• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:36:27 följande:
    Jag har inte läst igenom hela tråden så jag har inte sett några rasistiska kommentarer.

Skrivet som en sann Sverigedemokratisk politiker!

"Nej, vi har ingen rasism här. Va? Nej, jag har inte hört, läst eller kollat någonting!"

Har man inte läst eller sett något så ser man förstås inget. Kanske därför SD-arna går med skygglappar jämt, så att de ska slippa se partikamraternas rasism?

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:36:53 följande:
    Men snälla rara, Friatider är en rasistisk och fascistisk propagandaapparat! De kommer ALDRIG säga att andra partier än de fascistiska gör rätt, någonsin!

Faktum kvarstår: Alliansen har skurit ned på resurserna för SFI och många andra integrationsprojekt. De skär ned överallt, på arbetslösa,på gamla, på skolor, vård och omsorg... och vilka röstar med dem? Jo SD. Precis de som du säger dig stödja i ditt hat mot moderaterna.
    Men snälla rara Dorian, det här är fakta! Den andra länken kommer ju från Riksdag & Departement! Är du så blind att du inte kan läsa?
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:50:48 följande:
    Inte GICK? Menar du att det var en av gud satt blockering som gjorde att människor inte kunde kritisera SVT, utan enkom kunde kritisera flickan? Eller vad menar du?
    Nä. Du VET vad jag menar. Det går inte att kritisera valet av en viss lucia, utan att det framkommer att lucian inte är önskvärd. Men det var hemskt olyckligt som sagt
  • effemgea
    effemgea skrev 2014-02-23 17:40:10 följande:
    Tack!

Jag hade glömt personkulten i min beskrivning av SD-sekten. 

Allt är relativt - i jämförelse med andra sverigedemokrater anser jag  framstår Åkesson som ett under av vältalighet och förmåga PK-retorik, men i jämförelse med politiker i allmänhet är han snarast rätt medioker.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik", det är ju en alldeles underbar hyllning till den store ledaren som iallafall leder mina tankar till Nordkorea och Kim Jong-un. 

Jag måste spara ner citatet som ett exempel på sektens dyrkan av ledaren

Tack, än en gång. Alla måste böja sina huvuden inför hans briljansSkrattande
    Ursäkta att mitt inlägg blev lite osammanhängande språkligt sett - man ska inte skriva och gapskratta samtidigt.

Alla måste böja sina huvuden inför hans briljans, helt underbart!
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:54:47 följande:
    Med tanke på att det mesta är "made in China" numer så, jo, de är bra på moderna tekniska lösningar. Eller tror du att jobb i hela västvärlden försvinner till kina på grund av någon ondsint komplott?
    Det är fabriksarbetare och eventuellt förmän som rekryteras på plats. Ingenjörerna brukar åka med ner ifrån Sverige. Jag råkar liksom veta att det är så, eftersom jag känner många ingenjörer som har flyttat ner till tillverkningsländerna för längre eller kortare perioder. Familjen har också följt med, och barnen har fått gå i engelskspråkig skola, och kommit hem sedan med en massa kunskaper som de gamla klasskamraterna inte har!
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:56:56 följande:
    Aftonbladet är en rasistiskt propagandasida.
    Ibland, ja.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 17:07:35 följande:
    Men, lägg ner nu. Du missuppfattar allt jag skriver med flit.
    Nej, jag läser vad du skriver och applicerar det på dig helt enkelt. Eller är det bara invandrare som ska acceptera orättvisor?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:12:36 följande:
    Nu råkar jag veta då, som har gjort lite fritidsstudier i Antikens kultur, att namnskicket var sådant, att förnamnet (liksom även efternamnet) avspeglade ätten man tillhörde. Caesar hette t.ex. Julius. Hans dotter fick därför heta Julia, liksom hans faster hette Julia. Hade Caesar fått en son (inom äktenskapet) så hade denne också fått heta Julius. Hade det blivit fler söner, så hade dock dessa fått andra, individuella namn. Medan döttrarna skulle ha fått heta Julia Major, Julia Minor, Julia Tertia o.s.v.. Det vill säga endast släktnamnet.
    Om man var romare ja. Lucia var från grekland, och alltså inte romare.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:10:57 följande:
    Varför skulle hon inte kunnat ha det? Romarriket var inte SDs drömvision om ett stängt rike, in- och utvandring från långt utanför riket förekom dagligen. Fan, det fanns kinesiska ambassadörer i Rom!
    De kinesiska ambassadörerna hette inte typiska romerska högätts-namn.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:11:55 följande:
    Du har inte så mycket koll på skolvärlden va?
    OM du vet att det förekommer, så tycker jag att du ska anmäla den läraren.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?