• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:17:20 följande:

Oj vad synd det måste vara om hela Sd. Tror folk kanske skulle bli lugnare om Sd slutade med sin rasistiska politik. Eller vad tror du?
    Men kan du förklara vad politikerna har gjort för fel, du påstod det lite längre upp. Jag är uppriktigt nyfiken.
    1 Exakt vad är det som är rasistiskt i SD:s politik? 2 Vet du vad "rasistisk" innebär?
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-25 21:02:36 följande:
    Det är ganska tydligt vad du uppfattar som tydligt, men nej, jag har aldrig sagt att jag är emot demokrati. Jag har sagt att det finns nackdelar med demokrati. Det finns alltid nackdelar med allt -  även sådant som är bra.
    Men du tycker det är fel att ett parti som SD får så många röster? Då är du ju alltså emot demokrati och demokratiska val, eller hur?
    ~thorn in your side~
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:22:25 följande:
    De är inte speciellt förtjusta i Annie Lööw om man läser lite på Avpixlat.......

Kan du skilja på politik och hat ?
    Slag under bältet. Nu gör du ett samband som inte du har någon som helst grund för. 

De som hatar Åkesson som person är ju ganska många. Det är bara att läsa på twitter så hittar man en hel drös av bland annat journalister, komiker, musiker mm som går till personangrepp.
  • Gert
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 21:28:07 följande:
    Men du tycker det är fel att ett parti som SD får så många röster? Då är du ju alltså emot demokrati och demokratiska val, eller hur?
    Läs inlägg #6150 så erkänner h*n att h*n är emot demokrati.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:14:15 följande:
    Att inte SD har fler sympatisörer beror på att SD blir motarbetade från media och alla andra partier. Vuxenmobbning är ett annat namn på hyckleriet.
    OK. Så SD blir motarbetade av media och alla andra partier. Det måste betyda att media och alla andra partier inte heller "förstår" SD. Hur har det blivit så att alla andra partier inte "förstår" SD? Var tycker du att SD har gått fel som inte lyckats få media och alla andra partier att "förstå"?
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 21:28:07 följande:

Jag föreslår att du använder den ignorerafunktion du gillar att prata om.
  • korp3n

Den stora fegheten som jag tycker att politikerna har gjort är att de tror att det funkar med att köra härskar mentalitet som de gör. De har varit för fega alla andra partier som inte velat ta diskussionerna med Sd det tycker jag är fegt.

Jag har ett stort allmänt politiker förakt, tycker att de är tomtar hela högen oavsett parti tillhörighet.

Jag hade varit lika på om man hade startat varför hatar man moderaterna eller sossarna tråd eller för den delen något av de andra pajas partierna. Så hade jag protesterat mot dem med.

Jag personligen och efter att ha läst Sds agenda kommit framtill att de har inget att tillföra överhuvudtaget. Det är min övertygelse och som tur är i demokratiskt land så är den fri för mig att ha, precis som det står dig fritt att hylla Sd till skyarna, men eftersom de sticker ut med sina åsikter som inte hör hemma enligt mig i demokratiskt samhälle så får man vara  beredd på att försvara sig.

Jag kan hålla med om segregations politiken är ett stort misslyckande i detta land där man har placerat alla invandrare i miljon projekten, jag tycker absolut att man skulle spritt ut dem mer. Det blir ännu mer barockt när placerar folk från olika etniska grupper i en smältdegel det blir bara kaos. Som att placera flyktande serber som grannar med flyktande bosnier. Det kan man lasta sossarna och moderaterna för.

• Gert
    nihka skrev 2014-02-25 21:31:11 följande:
    OK. Så SD blir motarbetade av media och alla andra partier. Det måste betyda att media och alla andra partier inte heller "förstår" SD. Hur har det blivit så att alla andra partier inte "förstår" SD? Var tycker du att SD har gått fel som inte lyckats få media och alla andra partier att "förstå"?
    Som du förstår kan jag inte svara på hur det kommer sig att de flesta medier och partier hatar SD. Det får stå för dem. Men det har väl att göra med rädsla antar jag.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:29:59 följande:
    Läs inlägg #6150 så erkänner h*n att h*n är emot demokrati.
    I inlägg #6150 erkänner hen att du har uppfattat så rätt som du har förmåga till...Du verkar inte ha "förstått" vad det betyder. Det kanske beror på rädsla. Eller hat?
  • korp3n
    Gert skrev 2014-02-25 21:28:09 följande:
    Slag under bältet. Nu gör du ett samband som inte du har någon som helst grund för. 

De som hatar Åkesson som person är ju ganska många. Det är bara att läsa på twitter så hittar man en hel drös av bland annat journalister, komiker, musiker mm som går till personangrepp.
    Okej du frågade om jag hade någon som Sd inte gillade jag svarade Annie Lööw hur blir det under bältet, är det under bältet för att jag varit inne p avpixlat och äst om vad som skrivs där? är inte avpixlat media? sen om man å twitter följer diverse Sd politiker skrivande där så blir man ibland mörkrädd. Så återigen hur kan avpixlat vara ett slag under bältet?

Är det för att avpixlat är Sds vapen i mediakampen?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?