Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-15 23:03:20 följande:
    Levde du då så du vet vad du talar om?
    Jag levde inte på 1400-talet heller, jag kan ändå säga att det är bättre nu än då.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-15 23:08:00 följande:
    Är musiken bättre idag också?
    Smakfråga. Finns ju både nu OCH gammal musik, så man kan välja det man vill. Då kunde man inte välja den musik som finns nu... en klar vinst för vår tid, skulle jag säga. Om man nu gillar dagens musik. En del är ju bra. Och allt var ju inte strålande då heller.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-15 23:21:56 följande:
    De som faktiskt levde på 60-talet håller inte med dig.
    Har du några fakta på hand eller sitter du och gissar vilt?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 08:11:26 följande:
    Tja det skulle inte vara första gången vänsteranhängare ljuger.
    Tja, hon skar i alla fall inte hakkors i pannan på sig själv, eller planterade låtsasbomb på sitt eget partis tal... Eller kallar smällare för "bomb"...

Eller ägnar sig åt annat ocharmigt. Och puckat.

http://www.interasistmen.se/dumheter/stort-stod-thoralf-alfsson-sd/
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 08:14:26 följande:
    Inte i partiprogrammet kanske. Men i utländska intervjuer har Kent Ekeroth förklarat det så.
    Har Kent förklarat hur deras israelvänlighet går ihop med deras polande med antisemitiska Jobbik och Front National?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 09:06:17 följande:
    Lustigt. Jag har läst hundratals artiklar om hur SD är ett missnöjesparti. Vad mynnar missnöjet ut i då.......är det månne den höga invandring vi har? Det tror jag. Jag röstar endast på SD för deras invandringspolitik. Jag hoppas att de kommer få inflytande om de får fler röster. Jag har inga illusioner om att de ska styra Sverige. Dom kommer aldrig få något att säga till om om homosexuella och adoption. Sverige är ett öppet land och ska så förbli. Men volymerna på invandring bör gå ner för det funkar inte idag. Du behöver bara titta på Husbykravallerna så ser du att jag har rätt. Det jäser i Sverige och inte på ett bra sätt.
    AFA är bara ett gäng misslyckade individer som inte förstår hur världen fungerar.
    Missnöjesparti såsom i att folk tröttnat på att nästan alla andra partier tycker mer eller mindre samma i grundfrågor. Vilket SD iofs också gör, då de röstar med andra partiers förslag. Deras tjafs om sjuklövern mynnade snabbt ut i en åttaklöver.

Du vill att Sverige ska förbli ett öppet land, men du rösta på ett parti som är emot det!?

Men snälla Errol, det fanns kravaller LÅNGT innan Husby. 68-revolterna, bara för att ta ett uppenbart exempel. Vi hade raggarbråk, vi har haft folk som jagat "tattare"... att tro att Husby har något med invandring att göra...
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 09:07:08 följande:
    Svår chock? Efter 2 år? Det borde gå över någon gång.
    Inget konstigt med chock efter två år. Fan, vietnamveteraner kan leva i shellshock resten av livet.

Märkligt det där, folk är helt med på att våldtäktsoffer är "förstörda för livet", men "vanliga" våldsoffer ska bli okey efter ett par år?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 09:08:05 följande:
    Finns det några politiker som inte vill fylla sina egna fickor? Lika grisigt oavsett parti.
    Ja, det finns det. Finns vänsterpolitiker som medvetet sänkt sina löner, till exempel.

Och det finns också skillnad på hur man gör det - att medvetet fuska till sig bidrag, att försöka ta över fristående organisationer för att få tillgång till deras resurser - det är en helt annan femma än att demokratiskt (om än ofint) rösta upp sina egna löner inom partiet eller riksdagen.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 09:08:55 följande:
    www.kuriren.nu/nknyheter/domda-for-ssu-bedrag...

Intressant. Så - SD är ett missnöjesparti mot de etablerade partiernas hegemoni - så då gör man likadant som de andra partierna? Låter ju som ett "lyckat" missnöjesparti - "rösta på oss, vi är precis likadana som alla andra (fast litet värre ändå)!"
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 09:14:21 följande:
    De jag känner som är födda på 50-talet får fortfarande nåt glansigt i blicken när de talar om Sverige på 60-70-talet. Inkluderade mina föräldrar som är hårdföra Moderater.
    Och de som är födda på 70-talet får något glansigt i blicken av 80-talet. Det kallas för ungdomsromantik. Det har inget med årtalen att göra, utan med att man romantiserar sina ungdomsdagar. 60-talet var verkligen ingen guldålder - det var en era full av krig, protester, och med mycket kvar att göra vad gäller det som vi uppskattar med Sverige. 68-kravallerna etc. Och det är lustigt att folk som säger sig hata Palme och "sossarna" så längtar till den tid då de blev ledande och lyckades skapa det Sverige som SD-folk ofta längtar tillbaka till. Märkligt, det där...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?