Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-03-16 18:45:26 följande:

"You cannot have a situation in a liberal democracy in which the expression of an opinion is rendered unlawful because somebody else finds it offensive or insulting."

Jag håller med.

Lustigt att det kommer från dig, som blir sååå illa berörd när folk har åsikter om SD.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 19:15:00 följande:
    Mord begångna av invandrare: ?
    Invandrare är inte en politisk extremistgrupp. Möjligen kan du tala om "Mord begångna av invandrade politiska extremister, men då går det liksom under de tu tidigare nämnda grupperna. Om man vill vara SD-aktigt PK och tala om islamism, så är siffran även där 0.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 19:24:07 följande:

Nejdå tror bara att det är väldigt ovanligt med rasister( nu menar jag riktiga ) tror tom att dom med växer upp.Jag tycker att det är likafullt att gå i ett inti-rasist tåg bara för att syftet är gott, likväl som jag inte skulle gå ihop med några nassar bara för att dom skapar ett tåg mot något som har hänt.
    Jag har svårt att se hur det är fel i att gå i en demonstration mot rasism? Hur är det omoget att vara emot diskriminering av människor?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 19:28:07 följande:
    Då glömmer du Taimour Abdulwahab som försökte spränga bort massor med människor i Stockholm 2010, men som bara lyckades spränga bort sig själv.
    Mjaha, och hur många ska man låtsas ha dött i det fummeldebaklet då? Ingen dog utom han själv. Ingen har försökt göra om samma dumhet vare sig förr eller senare. Så nej, jag glömmer ingenting, det är fortfarande 0 döda av islamistiskt våld i Sverige.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 19:29:31 följande:
    Om Husby inte har något med invandring att göra undrar jag varför integrationsministern är så involverad....?
    Det undrar jag också. Klart, det är bättre för Alliansen att få det att verka som en integrationsfråga än att erkänna att det är en klassfråga.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 19:30:50 följande:
    Jag har aldrig sagt något om våldtäktsoffer kontra våldsoffer. Och nej, jag tror inte att hennes språkproblem idag beror på incidenten för 2 år sedan. Faktiskt. Och jag skulle inte jämföra henne med en krigsveteran heller.
    Vad du tror och vad jag tror är irrelevant. Skillnaden är att jag inte går ut och gör högljudda antaganden och därmed sprider hat och förakt omkring mig med mina antaganden. Du VET inte varför hon behöver tolk, men du tar dig ändå friheten att sprida ofakta omkring dig.

Vad du skulle är, återigen, irrelevant. En krigsveteran kan må bättre än ett våldsoffer, och ett våldsoffer kan må sämre än en krigsveteran. Hur man reagerar är högst individuellt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 19:32:35 följande:
    Det tror inte jag. Inte procentuellt sett i alla fall.
    Jo, procentuellt sett också.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 19:33:45 följande:
    Nej, det är 1 död av islamistiskt våld i Sverige.
    Nej, det är ett islamistiskt självmord. Nu diskuterar vi mord på andra personer. Finns nog ingen statistik på hur många extremister från vare sig höger eller vänster som begår självmord.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 19:32:16 följande:

Det är jätte-bra beroende på vem som ligger bakom och vilka som går med. Men för mig blir fokusen väldigt snedvriden, när det som nämndes här innan en flicka blir utsatt ,och bara för att några delar ut flyers ( eller vad dom nu gjorde) så är fokusen på det. För mig är det 100 ggr viktigare att skydda våra utsatta tjejer i landet, än att bli kränkt över att det står några mongon och delar ev rasistiska-saker.
    Det ena utesluter inte det andra. Inte så säkert att våldtäktsoffren är så glada i att utnyttjas av högerextremister heller direkt.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 19:35:46 följande:
    Att familjen lämnade orten under demonstrationen för att de kände sig kränkta tycker jag räcker.
    Undrar om du hade varit lika förstående om de hade lämnat orten för att folk delade ut rasistiska flygblad.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?