• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 19:45:49 följande:
    Jag vet vad SD står för och det passar inte mig. DU skriver att jag är emot demokrati och jag svarar att "Du har efter förmåga uppfattat mig helt rätt!" Detta säger inget om min uppfattning om något annat än din förmåga.
    Det är ganska tydligt vad du menade. Du är emot demokrati. Tydligare kan det inte bli.
  • sillap82
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Fuck SD tills dom skickas ut från riksdagen

• Gert

Varför hatar folk SD?

Folk är rädda för saker de inte förstår. Rädsla föder hat. Hat föder mer hat. 

• effemgea
    overdose skrev 2014-02-25 19:13:33 följande:
    Det är det som intervjuarna inte har kunnat undgå, och inte du heller, men ärligen berätta om dina ungdomsförsyndelser.

En flykting korsar sitt spår, typ. just ja, du är ju sverigedemokrat - det är titeln på Sandemoses roman där han introducerade Jantelagen, en roman som inleds, tror jag, med orden "Nu ska jag berätta allt".

Jag behöver inte göra det. Jag är inte partiledare, jag har inte den redovisningsskyldighet som ledande politiker har, oavsett om de heter Juholt, Littorin, Sahlin, Schyman eller Åkesson. jag kan liksom korsa mina spår bäst tusan jag vill och välja vad jag vill berätta.

Det som förvånar med Åkessonfadäsen är varför han inte förmår ljuga med lite finess just utifrån sina egna upplevelser.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-02-25 20:17:36 följande:
    Varför hatar folk SD?

De två sista meningarna har du en poäng med, det är vad Sd bygger sin politik på.

Men svara gärna på hur det är politikernas fel att Åkesson upplevde att invandrargängen var farliga. Vad gör politikerna för fel? Sd säger ofta att det är politikernas fel men de utvecklar aldrig det. Och nu när du påstår samma sak så kanske du kan förklara?
  • UniqueSnowflake
    Varför hatar folk SD?

100% rätt och korrekt!
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Gert skrev 2014-02-25 19:38:23 följande:
    Och tydligen vet inte du vad SD står för. Sorgligt i så fall.
    Det är otroligt få som vet! De bara målar på brett med färg över hela SD. Med rasistpenseln.
    Galet!
    ~thorn in your side~
  • nihka
    Varför hatar folk SD?

Politik är ett stort område och partipolitik ett mindre område inom området politik. För det första så hatar inte folk SD. Sååå mycket känsla av någon sort lägger man inte på ett politiskt parti och än mindre på ett kasst sådant. Och resten av din lilla "så här hänger det ihop" stämmer säkert in på något, typ kultur och religion och andra stora saker i människors liv, men INTE på ett sketet politiskt parti, samtidigt som det är viktigt att engagera sig politiskt och i synnerhet inför valet.

Om du verkligen tror folk är rädda för SD för att de inte "förstår" så föreslår jag att du tipsar partiledningen om att de har komplicerat det alldeles för mycket eftersom 90% av de röstberättigade väljer ett annat parti än SD. Den typiske SD-röstaren är en lågutbildad man. Lägg märke till att jag sa den typiska, inte den enda. De får ta ner det hela ett par pinnhål så även större delar av de välutbildade och kvinnorna "förstår" SD. Vad tror du är orsaken till att man hittills har misslyckats med att få så oerhört många att "förstå"?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 20:52:31 följande:
    Politik är ett stort område och partipolitik ett mindre område inom området politik. För det första så hatar inte folk SD. Sååå mycket känsla av någon sort lägger man inte på ett politiskt parti och än mindre på ett kasst sådant. Och resten av din lilla "så här hänger det ihop" stämmer säkert in på något, typ kultur och religion och andra stora saker i människors liv, men INTE på ett sketet politiskt parti, samtidigt som det är viktigt att engagera sig politiskt och i synnerhet inför valet.

Om du verkligen tror folk är rädda för SD för att de inte "förstår" så föreslår jag att du tipsar partiledningen om att de har komplicerat det alldeles för mycket eftersom 90% av de röstberättigade väljer ett annat parti än SD. Den typiske SD-röstaren är en lågutbildad man. Lägg märke till att jag sa den typiska, inte den enda. De får ta ner det hela ett par pinnhål så även större delar av de välutbildade och kvinnorna "förstår" SD. Vad tror du är orsaken till att man hittills har misslyckats med att få så oerhört många att "förstå"?
    Haha. Ditt inlägg är ju ganska komiskt med tanke på att SD är det tredje största partiet idag.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 19:52:38 följande:
    Det är ganska tydligt vad du menade. Du är emot demokrati. Tydligare kan det inte bli.
    Det är ganska tydligt vad du uppfattar som tydligt, men nej, jag har aldrig sagt att jag är emot demokrati. Jag har sagt att det finns nackdelar med demokrati. Det finns alltid nackdelar med allt -  även sådant som är bra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?