Varför hatar folk SD?
www.flashback.se/artikel/3809/australien-avsk...
www.friatider.se/australien-avskaffar-hets-mo...
www.nzherald.co.nz/international-politics/new...
Gert, citat från artikeln:
"
Vi vill även passa på att ställa SSU:s ”obscena skyltar” och ord mot hur SD:s fotsoldater agerar. Saxat från vår sida ”hotad av SD”:
Efter att Ungdomsstyrelsen nekat bidrag till Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU) har de fått flera hot riktade mot sig. Nu polisanmäls hoten.
Namn, bild och Facebookprofiler till fyra 16-åriga tjejer publicerades i en artikel på sajten Avpixlat efter att flickorna genomfört en politisk aktion mot SD-politiker.
– Jag läste att ”en gruppvåldtäkt skulle sitta bra, klä av henne naken och sätt ut henne i Rinkeby”. Jag satt och darrade i en timme, berättar en av de 16-åriga tjejerna för SVT Nyheter.
I fredags skrev Aftonbladets kolumnist Sanna Lundell en SD-kritisk text – och genast började hatmejlen att strömma in.
Ett par av dem la hon ut på sin blogg. Några smakprov:
”Ditt jÄvla äckel, vänta bara tills du blir våldtagen av en muslim”.
” Vad vet en liten sosseblaska om kultur? Ryssland o SD går framåt…..men bögparadiset Sverige backar in i flummen…”
”På spåret”-aktuella författaren Katarina Mazetti, 68, skrev en krönika om Sverigedemokraterna i Icakuriren.
Ett knappt dygn senare hade krönikan hundratals hotfulla kommentarer på tidningens hemsida och Mazetti själv fick ett hotfullt hembesök mitt i natten.
Han hyllades på Twitter och Facebook för sin hälsning till syriska flyktingar.
Men nu hotas ICA-handlaren Bo Oskarsson från jämtländska Kaxås på rasistiska internetsidor.
– Någon har skrivit att jag borde hängas i en lyktstolpe, säger han till Aftonbladet."