• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-25 18:10:01 följande:
    Jo, det är en del av den ökända "pk-mediakonspirationen". Skrattande

Att karln faktiskt ljuger är ju bara att bortse från i sammanhanget. Eller vi ponerar att han inte ljuger: om han upplevde så stora problem med invandrare med den storleksordningen det handlade om i hans barndoms Sövlesborg så är det inte storleken som är problemet nu heller. För i så fall ljuger han NU, för nu har vi bara för många invandrare för att vi ska kunna ta hand om dem - allt enligt PK-SD.

SD vill inte ha invandrare och flyktingar om det inte handlar om vita västerlänningar. Det är vad jag får det till.
    Det är vad ALLA får det till, utom en liten grupp lurade som faktiskt tror på SDs propagandamaskineri.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-25 18:11:50 följande:
    Läs "Problempartiet" av Björn Häger, om du nu verkligen inte tror på att SD särbehandlas i media. Det erkänns till och med av mediehögdjur som Jan Helin himself.
    Om du med särbehandlas menar POSITIV särbehandling, så ja, absolut.
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 22:20:52 följande:
    Godnatt på er...

Sanden lockar? Du kan hälsa dina polare att det finns många frågor för er att utveckla här :)
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 19:32:11 följande:
    Ni vet inte ens vad SD står för. Du skriver själv att du är emot demokrati. Hur mycket tydligare kan det bli?
    Jodå, vi vet precis vad SD står för.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 20:17:36 följande:
    Varför hatar folk SD?

Folk är rädda för saker de inte förstår. Rädsla föder hat. Hat föder mer hat. 
    Du ställer en fråga och svarar med den psykologiska förklaringen bakom SDs politik!?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 21:14:15 följande:
    Att inte SD har fler sympatisörer beror på att SD blir motarbetade från media och alla andra partier. Vuxenmobbning är ett annat namn på hyckleriet.

Du menar såsom SD behandlar vänsterpartierna?

Ni vill så gääärna ha monopol på "mobbandet", på att få vara topphönsen. Men det fungerar inte så. Väx upp - SD blir inte ett smack mer motarbetade än andra partier. Nej, alliansen vill inte samarbeta med SD - men alliansen vill inte samarbeta med V heller. Nej, vänstern vill inte samarbeta med SD, men vänstern vill inte samarbeta med KD heller. Inte fan sitter V och KD och gråter ut i offerkoftan över det. Endast SD fixar inte politiska realiteter, utan bölar som småbarn över att världen inte ser ut som de vill.

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 21:18:50 följande:
    Där blev det fel i första meningen. SD tycker inte illa om politiker med en annan åsikt. De tycker illa om politiken. Kan du skilja på person och politik?
    Så när de gastar om "Mona Muslim" så är det alltså inte Mona Sahlin som menas, utan något slags politik de syftar på..?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 22:40:54 följande:
    ...och Åkesson, som röstar med moderaterna oftare än inte.
    Jo, fast det gör ju sossarna också...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 22:42:40 följande:
    Så när Åkesson sade att "Islam är det största hotet mot Europa sedan nazismen" så syftade han på våra politiker!?
    Källa på det citatet?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 21:52:08 följande:
    I sådana fall var väl Winston Churchill en rasist?

"Islam är den starkast bakåtsträvande makten i världen. Var det inte för att den kristna kulturen varit beskyddad av vetenskapens starka armar – den vetenskap mot vilken islam förgäves kämpat – så skulle Europas moderna civilisation gått under. Såsom den gamla romerska civilisationen gick under.”

-Winston Churchill
    Ja? Han var en seriös rasist! Skillnaden är att Winston faktiskt stod för det. Åkesson försöker PK-ljuga sig ifrån sina åsikter.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?