• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-02-25 18:10:01 följande:
    Jo, det är en del av den ökända "pk-mediakonspirationen". Skrattande

Att karln faktiskt ljuger är ju bara att bortse från i sammanhanget. Eller vi ponerar att han inte ljuger: om han upplevde så stora problem med invandrare med den storleksordningen det handlade om i hans barndoms Sövlesborg så är det inte storleken som är problemet nu heller. För i så fall ljuger han NU, för nu har vi bara för många invandrare för att vi ska kunna ta hand om dem - allt enligt PK-SD.

SD vill inte ha invandrare och flyktingar om det inte handlar om vita västerlänningar. Det är vad jag får det till.
    Fast utifrån ditt resonemang så är ju alla rasister, som inte vill ha fri invandring. Upplysningsvis: Inget riksdagsparti vill ha det. Vill du?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Att karln faktiskt ljuger är ju bara att bortse från i sammanhanget. Eller vi ponerar att han inte ljuger: om han upplevde så stora problem med invandrare med den storleksordningen det handlade om i hans barndoms Sövlesborg så är det inte storleken som är problemet nu heller. För i så fall ljuger han NU, för nu har vi bara för många invandrare för att vi ska kunna ta hand om dem - allt enligt PK-SD.

SD vill inte ha invandrare och flyktingar om det inte handlar om vita västerlänningar. Det är vad jag får det till.
    Läs "Problempartiet" av Björn Häger, om du nu verkligen inte tror på att SD särbehandlas i media. Det erkänns till och med av mediehögdjur som Jan Helin himself.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • effemgea

Precis. Det är just det som är den naturliga slutsatsen av Åkessons fadäs i terapisoffan.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-02-25 18:11:13 följande:
    Jag förstår inte att ni sverigedemokrater alltid ska pådyvla andra åsikter de inte harFlört
    Du verkar ju själv vara expert på det.

Jag blir t.o.m kallad sverigedemokrat, trots att jag inte är det. Antagligen för att jag vägrar infoga mig i gruppen av demagoger, d.v.s. hata-Sd-pöbeln.

Ni Sd-hatare verkar ha hittat er nisch. Istället för att säga vad ni är för, så säger ni bara vad ni är emot. Är du för fri invandring?
  • Philipsson
    Att jag är för religionsfrihet är en annan sak, det antar jag att du också är.
    Du vill alltså förbjuda skolavslutningar i kyrkan?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Men hur kan du vara så säker på att alla som är emot SD samtidigt är för islam. Jag är det inte - och jag vet att jag inte är ensam om den uppfattningen.

Att jag är för religionsfrihet är en annan sak, det antar jag att du också är.

Jag förstår inte att ni sverigedemokrater alltid ska pådyvla andra åsikter de inte harFlört
    Det var en medveten överdrift, i och med att jag upplever att det finns en undfallenhet mot att diskutera baksidor med t.ex. islam eftersom man inte vill bli stämplad som "islamofob" och därmed rasist. Själv känner jag allt oftare att islamofobi nog är ganska sunt - jag ser inte en enda fördel med att den religionen växer i det här landet. Inte en enda. Ändå måste man väl någonstans inse att just detta blir en följd av den relativt omfattande invandring hit från Somalia, Afghanistan, Syrien m.m. som just nu pågår.

Religionsfrihet, visst. Men ingen religion ska ges något inflytande över samhället alls utan det ska, likt t.ex. partisympatier, vara vars och ens privatsak. Inte heller ska man kunna åberopa kränkning av religiösa skäl - att t.ex. inte servera halalslaktad mat till en muslim som kräver det ska i princip vara jämställt med att inte erbjuda "specialkost" till Kevin, 7 år, som vägrar äta det som råkar serveras i skolmatsalen för dagen. Ta en macka eller nåt, eller betala er egen specialmat om det nu ska vara så jävla noga.

(Medicinska skäl ska givetvis undantas.)
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 18:11:37 följande:
    Fast utifrån ditt resonemang så är ju alla rasister, som inte vill ha fri invandring. Upplysningsvis: Inget riksdagsparti vill ha det. Vill du?
    Nope. Utifrån mitt resonemang är inte alla rasister som inte vill ha fri invandring.

Om man tycker att människor av olika ursprung är olika mycket värda och att man därför bara vill ha in vita västerlänningar är man däremot rasist.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-02-25 18:15:32 följande:
    Du verkar ju själv vara expert på det.

Jag blir t.o.m kallad sverigedemokrat, trots att jag inte är det. Antagligen för att jag vägrar infoga mig i gruppen av demagoger, d.v.s. hata-Sd-pöbeln.

Ni Sd-hatare verkar ha hittat er nisch. Istället för att säga vad ni är för, så säger ni bara vad ni är emot. Är du för fri invandring?
    Ett tips. Den gula gubben en en markör för ironi.

Jag vet att Vitryssen inte är sverigedemokrat, men tyckte det var lite småkul att argumentera på hans egen nivå mot honom - men på ett sådant sätt att det kunde förstås av den som vill eller kan.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 18:10:10 följande:
    Om man inte vill förstå, så är det mycket svårt, tydligen...
    Jag förstår. SD vill inte ha in invandrare och flyktingar som inte är vita västerlänningar och skuldbelägger inte "MENA-packet" för det utan skuldbelägger politikena som släpper in "MENA-packet". Och skillnaden skulle vara ?
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-25 18:18:38 följande:
    Det var en medveten överdrift, i och med att jag upplever att det finns en undfallenhet mot att diskutera baksidor med t.ex. islam eftersom man inte vill bli stämplad som "islamofob" och därmed rasist. Själv känner jag allt oftare att islamofobi nog är ganska sunt - jag ser inte en enda fördel med att den religionen växer i det här landet. Inte en enda. Ändå måste man väl någonstans inse att just detta blir en följd av den relativt omfattande invandring hit från Somalia, Afghanistan, Syrien m.m. som just nu pågår.

Religionsfrihet, visst. Men ingen religion ska ges något inflytande över samhället alls utan det ska, likt t.ex. partisympatier, vara vars och ens privatsak. Inte heller ska man kunna åberopa kränkning av religiösa skäl - att t.ex. inte servera halalslaktad mat till en muslim som kräver det ska i princip vara jämställt med att inte erbjuda "specialkost" till Kevin, 7 år, som vägrar äta det som råkar serveras i skolmatsalen för dagen. Ta en macka eller nåt, eller betala er egen specialmat om det nu ska vara så jävla noga.

(Medicinska skäl ska givetvis undantas.)
    Visst. jag instämmer helt och hållet. Utom just med avseende på islamofobin - som håll i dig -Goodwin - i vissa delar påminner otäckt mycket om nazismen såtillvida att man inte skiljer på religion och ursprung.

I den bästa av världar hade vi inga flyktingar, i den näst bästa så var det fritänkande humanister som flydde till Sverige från religiöst förtryck till sekulär humanism. Problemet är bara att vi säljer ut vår humanism om vi börjar värdera de som söker sig hit utifrån vilken människosyn de har i stället för utifrån vilka asylskäl de har.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?