• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 17:52:46 följande:
    Undanflykter. De som röstar på SD är mer politiskt intresserade än vad andra sympatisörer är. Det ÄR fakta.
    Nej, det är det inte. För hade de varit politiskt intresserade hade de läst på, skaffat sig information, kunskap och vetande om hur ekonomi, politik och sociala reformer fungerar. Allt som SD står för visar på noll koll på någotdera.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:57:23 följande:
    Ja, det tror jag också. På grund av att Sd är både ett nytt (det har sin första period i Riksdagen) och mycket motarbetat parti. Det gör, att de som röstar på Sd har varit tvungna att själva skaffa sig fakta och göra ett kontroversiellt val. Som t.o.m. kan kosta dem arbete, fackföreningsmedlemskap, föreningsuppdrag och privata relationer, om det kommer ut. Det är alltså inget som man gör lättvindligt.
    De har inte skaffat sig fakta, de har skaffat sig myter, lögner och överdrifter. Och det är tragiskt att de offrar sina liv på det.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:58:08 följande:
    Fast en rappare i Uppsala Domkyrka var inte "lite i taget"...
    Tycker du ja. För den absoluta majoriteten i Sverige var det det.
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 18:12:19 följande:
    Vad spelar förmän och ingenjörer för roll om kineserna själva är inkapabla till att tillverka hållbara, pålitliga produkter (varför de nu skulle vara inkapabla till det - trodde SD-rassarna var överens om att asiaterna var smartare än oss vita)?
    VA? De klarar att skruva ihop dem, ja. På ett löpande band, där varje arbetare gör samma moment hela dagen. Att konstruera kräver helt andra egenskaper  - som jag dock inte påstår att kineser inte har. Men det är en känd sak, att hela Asiens egna hemelektronikindustri, bygger på att KOPIERA vitas uppfinningar - och sedan sätta myriader av flitiga, lågavlönade arbetare på att sätta ihop produkten.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 18:22:01 följande:
    VA? De klarar att skruva ihop dem, ja. På ett löpande band, där varje arbetare gör samma moment hela dagen. Att konstruera kräver helt andra egenskaper  - som jag dock inte påstår att kineser inte har. Men det är en känd sak, att hela Asiens egna hemelektronikindustri, bygger på att KOPIERA vitas uppfinningar - och sedan sätta myriader av flitiga, lågavlönade arbetare på att sätta ihop produkten.
    ...men du är inte rasist, eller hur var det?
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 18:26:07 följande:
    ...men du är inte rasist, eller hur var det?
    Nej, för det jag skriver är sant.
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 15:29:36 följande:
    Det här har vi gått igenom så många gånger nu. För det första har Sverige en EGEN luciatradition, som är en blandning av lucialegenden och av tidigare hedniska allmogeseder. Precis som vårt julfirande, vårt påskfirande och vårt midsommarfirande, alltså. Och i vårt EGET luciafirande, så har det alltid ingått att lucia ska vara blond, blåögd och vacker - helst med ett vänt, milt och "heligt" utseende snarare än en spotsk eller sexig skönhet.

Och för det andra, så kan inte det romerska helgonet ha haft Sri Lanka-utseende, hur-eller-hur. För så långt sträckte sig inte romarriket - även om det var stort! Det fanns mörkhyade slavar i romarriket, men dessa kan inte ha tillhört en ätt såsom Lucia gjorde (släkten Lucius). Det är dessutom mycket troligt att de var ljusa i den släkten, eftersom deras namn antyder det. De första släktnamnen byggde ju på någonting i utseendet - precis som svenskar på medeltiden kunde heta "den läspe", "den halte" och så vidare i tillnamn.
    Varför ska man i Sverige få göra ANDRA länders traditioner till sina egna och sedan ta äran för dem och sist kalla dem för SVENSKA traditioner? Om man nu "urkundsförfalskar" så förbannat så ska man inte sedan påstå att det MÅSTE vara på ett visst sätt, när man nu har förvanskat ursprungstraditionen. Då ska det alltså inte spela någon roll om Lucia är mörkhyad. Se det så istället, att precis som generationerna bakåt omvandlade Lucia så är Lucia än en gång under förvandling.
    Mother cake
  • Enter Sandman
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:58:08 följande:
    Fast en rappare i Uppsala Domkyrka var inte "lite i taget"...

Jag tyckte det var en frisk fläkt i en annars förstockad gammal tradition.
    Och jag har inte hört nån annan än du påstå att det var något annat.
    Det är DU som anser det, du måste nångång inse att du är avvikande från dom allra flesta andra.
    Du kanske skulle behöva integrera dig in i dagens Sverige och släppa taget om den mytbild du har av hur det var på 50-talet, för så var det aldrig och lär aldrig bli.
    Det är en saga du försöker få Sverige till.
    Så innan du kräver av andra att dom ska integrera sig, börja med den som möter dig i spegeln.
  • Enter Sandman
    Audhild01 skrev 2014-02-23 18:22:01 följande:

Om det är en sån känd sak, då borde det vara lätt för dig att backa upp det med källor.
    Har du några såna eller fantiserar du i vanlig ordning.
  • Enter Sandman
    Audhild01 skrev 2014-02-23 18:51:42 följande:
    Nej, för det jag skriver är sant.

Så styrk det då, för du tror väl inte att ditt ord är gott nog.
    Utan källor är det bara nys du kommer med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?