• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:25:24 följande:
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.
    Tack för den här gången!

Ditt uttalande om Åkesson har jag kopierat till min sidfot. Ett riktig pärla som dessutom visar på att det inte bara är Asiater som kopierar Västvärlden utan att sverigedemokrater kopierar personkulten i Nordkorea.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Velouria skrev 2014-02-24 18:53:43 följande:
    Jävla PEEEKÅÅÅÅ-SVT Skyddar sin verksamhet och Åkesson sådär

www.dn.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-far-.../
    Tja, det visar väl med all önskvärd tydlighet vad det egentligen handlar om.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman

Se där, Åkesson har suttit i tv och ljugit ihop nån snyfthistoria om hur invandrargängen styrde i hans Sölvesborg när han var ung:

wp.me/p2oCcR-3vl

Tänk om han skulle läsa och ta till sig mina tips om hur partiet ska bli mindre rasistiskt, då hade han sluppit åka på såna här nitar :)

• Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 08:36:23 följande:
    Se där, Åkesson har suttit i tv och ljugit ihop nån snyfthistoria om hur invandrargängen styrde i hans Sölvesborg när han var ung:
    wp.me/p2oCcR-3vl

Tänk om han skulle läsa och ta till sig mina tips om hur partiet ska bli mindre rasistiskt, då hade han sluppit åka på såna här nitar :)

Jag tittade på programmet men uppfattade inte alls att han sa att stora invandrargäng styrde i Sölvesborg.
  • korp3n

Det fascinerande är att han skall ha varit 5 år vid tillfället och att det vid tillfället fanns 20 invandrande i Sölvesborg vid tillfället alla har vi vår egen bild av vad ett gäng är

• sjuttiofemman
    Keiko35 skrev 2014-02-25 09:35:56 följande:
    Jag tittade på programmet men uppfattade inte alls att han sa att stora invandrargäng styrde i Sölvesborg.

12:30 in i intervjun och lite framåt hävdar han att invandrarna bland annat hotade honom med kniv. IRM har intervjuat personer som också funnits i området, de känner inte igen den beskrivningen.

www.svtplay.se/video/1838351/del-6-av-8-jimmie-akesson

Dessutom hävdar Åkesson vid flera tillfällen att han inte märkte av någon rasism inom det Sd han gick med i. Märkligt med tanke på att rasismen var så uppenbar och tydlig i partiet, de försökte inte ens dölja det som idag. En klasskamrat som gick med Åkesson på gymnasiet har sagt att Åkesson hade tydligt rasistiska åsikter redan då.

Vad behöver du mer veta?
  • Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 09:55:09 följande:

12:30 in i intervjun och lite framåt hävdar han att invandrarna bland annat hotade honom med kniv. IRM har intervjuat personer som också funnits i området, de känner inte igen den beskrivningen.
    www.svtplay.se/video/1838351/del-6-av-8-jimmi...

Dessutom hävdar Åkesson vid flera tillfällen att han inte märkte av någon rasism inom det Sd han gick med i. Märkligt med tanke på att rasismen var så uppenbar och tydlig i partiet, de försökte inte ens dölja det som idag. En klasskamrat som gick med Åkesson på gymnasiet har sagt att Åkesson hade tydligt rasistiska åsikter redan då.
    Vad behöver du mer veta?

Jag lyssnade på inslaget med knivhistorien, han säger inte att det var stora invandrargäng som hotade med kniv, han säger att det uppstod grupperingar på den gård han bodde på, de var 5-8 år, en gång hotades han med kniv. Så det är klart att det är lögn att det drog runt stora invandrargäng som styrde och drog kniv. Men det är ju inte Åkesson som säger det.
  • Enter Sandman

Och här blir den store ledaren interjuvad och konfronterad med sina lögner i Studio Ett.
    Som den vuxne och kloke man och partiledare han är hanterar han det med mognad och eftertänksamhet............eller inte.
    Snarare 3 år gammal som har en stor tjock offerkofta på sig.
    Varför blir jag inte förvånad, och varför blir jag inte förvånad att han primärmotiv är hämnd på alla dom dumma, dumma invandrargängen i hans barndom.
    Så jävla patetiskt.

Lyssna själva

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1637

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 09:55:09 följande:

www.svtplay.se/video/1838351/del-6-av-8-jimmi...

Vad behöver du mer veta?
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article18427485.ab

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?