på FL som är politiskt intresserade och hittar tråden) eller trovärdigt (då det är en känd SD-taktik att ha en drös konton som man kan variera sig från och rösta flera gånger).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Audhild01
    nihka skrev 2014-02-23 16:04:40 följande:

Varför det? Det räcker med att man följer med i tidens utveckling och anpassar traditionerna efter tiderna.
    Vissa saker går aldrig att ändra, på grund av att människan i alla tider tyckt om att betrakta andra vackra människor. Vare sig det är Miss Universum, eller Sveriges Lucia, eller Hollywoodstjärnorna på vita duken, eller de smärta, atletiska kropparna på deltagarna i OS...

Det var en tanke förresten: vi kanske ska kvotera in till OS-truppen också..? 20 procent mörkhyade, 20 procent muslimer, 20 procent med annan sexuell läggning än den vanliga, 10 procent funktionshindrade, 10 procent utvecklingsstörda, 5 procent som lever i styvfamilj, och ... Det är ju viktigare att vi INTE DISKRIMINERAR än att vi tar några medaljer, liksom... Obestämd
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:19:55 följande:
    FL är vare sig statistiskt pålitligt (då de som röstar i trådarna är de på FL som är politiskt intresserade och hittar tråden) eller trovärdigt (då det är en känd SD-taktik att ha en drös konton som man kan variera sig från och rösta flera gånger).
    Du har rätt i att de som är mest politiskt intresserade är sverigedemokrater.
  • Audhild01
    nihka skrev 2014-02-23 16:07:04 följande:

Men VÅR tradition har ändrat sig över åren. Det måste du väl ha märkt?
    Inte mycket. Inte före 2012...
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:34:21 följande:
    Och det skiljer sig från SD... hur?
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:14:38 följande:
    Jag hatar inte något parti, kanske Moderaterna. Men vänsterpartiet hatar jag absolut inte. Däremot hatar jag vänsterextremister-afa, för dessa är kriminella människor som borde sitta inlåsta.
    Ändå utgick du direkt från att vänsterhatet jag syftade till var AFA. Märkligt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Audhild01
    Gert skrev 2014-02-23 16:34:59 följande:
    Skär Alliansen ner på invandringen? Det var konstigt för alliansen slog invandringsrekord 2013.

www.friatider.se/invandringen-slog-alla-rekor...

2012 slogs det också rekord från året innan.

rod.se/rekordstor-invandring-till-sverige
    Japp. Reinfeldt sa ju till och med rakt ut, att invandringens storlek inte bestämdes av kommunernas ekonomi, utan av omvärldsläget. Det är obegripligt att NÅGON finns kvar som ämnar rösta på honom efter det yttrandet...  Död
Svar på tråden Varför hatar folk SD?