• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UniqueSnowflake

Godnatt på er...

~thorn in your side~
  • korp3n
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 22:14:05 följande:

Självklart.

Amerikas industrialisering ligger nu i nivå med där vi  låg ca 1970tal. Om koloniseringen aldrig hade hänt hade de inte ens närmat sig 1870talets nivå.

Koloniseringen hade mycket ont men också mycket gott, som folk lätt glömmer.
    Flygfält, sjukhus, vägar, skolor byggdes.
    Visst, i utbyte mot diamanter, olja, guld. Så var det.

Slaveri totalt förstörande av kulturer osv osv allt i kristendomens namn, spanjorernas kolonisering av Mexico kostade dem mellan 90-95% av deras befolkning tack vare de fantastiska bakterie floran som Europerna tog med sig. 

Du som är så mycket emot invandring skall nog inte hålla Amerika så högt ett land som är byggt av invandrare, däribland ett gäng svenska c:a 1.2 miljoner. 

Är industrialisering av godo då? är den tekniska utvecklingen som vi har haft de två hundra senaste åren bra ur ett humanistiskt, empatiskt seende. Utan den så hade inte alla de senaste krigen kommit till, Usa hade inte spelat världspolis, vi hade sluppit atom bomber och tjernobyl olyckor, jag bara ställer en hypotetisk fråga till dig tycker du att koloniserings pris har varit värt det?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 16:47:25 följande:

Alla andra har fel, Åkesson har rätt. Så talar en vit kränkt man som blivit påkommen med tidernas lögn.
    Bara nyfiken, mellanstadieläraren i artikeln du länkar till, hon har också varit medlem i vänsterpartiet? Samma sak med den här företagsledaren inom IT-sektorn? Alla som inte är med Sd är alltså "kåmmunister"?
    Ja? Har inte du fattat det än?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-25 17:01:26 följande:
    Men så här då: om ni alla, tillsammans med era dåtida skolkamrater, ombads beskriva tiden och miljön i högstadiet/gymnasiet, skulle alla då säga ungefär samma saker? Eller kan man minnas saker olika? T.ex. vilka som var "busar" och vilka som var "farliga" etc? Vilka "gäng" det fanns? Vem som var snäll och vem som inte var det? Osv.

"NN säger emot Jimmie Åkesson, därför måste det stämma" är lika usel retorik som "NN håller med Jimmie Åkesson, därför måste det stämma".
    Egentligen är det irrelevant om hans upplevelse är sann eller falsk; upplevelse är upplevelse och kan inte graderas. Men hans reaktion, hans val, kan vi bedöma. Han valde att gå med i ett tydligt nazistiskt parti. Som jag skrev ovan, han måste ha varit dövblind eller dum i huvudet för att missa vilket parti han gick med i.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/akesson-och-sanningen_3306422.svd
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 17:25:12 följande:
    Men det finns inga bevis för att Åkesson tillhörde rasistiska grupperingar. Om du skulle ta fallet till en domstol hade Åkesson friats, om man säger så. Antagligen med ett skadeståndsbelopp på köpet. Du har inga bevis, du har bara hörsägen och opålitliga vittnen.
    Nej, det skulle han inte. SD var nazistiskt. Rakt igenom.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 17:47:36 följande:
    Jag tycker det mer är som ett mediedrev.
    Om du tycker att ett par inlägg från enstaka individer är ett "mediadrev" så...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-25 17:56:50 följande:
    Nej, det vet vi ju att du är moderat, d.v.s. sållar dig till samma politiska gruppering som bl.a. Berlusconi.
    ...och Åkesson, som röstar med moderaterna oftare än inte.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-25 18:02:27 följande:
    Åkesson skuldbelägger inte invandrare. Han skuldbelägger politikerna. Är det så svårt att förstå?
    Så när Åkesson sade att "Islam är det största hotet mot Europa sedan nazismen" så syftade han på våra politiker!?

När Åkesson menar att vi ska minska invandringen med 90% är det alltså invandringen av politiker han syftar på?

När han skriver att vi alla måste assimileras, är det då "alla vi politiker" han menar?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-25 17:59:46 följande:
    Nä, men den gode Reinfeldt missade tydligen att M polade med Thatcher och stod upp för apartheid!

Just en snygg lirare du försvarar...
    Försvarar jag Reinfeldt? Hur fick du in DET i det hela? Jag försvarar verkligen inte Reinfeldt, inte det minsta. Det var en metafor, en simile, en jämförelse.

Och återigen - Åkesson röstar med moderaterna oftare än inte. Och med den politik han förespråkar är han ju mer lik Thatcher än någon annan politisk ledare i Sverige!
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 22:27:53 följande:
    Ja? Har inte du fattat det än?

Nä jag har lite svårt för ologiska resonemang :p
Svar på tråden Varför hatar folk SD?