Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:24:33 följande:
    Ja och frias gör det ju allt som oftast. Min systers kompis dotter tog livet av sig efter att ha blivit gruppvåldtagen av invandrarkillar. Av 5 st blev EN fälld. Och han fick 4 månaders ungdomshem eller vad det kallas.  Ytterligare en sån som bara hånflinade i rätten.
    Det blev inga demonstrationer där heller.
    Och då röstar du på ett parti vars ledande röster tycker att kvinnor har sig själva att skylla för att de våldtas. Känns det bra eller?

Och frågan är, för mig, varför är det bara när INVANDRARE som våldtar som ni reagerar? Överrepresentationen för invandrare vid våldtäkter är liten, och jämförbar med andra socioekonomiska förklaringar för den sortens brott, medan överrepresentationen för män är ENORM. Men intressant nog hånar SD F! och andra grupper som påpekar detta. Det är nästan som att det är invandrarna ni protesterar emot, inte våldtäkterna..?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 11:51:56 följande:
    Jag har frågat tusen taxikunder om vad de tyckte om 60-talet. De allra flesta säger att det var bättre då.
    Och hade du frågat folk på sextiotalet hade de tyckte att trettiotalet var bättre.

Som någon skämtsamt sade om Herman Lindqvist: "Det var bättre förr. Ju förr desto bättre!"
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 12:02:09 följande:
    Ha ha. Bra tänkt.
    Jag har samma erfarenheter när jag talar med äldre kollegor. Den gemensamma nämnaren var att de flesta kände sig tryggare. Man låste inte dörren. De tycker att Sverige blivit rått och kallt och att det beror mycket på invandringen. Och att de är trötta på att bli sönderbeskattade i sina företag när pengarna ändå inte verkar komma skola och sjukvård tillgodo. Lyckligtvis röstar de SD.
    (och jag behöver ingen lektion i om att SD röstar bla bla bla, huvudpunkten var trygghet)
    Och då var vi där igen - de röstar på SD för att få det bättre, men SD förråder dem och sänker skatterna för de som redan har det bäst, samt för bankerna. Hej, hur känns det att vara grundlurad liksom? Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 12:04:02 följande:
    Avpixlat anger alltid källa. Det är mer än man kan säga om dig.
    Man kan ange källa, men källan ska också vara relevant. Att dessutom (medvetet) feltolka källan, överdriva vissa aspekter och ljuga om hur de ska uttolkas, som Avpixlat ofta gör, gör att dera källhänvisning blir helt meningslös. I en akademisk värld hade de fått "Icke utan beröm mycket väl underkänt" för den sortens källhantering.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 12:41:58 följande:
    Men av tusen personer så skrev jag att 90% av dem tyckte att det var bättre för. 90% är en uppskattning från min sida. Alltså tyckte hundra personer att det inte var bättre förr.
    Om det är så du tror att statistik fungerar... don't quit your day job.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:21:18 följande:

Nu svamlar du igen. Dom och nassarna är samma-skräp.
    Vilka då menar du? Nazister och feminister?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:36:41 följande:

Nä det har aldrig påstått ( iof ofta i liknandefall ) Men jag tycker inte att det spelar så stor-roll, utan anser att man måste agera. Jag är ganska säker på att nästan ingen påverkas av att några brunskjortor som delar ut flygblad.
    Vad du TROR är inte så relevant. Såsom flera demonstrationer har visat så ÄR det folk som tar illa vid sig av att "några brunskjortor" delar ut flygblad. Inte så konstigt, faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:50:28 följande:

Nä, det är eran lilla sekt som tror att det är viktigt. Vanligt folk struntar i idioter och nonchalerar dom. Nassar Afa Rv mm är sådant som polisen ska ta hand om.
    Du menar att stora delar av ett bostadsområde (eller flera, faktiskt) där alla tillhör "vår lilla sekt"? Tror du på allvar att folk, vanligt folk, skiter i brunskjortorna?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:58:42 följande:

Många gör det, våra försvann automatiskt. Det är bara vänsterfolk som ser rasister över allt, men det kommer lugna ner sig när folk inser vilka som är anti-rasister.
    Så du menar att nazister och brunskjortor inte är rasister!? Eller vad är det du försöker säga egentligen?

Ditt inlägg makear ingen sense alls, Thomas. Så när folk inser att antirasisterna är vanligt folk från alla tänkbara partier och bakgrunder (märkligt nog utom från SD), så kommer de sluta protestera mot nazister och brunskjortor? Varför det?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-16 14:08:14 följande:
    Ja, många SDare ser grupperingar där de inte finns. Järnrörs-Ekeroth talar om "kaffelattedrickande södermalmsbor" när det gäller människor som inte skriver under på hans och SDs tolkning av vad massimmigration är och inte är.

Och Libanon ska tydligen inte nämnas i sammanhanget för det ligger inte i Sverige.
    Ett så typiskt uttalande. Har sagt det länge, och har ännu inte sett bevis på annat - finns inget parti, ingen grupp som är så svenskfientliga som SD. De har skällsord mot vänsterfolk, högerfolk, rika, fattiga, feminister, hbtq-folk, folk som gillar läget som det är, folk som är toleranta, folk som inte röstar på SD... alla andra, helt enkelt. Inte utan att man undrar exakt vad det är med Sverige de älskar egentligen, vad de vill försvara, när de är så nedlåtande mot allt och alla som inte är dem själva...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?