• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 17:21:51 följande:
    Du har rätt i att de som är mest politiskt intresserade är sverigedemokrater.
    Här på FL är det många SD-are som är politiskt intresserade ja. Men som sagt, FL är inte representativt. Det är en familjesite, majoriteten hänger här för att jämföra barnvagnar och exakt vilken dag av vilket år man ska sluta amma för att slippa soc-anmälan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:25:24 följande:
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.
    Inte många som erkänner det.Mest för att det helt enkelt inte är sant. Han är en usel politiker - hans politiska manövrar kritiseras både utifrån och inifrån partiet självt, hans dubbelmoral och maktmetoder är uppenbara (nolltolerans för hans politiska motståndare, total tolerans för de som är hans polare och allierade), och hans retorik... jadu, jag hörde bättre när jag läste retorik på universitetet. Och det var en kort sommarkurs.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:50:26 följande:
    Här på FL är det många SD-are som är politiskt intresserade ja. Men som sagt, FL är inte representativt. Det är en familjesite, majoriteten hänger här för att jämföra barnvagnar och exakt vilken dag av vilket år man ska sluta amma för att slippa soc-anmälan.
    Undanflykter. De som röstar på SD är mer politiskt intresserade än vad andra sympatisörer är. Det ÄR fakta.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:48:01 följande:
    Om man var romare ja. Lucia var från grekland, och alltså inte romare.
    I så fall hade hon inte hetat Lucia.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:48:01 följande:
    Om man var romare ja. Lucia var från grekland, och alltså inte romare.
    Hon var född i Syracusa, och det ligger på Sicilien.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:22:02 följande:
    Inte mycket. Inte före 2012...
    Jo, massor, konstant. Sedan 1978 har traditioner och seder ändrats från år till år, litet i taget, dynamiskt och organiskt. Och det gjorde de också före 1978, men då var jag inte så medveten om det personligen.
  • Audhild01
    Gert skrev 2014-02-23 17:52:46 följande:
    Undanflykter. De som röstar på SD är mer politiskt intresserade än vad andra sympatisörer är. Det ÄR fakta.
    Ja, det tror jag också. På grund av att Sd är både ett nytt (det har sin första period i Riksdagen) och mycket motarbetat parti. Det gör, att de som röstar på Sd har varit tvungna att själva skaffa sig fakta och göra ett kontroversiellt val. Som t.o.m. kan kosta dem arbete, fackföreningsmedlemskap, föreningsuppdrag och privata relationer, om det kommer ut. Det är alltså inget som man gör lättvindligt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 17:30:09 följande:
    Det är väl inte så märkligt.
    Jo, det är det, om man menar att bara SD som parti är hatat, men genast drar till med AFA när vänstern nämns.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:55:17 följande:
    Jo, massor, konstant. Sedan 1978 har traditioner och seder ändrats från år till år, litet i taget, dynamiskt och organiskt. Och det gjorde de också före 1978, men då var jag inte så medveten om det personligen.
    Fast en rappare i Uppsala Domkyrka var inte "lite i taget"...
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:31:39 följande:
    Ja, visst kan invandrare skapa pengar. Jag tänker mig att en superbegåvad graduate från MIT skulle kunna skapa pengar på ett svensk företag... men han lär inte vilja komma hit, eftersom han både kan få högre lön och får behålla en större del av det han tjänar, om han stannar i USA. Sverige är ett populärt land för invandrare som misslyckats med att tjäna pengar och bli rika i sina egna länder. Eller inte haft några ambitioner från början. Då passar det bra att komma hit, där man får mycket i bidrag, och så mycket (t.ex. vård, tandvård, mödravård, förlossningsvård, sjukvård och skolgång för barnen) också går att få på samhällets bekostnad.
    Det är din fördom, och ingenting annat. Många forskare och ingenjörer från andra länder kommer hit. Klart, för en SD-are är de ju bara "ännu en blatte" på gatan, men så är det ju om man ser hudfärg snarare än individ. De som kommer hit gör det av alla möjliga skäl. Liksom de som åker härifrån gör det av alla möjliga skäl. Att just misskreditera och misstänkliggöra folk på det sätt du gör är emblematiskt för ett rasistiskt tänk: "vi är nyttiga och bra, de är tärande parasiter!"
Svar på tråden Varför hatar folk SD?