Hummelnr12 skrev 2014-03-16 10:27:56 följande:
Jag undrar vad det är med det "fantastiska" 60 talet som Sd vill ha tillbaka?? För vi hade väl "massinvandring" då med?? Kvinnor hade inte speciellt mycket att säga till om mindre än nu, de skulle vara hemma och ta hand om barnen. Det var vänsterns riktiga uppsving med demonstrationer och stenkastning och liberaliserande med droger?? rödvinsvänstern hade väl sin glans period under detta årtionde?? Betongområdena byggdes, urbaniseringen exploderade, maten internationiliserades kraftigt, Pizzan gjorde intåg, vi började se Kinarestauranger osv osv.
Var våldet mindre nja det vet i sören, i Malmö fanns det ett område som övriga befolkningen inte vågade gå in i efter mörkrets inbrott, nä det var inte Rosengård utan Kirseberg, de hade till och med eget språk där. Ja just det, det var svenskar som bodde där.
Så snälla berätta för mig vad som var så mycket bättre med 60 talet, finns det någon som skriver här som levde på 60 talet som kan svara på det, för det var de där förhatliga 40 talisterna som hade sin primetime då?
Vad som var bättre på sextiotalet? Många SD-are var små barn som fick sitta i den trygga soffan, äta glass och titta på "Vi på Saltkråkan". Jag förstår den sortens längtan tillbaka till barndomens trygghet, när Astrid Lindgren-sagorna var verkligheten och allt var enkelt. Men man kan inte vrida klockan tillbaka, och barndomen kommer aldrig åter. Man kan protestera och skrika vilt åt det, men det är lönlöst. Bättre att bli vuxen, se världen med nyktra ögon och njuta av det som vuxenlivet ger, och det som vår fantastiska värld faktiskt erbjuder!