• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 21:26:11 följande:
    1 Exakt vad är det som är rasistiskt i SD:s politik? 2 Vet du vad "rasistisk" innebär?

Ja jag vet vad rasistisk är. Och när Sd tillskriver muslimer epitetet största hotet mot Sverige så gör de sig samtidigt skyldiga till rasism. Eller när Åkesson inte anser att Zlatan är svensk och inte kan förklara varför utan yrar till slut något om att det är politikernas fel. Hur det är politikernas fel är dock inte klargjort. Kan du förtydliga detta?
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:44:44 följande:
    Okej du frågade om jag hade någon som Sd inte gillade jag svarade Annie Lööw hur blir det under bältet, är det under bältet för att jag varit inne p avpixlat och äst om vad som skrivs där? är inte avpixlat media? sen om man å twitter följer diverse Sd politiker skrivande där så blir man ibland mörkrädd. Så återigen hur kan avpixlat vara ett slag under bältet?

Är det för att avpixlat är Sds vapen i mediakampen?
    Du gör en konstig koppling som att det sitter fullt med sverigedemokratiska politiker och kommenterar på avpixlat . Har du något bevis för det? Annars är det bara ett slag under bältet, en fuling. Kalla det vad du vil.
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:45:25 följande:

Ja jag vet vad rasistisk är. Och när Sd tillskriver muslimer epitetet största hotet mot Sverige så gör de sig samtidigt skyldiga till rasism. Eller när Åkesson inte anser att Zlatan är svensk och inte kan förklara varför utan yrar till slut något om att det är politikernas fel. Hur det är politikernas fel är dock inte klargjort. Kan du förtydliga detta?
    Var och när har Åkeson sagt att Zlatan inte är svensk? Källa, och då menar jag inte Expo-sidor.

Jag kan självklart inte "förtydliga" något som någon annan sagt, det får stå för den. Eller förstår du inte det?

Förklaring på ordet "rasistisk"  betyder för dig, tack. Tror många tänker helfel här.

~thorn in your side~
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:45:25 följande:

I sådana fall var väl Winston Churchill en rasist?

"Islam är den starkast bakåtsträvande makten i världen. Var det inte för att den kristna kulturen varit beskyddad av vetenskapens starka armar – den vetenskap mot vilken islam förgäves kämpat – så skulle Europas moderna civilisation gått under. Såsom den gamla romerska civilisationen gick under.”

-Winston Churchill
  • korp3n
    Gert skrev 2014-02-25 21:48:31 följande:
    Du gör en konstig koppling som att det sitter fullt med sverigedemokratiska politiker och kommenterar på avpixlat . Har du något bevis för det? Annars är det bara ett slag under bältet, en fuling. Kalla det vad du vil.
    Tja expressens avslöjande sa en del om att det sitter lokal politiker på den sidan och skriver?
  • korp3n
    Gert skrev 2014-02-25 21:52:08 följande:

"Islam är den starkast bakåtsträvande makten i världen. Var det inte för att den kristna kulturen varit beskyddad av vetenskapens starka armar – den vetenskap mot vilken islam förgäves kämpat – så skulle Europas moderna civilisation gått under. Såsom den gamla romerska civilisationen gick under.”

-Winston Churchill
    Ja det var han och han var anti kommunist med och super konservativ? vad har det med saken att göra?
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:52:16 följande:
    Tja expressens avslöjande sa en del om att det sitter lokal politiker på den sidan och skriver?
    Expressens "avslöjande" sa en hel del om att Expressen samarbetar med vänsterextrema dömda brottslingar. Och den tidningen får statligt presstöd!
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:53:45 följande:
    Ja det var han och han var anti kommunist med och super konservativ? vad har det med saken att göra?
    Ändå så räddade han Europa från nazism.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-02-25 21:52:08 följande:

"Islam är den starkast bakåtsträvande makten i världen. Var det inte för att den kristna kulturen varit beskyddad av vetenskapens starka armar ? den vetenskap mot vilken islam förgäves kämpat ? så skulle Europas moderna civilisation gått under. Såsom den gamla romerska civilisationen gick under.?

-Winston Churchill

Jaså jag trodde du ignorerade mig? Eller är det bara när jag ifrågasätter dina påståenden?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 21:35:30 följande:
    Som du förstår kan jag inte svara på hur det kommer sig att de flesta medier och partier hatar SD. Det får stå för dem. Men det har väl att göra med rädsla antar jag.

Så när alla slutar vara rädda så de kan börja "förstå" så röstar de på SD, eller måste man "förstå" först?

Har det här någonsin hänt i svensk politik tidigare att nästan hela väljarkåren, medier och alla andra partier inte "förstår" pga av rädsla och vänder sig emot ett litet ensamt parti där alla som "förstår" och är orädda finns?

Det låter lite som en film med superheroes, bara några stycken, som tar sig an en främmande invaderande ondskefull makt - the big bad guys in black (media och alla andra partier). De har hypnotiserat hela jordens befolkning, medan superhjältarna har blåa och röda dräkter och ska rädda jorden och dess innvånare från undergång.

Men har detta hänt i verkligheten någon gång?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?