• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:26:01 följande:
    Ändå utgick du direkt från att vänsterhatet jag syftade till var AFA. Märkligt.
    Det är väl inte så märkligt.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:36:10 följande:
    Nej, det finns inte "ett visst antal pengar". Pengar skapas konstant. Grundläggande ekonomisk kunskap, faktiskt.

Och om SD vurmar så för de äldre, så varför röstar SD för skattesänkningar för de som arbetar? Varför röstar SD med alliansen i en politisk som gör läget VÄRRE för pensionärerna?
    Ja, visst kan invandrare skapa pengar. Jag tänker mig att en superbegåvad graduate från MIT skulle kunna skapa pengar på ett svensk företag... men han lär inte vilja komma hit, eftersom han både kan få högre lön och får behålla en större del av det han tjänar, om han stannar i USA. Sverige är ett populärt land för invandrare som misslyckats med att tjäna pengar och bli rika i sina egna länder. Eller inte haft några ambitioner från början. Då passar det bra att komma hit, där man får mycket i bidrag, och så mycket (t.ex. vård, tandvård, mödravård, förlossningsvård, sjukvård och skolgång för barnen) också går att få på samhällets bekostnad.
  • Dorian Ertymexx
    Enter Sandman skrev 2014-02-23 16:30:00 följande:

Japp, visst är det så.
    Och även om man är missnöjd med invandringens storlek, även om man av nån outgrundlig anledning skulle tro på deras övriga politik, så borde ju allt denna skit som skrivs av sd och deras företrädare.
    Allt från blattehoror, till att sjunga hånfulla visor om Palmemordet, till att kalla barn för halvapor, till att dra osmakliga "negerskämt", till att generalisera och lägga hatepitet på människor bara för att dom kommer från en viss kultur, religion eller nationalitet, till att ge sig på barn pga deras hudfärg, finns det något fegare än det.
    Med mera, med mera............

När man läser allt sånt borde inte varje vettig vuxen människa bli rejält avskräckt, hur man kan vilja att såna människor ska representera oss och styra vårt land.
    Och sen tror man att det ska bli bra, hur många halmstrån greppar man inte efter då?
    Det går bortom allt förnuft.
    Precis. Det blir litet reinfeldtism av det hela: "Om man bortser från deras politiska mål, alla deras uttalanden, deras sympatisörers ageranden, deras bakgrund, deras politiker och deras röstorgan på nätet så är SD inte ett rasistiskt eller fascistiskt parti!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:36:10 följande:
    Nej, det finns inte "ett visst antal pengar". Pengar skapas konstant. Grundläggande ekonomisk kunskap, faktiskt.

Och om SD vurmar så för de äldre, så varför röstar SD för skattesänkningar för de som arbetar? Varför röstar SD med alliansen i en politisk som gör läget VÄRRE för pensionärerna?
    Detta med jobbskatteavdraget hänger ju ihop med ditt första stycke. Om folk ska vilja SKAPA pengar, så måste de tjäna på att arbeta. Sedan kan även jag tycka att det har gått för långt...
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:37:44 följande:
    Så när SD-fansen skrev hat och hot om och till flickan i fråga så var det "ett missförstånd"?
    Jag har inte sett något sådant. INGEN har hotat flickan - om du påstår det så får du faktiskt lägga upp bevis, för det är en väldigt grov anklagelse. Om någon har gjort det så hoppas jag att föräldrarna har polisanmält.

Jag läste hela debatten på Avpixlat då i december 2012 - tror det var 4000 inlägg! - och nästan alla var väldigt tydliga med att de inte vände sig emot flickan. Utan emot dom som hade fattat beslutet.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:40:56 följande:
    Mer naturligt att använda folk som påminner om landets egen befolkning, skulle jag säga.

Vore ju spännande att se reaktioner på reklam för bananer med afrikaner (ponerat att det är just afrikanskodlade bananer vi talar om) i svensk TV. Kan liksom redan se vågen av rasististk klagan...
    VA? Inte om bilderna visar en plantage där bananer odlas. Där vill man naturligtvis se svarta arbetare och förmän.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:34:59 följande:
    Skär Alliansen ner på invandringen? Det var konstigt för alliansen slog invandringsrekord 2013.

www.friatider.se/invandringen-slog-alla-rekor...

2012 slogs det också rekord från året innan.

rod.se/rekordstor-invandring-till-sverige
    Men snälla rara, Friatider är en rasistisk och fascistisk propagandaapparat! De kommer ALDRIG säga att andra partier än de fascistiska gör rätt, någonsin!

Faktum kvarstår: Alliansen har skurit ned på resurserna för SFI och många andra integrationsprojekt. De skär ned överallt, på arbetslösa,på gamla, på skolor, vård och omsorg... och vilka röstar med dem? Jo SD. Precis de som du säger dig stödja i ditt hat mot moderaterna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Audhild01
    Gert skrev 2014-02-23 17:13:35 följande:
    Hur beskriver Tintin afrikaner i Kongo? Jag läste den boken som barn och jag inte minnas att det var någon rasistiskt med det. Debattklimatet är bra löjligt i Sverige. Nu måste man åka över till Norge för att köpa Tintin i Kongo.

Jag äter inte godis.
    ...och det lustiga var, att när det här först kom upp - måste ha varit redan på 1970-talet - så gick någon representant för Kongos befolkning ut och sa, att de tvärtom älskade den roliga karikatyren av deras folk! Men sedan dess har kränktkulturen spritt sig, och alla vill ta chansen att vara mest kränkt..
  • effemgea
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:25:24 följande:
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.
    Tack!

Jag hade glömt personkulten i min beskrivning av SD-sekten. 

Allt är relativt - i jämförelse med andra sverigedemokrater anser jag  framstår Åkesson som ett under av vältalighet och förmåga PK-retorik, men i jämförelse med politiker i allmänhet är han snarast rätt medioker.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik", det är ju en alldeles underbar hyllning till den store ledaren som iallafall leder mina tankar till Nordkorea och Kim Jong-un. 

Jag måste spara ner citatet som ett exempel på sektens dyrkan av ledaren

Tack, än en gång. Alla måste böja sina huvuden inför hans briljansSkrattande
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:44:14 följande:
    Du menar de där mytologiska kvinnorna som är en extrem minoritet? För du vet väl att invandrare anpassar sina födslotal till värdlandet? Och att många av de länder som de invandrar ifrån har LÄGRE födelsetal än Sverige?
    Nu talade jag om somalier och etiopier, och i mindre grad om syrier, kurder med flera folkslag från Mellanöstern. Jag bor alltså i ett sådant område, och jag SER dom när dom går med sina stora barnaskaror här - tripp-trapp-trull, en i vagnen och en i magen...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?