• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 20:44:27 följande:
    Det är otroligt få som vet! De bara målar på brett med färg över hela SD. Med rasistpenseln.

Galet!

Välkommen tillbaka från sanden snöflingan. Gert (och Sd) beskyller väldigt ofta politikerna att det är deras fel att..ja enligt Sd har problem med invandrare. Gert blev helt plötsligt väldigt upptagen med annat som ni brukar bli när man ger er chansen att bemöta saklig kritik..
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:00:20 följande:
    Haha. Ditt inlägg är ju ganska komiskt med tanke på att SD är det tredje största partiet idag.
    Fjärde största enligt senaste SIFO-undersökningen vilket betyder att fortfarande röstar drygt 90 % av väljarna på ett annat parti och 6:e största i riksdagen eller 2:a från botten - vilket du vill.

Men var tycker du att SD har gått fel? Det är ju så många som inte "förstår".
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 21:11:08 följande:
    Fjärde största enligt senaste SIFO-undersökningen vilket betyder att fortfarande röstar drygt 90 % av väljarna på ett annat parti och 6:e största i riksdagen eller 2:a från botten - vilket du vill.

Men var tycker du att SD har gått fel? Det är ju så många som inte "förstår".
    Att inte SD har fler sympatisörer beror på att SD blir motarbetade från media och alla andra partier. Vuxenmobbning är ett annat namn på hyckleriet.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:07:30 följande:
    Välkommen tillbaka från sanden snöflingan. Gert (och Sd) beskyller väldigt ofta politikerna att det är deras fel att..ja enligt Sd har problem med invandrare. Gert blev helt plötsligt väldigt upptagen med annat som ni brukar bli när man ger er chansen att bemöta saklig kritik..

Så jag tänkte att du kunde förklara för mig, snöflingan, vad har politikerna gjort för fel enligt dig eller Sd? Eller någon av er andra av sd's lakejer, varsågoda och utveckla detta :)
  • korp3n
    Gert skrev 2014-02-25 20:17:36 följande:
    Varför hatar folk SD?

Folk är rädda för saker de inte förstår. Rädsla föder hat. Hat föder mer hat. 
    Varför tycker SD illa om politiker som är för invandring? Är SD rädda för saker de inte förstår?

Som jag skrev innan så är det mycket märkligt att dessa invandrargäng som enligt SCB tydligen var 20 st när Åkesson var 5 år gammal satte sådana spår i honom, så att han i alla argument oavsett vad skyller på att invandringen är för stor. 

Jag tror till och med att han skulle kunna få OS finalen i hockey att bli invandringens fel.

Allt som är snett i detta samhälle kan inte var invandringspolitikens fel det är helt omöjligt.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-02-25 21:14:15 följande:
    Att inte SD har fler sympatisörer beror på att SD blir motarbetade från media och alla andra partier. Vuxenmobbning är ett annat namn på hyckleriet.

Oj vad synd det måste vara om hela Sd. Tror folk kanske skulle bli lugnare om Sd slutade med sin rasistiska politik. Eller vad tror du?

Men kan du förklara vad politikerna har gjort för fel, du påstod det lite längre upp. Jag är uppriktigt nyfiken.
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:15:56 följande:
    Varför tycker SD illa om politiker som är för invandring? Är SD rädda för saker de inte förstår?
    Där blev det fel i första meningen. SD tycker inte illa om politiker med en annan åsikt. De tycker illa om politiken. Kan du skilja på person och politik?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:17:20 följande:

Oj vad synd det måste vara om hela Sd. Tror folk kanske skulle bli lugnare om Sd slutade med sin rasistiska politik. Eller vad tror du?
    Men kan du förklara vad politikerna har gjort för fel, du påstod det lite längre upp. Jag är uppriktigt nyfiken.
    SD blev motarbetade inför valet 2010, ändå kom de in i riksdagen. Det är väl första gången i modern historia som ett riksdagsparti har blivit så motarbetat av media och andra partier och ändå kommer in. Tack vare folket.

SD tycker nog inte synd om sig själva eftersom de hela tiden blir större och starkare. 
  • korp3n
    Gert skrev 2014-02-25 21:18:50 följande:
    Där blev det fel i första meningen. SD tycker inte illa om politiker med en annan åsikt. De tycker illa om politiken. Kan du skilja på person och politik?
    De är inte speciellt förtjusta i Annie Lööw om man läser lite på Avpixlat.......

Kan du skilja på politik och hat ?
  • korp3n
    Gert skrev 2014-02-25 21:22:23 följande:
    SD blev motarbetade inför valet 2010, ändå kom de in i riksdagen. Det är väl första gången i modern historia som ett riksdagsparti har blivit så motarbetat av media och andra partier och ändå kommer in. Tack vare folket.

SD tycker nog inte synd om sig själva eftersom de hela tiden blir större och starkare. 
    Nja ny demokrati hade inte det lätt de i heller?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?