• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-02-27 20:56:50 följande:
    "Forskaren" Tobias Hübinette hatar nog SD. Han har dömts för vänsterextremistisk aktivist men också kvinnofridsbrott och försök till mordbrand. Han leder Erik Ullenhags kartläggning om afrofobi i Sverige.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/vet-ullenhag-va...
    Sköna juveler......både Hubinette och Ullenhag.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:30:40 följande:
    Och statistiken friseras när invandrare med svenskt medborgarskap begår brott för då blir de svenskar i brottsstatistiken även om man inte kan ett ord svenska och inte jobbat en dag i sitt liv här.
    Nej statistiken baseras på om personen är född i Sverige och har minst en förälder som är född i Sverige.Tidigare var det två föräldrar födda i Sverige som gällde. Gå in på BRÅ och titta.
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:48:04 följande:
    Ja eller nåt. Och en länk till interasistmen i de flesta inlägg. Skulle aldrig klicka mig in där.
    Jag är mest trött på att han ställer frågor till en som man inte vill ha eller bett om, som man inte ens diskuterat med honom och som i många fall inte ens är topic! Dötrött.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    oOOo oOOo skrev 2014-02-27 20:19:17 följande:
    Bra ide, tyvärr är jag rädd att sanden mer lik härdad betong i 75:ans fall.
    Synd att hen inte förstår det själv.
    ~thorn in your side~
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:44:39 följande:
    Sett till vår folkmängd har vi massinvandring.
    Vi kan inte jämföra oss med tältläger utan vatten och el som förekommer i ex Jordanien. Dessa kostnader tar FN, inte skattebetalarna i landet. Vi är med och betalar för flyktinglägren OCH för dem som tar sig hit och då är det inte ett dammigt tält utan toalett utan det ingår mat, husrum, sjukvård, tandvård, mödravård, SFI och på sikt förskola/skola/pension osv. Inte jämförbart.
    Sett till folkmängd har vi inte massinvandring. Det är ett favorituttryck man inom SD-kretar använder, men om jag skulle påstå att det är massutvandring av väljare från SD med samma procentsatser vilket gäller några punkter eller någon procent motsvarande det som gäller för invandring och flyktingar så skulle det bli protester.

I Libanon bor de flesta flyktingar i familjer och det är med stort personligt engagemang folket ställer upp under en bågnade börda och SD menar att det är bara att trycka in fler.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-27 21:14:33 följande:
    Sett till folkmängd har vi inte massinvandring. Det är ett favorituttryck man inom SD-kretar använder, men om jag skulle påstå att det är massutvandring av väljare från SD med samma procentsatser vilket gäller några punkter eller någon procent motsvarande det som gäller för invandring och flyktingar så skulle det bli protester.

I Libanon bor de flesta flyktingar i familjer och det är med stort personligt engagemang folket ställer upp under en bågnade börda och SD menar att det är bara att trycka in fler.
    Det finns ju mycket skog i Ryssland. Varför kan inte Ryssland ta emot fler flyktingar?
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-27 21:09:26 följande:
    Synd att hen inte förstår det själv.

Oj vad duktiga ni är på att skriva :)

Nu kanske ni kan svara på vad svenskhet är? Jag har ställt frågan tidigare och fått lite spridda svar men det enda konkreta var att mörk hudfärg aldrig kan bli svensk. Är ni inne på samma linje?
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:17:37 följande:

Nu kanske ni kan svara på vad svenskhet är? Jag har ställt frågan tidigare och fått lite spridda svar men det enda konkreta var att mörk hudfärg aldrig kan bli svensk. Är ni inne på samma linje?
    Jag är inte intresserad. Sluta fråga mig ovidkommande saker!
    ~thorn in your side~
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:17:37 följande:

Svenskhet är att man ska kunna skriva och prata perfekt svenska och var uppfostrad i Sverige. Det är det kravet Prinsessan Leonore Lilian Maria har.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:01:54 följande:

Men på avpixlat hänger du 24/7?
    Nej det hinner jag inte. Jag har två barn och ett heltidsjobb tackar som frågar.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?